Bajsbajs och åter bajs.
Visst kan jag torka upp bajs som hamnar utanför lådan, det är inget jag klagar över, har mer eller mindre gjort det varje dag under två år nu.
Men den nyaste i flocken börjar driva mig till vansinne!
När man är i rummet med honom(han bor i mitt rum tills han blir kastrerad), ja då kan han vara duktig och gå på lådan, oftast.
Men när man har varit borta och kommit hem och öppnar dörren så har han ju bombat golvet precis vid dörröppningen!
Jag kan ju då säga att det inte bara är en gång jag har klivit i högarna.
Han behöver inte ens ha ett hörn, han uträttar sina behov liksom.. vart som helst i närheten av dörren. Vad kan man göra för att få han att sluta bajsa där?
(jag tyckte att tråden passa rätt bra in under tips, men det är bara att flytta över den om den ligger i fel grupp.)

Man brukar jju få tips om att ställa en bajslåda, lägga filt eller ställa matskål där han gör sina behov en det kan ju vara lite knepigt när det är precis framför dörren.
Jag hade samma problem tidigare och fick då tipset om att lägga en bit folie där. Tejpa fast den om det behövs.
Annars har jag inte så mycket tips att ge tyvärr.
Lycka till!
Går dörren inåt så är det svårt att lägga nått där men har du gamla fula dörrar så kanske du kan sätta fast en filt med häftstift som följer med dörren när du stänger den.
Sara

dörren går innåt, och dörrarna är typ helt nya
#1 Folie? varför det?
Är det en ytterdörr vi pratar om?
Vad har du i lådorna? har du kattlåda eller Toahus?
Har du provat olika innehåll? sand, papperspellet? kristaller?

tips
* Vi sprejar citron där dom pissade & bajsade och sen gick dom inte dit mer :)
* filt funkar inte.. min bajsa och pissade på filtarna

Jag kommer inte ihåg vem som gav tipset om folie. Men det funkade för oss. Har samma verkan som en filt fast vi kunde inte ha det för då kunde vi inte öppna badrummsdörren. Då var folie smidigt då det är så tynnt.
Kanske även problemen kan avta när han blir kasterad.. Harley här hemma va så gott som 100% på lådan tills han blev brunstig nu är han 90% utanför och kissar och bajsar överallt för att märka in sitt revir.. hoppas detta avtar när han nu bli rkastrerad..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#5 Hur sprutar man citron? Alltså, pressar ni citron å har i blomspruta…eller vaddå? :)
#1 Folie verkar farligt? Tänk om dom käkar upp det?
Våra bajsar/kissar vid ytterdörren då vi lämnar lägenheten, vi provade med filt…vilket funkade ett tag- sen kom dom ju på att man kunde dra iväg med filten och sen bajsa….listiga små kräk =P

#8 spär ut citron med vatten det får inte varför förstarkdoft för då är det itne bra för illern.. men sätta det i en vatten spruta och spruta på golvet och låta det vara

man kan ge en iller ren citron det är inte farligt. så man kan stryka ren citron. man kan även doppa en topps i ren citron och stoppa i munnen på illrar som bitts.
Finns ju illrar som älskar citron oxå så kolla detta innan ni sprayar golvet fullt :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#11 Fast om de älskar citron så kanske de inte vill bajsa på det? :P
golf.ifokus.se
#12 nje hehe så kan de ju faktiskt oxå vara tänkte bara om dom kanske gick och slickade i sig allt kanske inte så bra för deras små magar

japp nora och dede jag hade älskade citron

nope, citron hjälpte inte alls. aaw, jag vet iten vad jag ska ta mig till -.-

min tjej bajsade mkt vid ytterdörren, så jag ställde bajslådan där och hon va 100%ig och bajsade i lådan i ca 3-4dagar, sen bajsade hon bara utanför.. ca 1 dm från lådan..
försöker nu att doppa nosen i avföringen sen låsa in henne i buren i ca 30min.. ska testa det ett par dagar nu..
brukar annars ge henne en godis när jag ser att hon bajsat i lådan

Jag ställde bajslådor där Melwin bajsade på golvet förut… det har funkat… fast nu bajsar han framför bajslådorna också… jag har 5 bajslådor som står bredvid varandra nu :S
golf.ifokus.se

När vi bodde i vår andra lägenhet i höstas bajsade Diten precis utanför badrumsdörren, när han itne fick följa med in. Vi hade inget säkert avlopp, men här i huset får han vara precis överallt- lite begränsat i tvättrummet bara- vill itne ha den dörren öppen. Han bajsade utanför den dörren några gånger för att han inte fick komma in där. Satte en låda framör.. plockade bort den för nån vecka sen- han använde den aldrig ändå.. och än har han inte protesterat..

grejen är att dörren går innåt, så om man ska ta sig in i rummet så kommer lådan att vara ivägen för dörren. får väl försöka att kanske lägga hans mysfilt där..
just innanför ytterdörren har jag gett upp hoppet på… Har en låda där de går på ibland, men jag får torka flera ggr om dagen där ändå. Har prövat alla knep, men det funkar inte… Lycka till med filtknepet ;)
Mina illrar var nästan helt rumsrena för bara några veckor sedan, men nu händer det olyckor varje dag! Hittade en stor bajsgömma i klädgarderoben vilket är det enda stället i lägenheten som har gammal plastmatta, den typen som får frätskador av illerbajs! Vid alla lådor är det också ofta bajs utanför på tidningarna vilket de nästan slutat med förut. En av dem har dessutom fått för sig att börja bitas (Tadachi, som tur är biter hon inte så hårt) precis hela tiden! Citron funkar inte alls, tyg och små matskålar funkar någolunda, men vi kan ju inte ha tyg eller illermat över alla golv överallt, sätter vi tyg på ett ställe hittar de ett nytt ställe eller går precis bredvid tyget.
Varför gör de så här mitt i allt? Är det fråga om upproriska vårkänslor? Jag står snart inte ut!!!

Ja, detta jävla bajjandet, om det bara fanns blöjjor till dom
Roland här hemma é förbannat kass med att pricka lådan, när han é i närheten så sätter han sig som många andra ca en dm brevid lådan!
Både golv o lister är förstörda på en del ställen, kan ju nämna att lgh har vi bott i nu ett år o då var den helt nybyggd!
Ska testa det här med cirton, har även hört att ättika kan vara bra!

Jag väckte Melwin nyss för jag ville busa med honom (tycker han sover för mycket) och då skulle han bajsa utanför lådan
Jag lyfte dock i honom i lådan, sedan fick han vetegroddsolja efteråt så han fattar att han gjorde något bra… Epona sprang runt i alla lådorna innan hon bestämde sig för vilken hon ville kissa i :P
golf.ifokus.se
#23: Våra VET att de ska gå i lådan, om vi är i närheten går de alltid rätt. Men både jag och min sambo jobbar ju på dagarna och sover på nätterna, så det finns gott om tid att smygbajsa…

När jag lådtränar våra valpar, så är det i första hand övervakning som gäller: Så fort en liten valp vaknar och tar sikte på fel ställe lyfter jag bestämt i dem i lådan, sen så klart massor av beröm och ev. godbit. Övervakningen kräver ju en massa tid förståss.:)
Ättikan används också. Jag börjar med en låda i varje hörn och tar sen bort 2 av dem, då skrubbas det ordentligt i de hörnorna och sen skvätter jag ut lite ättika där, och hänvisar till de återstående lådorna.
Mina vuxna honor bajsar aldrig utanför men nästan varje morgon hittar jag en liten kisspöl under köksbordet. Men det får vara så, jag vet ju inte vem av dem som gör detta och det sker under natten.
Tack för tipset om citronen, ska testa det på denna kullen, om inte annat så för att doften är trevligare för mig.
gameover, vi måste höras snart igen!! :)

Jag har haft en del problem med bajsande innanför ytterdörren.. Testade med att lägga en sovfilt där o det funkade, men det var lite opraktiskt. I ett desperat försök sprejade jag lite av min parfym på dörrmattan för att få det att lukta matte (o man bajsar väl inte på matte?) o det har lustigt nog funkat hittills, inne på tredje dagen utan dörrbajs =) Sen om det är parfymen eller om Corinne tagit sitt sunda förnuft tillfånga är jag inte helt hundra på :P

filten sket han fullständigt i, verkligen bokstavligt talat.
Haha, får väl testa med parfym jag med då :p