Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 2291 ggr
[Falo]
0

8 semesterillrar i Saltis

Då har semesterillrarna överlevt sitt första dygn. Tengil, Freja och Wilma har semester från sin hemort. Iris, Catherine, Tjejen, Skitos och Cliff har semester från Sarah. Vet inte vilka som behövde det mest….

Ingen har bitit ihjäl någon genom gallret än trots otaliga försök. Sarahs läger sammarbetar bäst. Skitos skiter på golvet så att Tjejen kan hugga mig i händerna då jag ska torka. Iris nyper mig i fötterna då hon får chansen. Jag blev tydligt instruerad hur skrivbordsstolen skulle ligga för att Cliff inte skulle ta sig upp på skrivbordet. Det fungerar utmärkt om man bortser från att Iris listade ut hur man kom på ett dygn efter att jag flyttat in…..

Ingen har ännu vågat skvallra på den som vält deras vattenskål två gånger, de skyller på korsdrag. Cathy springer och kaxar med mina illrar vid grinden 80% av sin vakna tid, resterande tid springer hon och lägger små kluttar på mattor och golv.

Mina egna illrar har inte förståt vad pellets är för något, det är inte ens skoj att gräva i. Freja och Wilma som normalt inte är bästa vänner ligger i sin transportbur och kurar då de är sömniga medan Tengil sover lite vart som helst så länge det är utomhus. Stor del av vakna tiden handlar om att utforska allt nytt om och om igen. De kaxar även emot Sarahs gäng ibland men är mest rädda för dem.

Jag har inget hopp om att någon av mina illrar ska kunna vistas tillsammans med någon av sarahs illrar utan bråk under den tid jag är här men underverk kan alltid ske!

Faxlin
0

Låter som om du vet vad du har att göra ett tag framöver. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Snacka om semester!Flört

sarae
0

hahaha jag vet nån som INTE kommer tillbaka utvilad från semestren sen. Kräv en SPA weekend av sarah sen!

[Falo]
0

Jaha, då har jag tagit mig igenom andra dagen. Var borta hos en vän och firade midsommar. Då jag kommer hem ser jag att illrarna visat tydligt vad de tycker om att en reservhusse är här.

Mina illrar har fortfarande inte förstått det där med pellets i lådorna så det blev en hel del torkande i hall och badrum.

Då jag kommer in i stora rummet där fem illrar är inkvarterade så möttes jag av hmmm vet inte vad jag ska kalla det men bokhyllorna hade illrarna försökt tömma så gott det gick. De hade inte haft några problem att ta sig upp på översta hyllan i den lilla hyllan och kasta ned vad som fanns där. Det enda som låg kvar där uppe var gardinen som var upplagd för att de inte skulle kunna ta sig över grinden via den och tur var det.

När jag började plocka upp böckerna, de flesta låg nedanför bokhyllan medan de med lite mer intressant innehåll hade gömts under soffan. Ganska snart då jag börjat plocka kännde jag något kladdigt i handen *gulp*. Ja de hade naturligtvis passat på att uträtta sina behov på så många böcker de hann med….. En ganska tydlig protest känns det som.  Efter böckerna började jag att torka högar på golven och tömma lådor. Då jag böjde mig ner för att plocka upp tredje eller fjärde "olyckan" så kom ett svart sträck förbifarande bakifrån och försvann lika snabbt som det dök upp. Jag tittar förvånat ner på mitt lillfinger och ser två blodsdroppar som hittat ut.

Då allt var färdigstädat såg jag att mina illrar pillat upp brunnslocket i duschen…. Jag sätter tillbaka det och ställer en skurhink på. En minut senare har Wilma och Tengil flyttat på skurhinken igen. Nu var det de stackarna som fick lida för all frustration jag hade innom mig. Med ett stort leende tog jag tag i duschmunstycket och bjöd dem på en rejäl dusch!Skrattande

Nu ska jag sitta hemma två dagar och vakta de små monstren och se om vi kan börja komma överens.

Sara
0

Duktigt av illrarna att aktivera sig själva! Flört

Sara

NoraDede
0

ja att dom lyckas aktivera sig själva extremt bra är det nog ingen brist på hehe. dom är ju smartare än vad vi ibland vill att dom ska vara=P

[Falo]
0

Idag har illrarna faktiskt skött sig mycket bättre! Inget nytt värt att raportera om mer än att de hjälpt Sarah att plantera om lite blommor i växthusetGlad

Sarah
0

Tralalalala….jag har det så skönt och fint här på öjn. de brukar bada i avloppet så du kan gott ha det öppet… det är tjejen som välter vattenskålen. därav handduken på köksgolvet.

du är en ängel calle!!!

skrollan
0

Haha, vilken semster :)

JossanH
0

haha, tycker snarare att dom är duktiga som lyckas aktivera Calle jag!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Nea
0

#8 Om du vill får du gärna pm:a ditt telefonnummer så kanske vi kan träffas någon gång nu när du är på ön.

Faxlin
0

haha, ohh så duktiga de är. Det låter som om de vet precis hur man ska aktivera en Calle ;-)

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

Fick en fotvärmare för en stund sedan. Kännde hur någon gick och satte sig på min fot, sen blev det varmt och blött genom strumpan….Gråter

UlrikaD
0

Det är kärlek det!Skrattande

Faxlin
0

*Asg* Du verkar otroligt älskad just nu Falo. hihi

Audiatur et altera pars

Saaba
0

LOL Rolig tråd!!! *torkar tårarna

JossanH
0

alltså, är ledsen att behöva säga det här men Sarahs illrar verkar inte helt nöjda med barnvakten… :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Falo]
0

Idag har de skött sig förutom att de skitit lite på golvet men mina illrar var de som missat mest trots att de är färre.

Cathy har börjat gå upp på bordet varje gång hon behöver skita. Har fyat henne några gånger men funderar nu på att byta taktik till omvänd psykologi. Jag kanske behöver berömma och ge godis då hon uträttar sina behov på bordet istället?

AlbaStiffler
0

#18> på bordet?!? varför skulle hon vilja bajsa där? Konstig iller… Kanske enda stället hon får vara ifred på… hehehe

skrollan
0

Haha, vilken skön tråd alltså ! :D

Saaba
0

#20 Ja, den är helt underbar! Bajsar på bordet…

Smex
0

Tycker det låter som ett bajsinferno =P

HannaM
0

tycker det låter som jag är rätt glad att jag är här och inte där=)

sarae
0

tycker att det låter som att jag ska vara överlycklig att mina skiter på golvet 9/10 ggr

[Falo]
0

Efter mycket letande hittade jag ett paket cigaretter i illrarnas gömma i ett köksskåp, utöver cigaretter har de tydligen norpat  4 skedar…. Förutom lite skit på golv och bord har illrarna varit trevlliga idag.

Smex
0

nå falo… hur går det för dig och dom 8?

Alwyn
0

Haha ja igår hade de iaf fullt upp att samla våra skor i köks-gömman när vi (jag å Nettan m barnen) va där och grillade. Det gick väl rett bra tycker jag…bortsett från att Nettan fick en vass "kärlekskyss" i läppen och att man fick hålla uppsikt över sina fötter hela tiden. Hehe, illrar!

Smex
0

haha okej. började undra. Vill ju som sagt följa med det hela och se hur det går. =P

[Falo]
0

Jaha då kan jag ju uppdatera hur natten har varit….

Kom hem vid 02:30 efter några öl, var trött och väldigt sugen på att krypa ner i sängen. När jag öppnar dörren får jag genast en obehagskännsla då jag hör massor av aktivitet i hela lägenheten. När jag tänder lampan ser jag till min förskräckelse att illrarna haft julafton…. Hela golvet i hallen och köket är täckta av snö *gulp*.

Mitt på hallgolvet ligger påsar, kläder och en väldigt tom tvättmedelspåse. Allt hade legat på byrån i hallen där tre lådor var utdragna och hade använts som trappa…. Så vad gör man? mitt i natten då det enda jag ville göra var att sova fick jag kasta in illrarna i transportburar och sedan börja sanera lägenheten från 1 kg tvättmedel de strött ut med precision. Då jag var färdig efter en timme ungefär så var det dags för skadedjurssanering. En efter en tog jag ut illrarna och badade dem. De tackade kärvänligt med fyra högar på golvet under 10 minuter. Nu ligger alla äntligen och sover igen, alla utom jag då!

UlrikaD
0

Stackare! Hade jag varit du så hade jag låtit illrarna fortsätta att härja och själv gått och lagt mig i transportburen!!Flört

sarae
0

haha sorry, men du har verkligen hamnat hos ett gäng terrorister som gett sig fan på att skrämma iväg dig ;)

HannaM
0

haha det där scenariot hade jag kunnat vakna upp till här hemma.. jag har alltid haft tvättmedlet stående på golvet i badrummet tills jag för nån vecka sen insåg att det faktiskt kan hända att man är oförsiktigt och inte stänger dörren om sig så nu stårdet på bänken, och det var ju tur för igåkväll var det nån av oss som glömde stänga dörren…. så lillgrabben hade haft party i badrummet hela natten..  men vi hade ju tur i oturen, tvättade i torsdags så det fanns nästan ingen smutstvtt att sprida ut heller…

måste säga att dina kollobarn är ganska elaka mot dig=)

Sarah
0

Det var en gång en flicka som hette Sarah som hade fem (sex innan Bubbisen dog) underbara illrar. De var gosiga, pottränade, kopplevana och allmänt underbara. De gjorde en hel del hyss men var ändå alltid alldeles alldeles underbara. Nu vet flickan inte om hon vill komma hem längre… Bajsa på bordet… MY GOD!! Klättra på byrån? Det är inte råttor jag har.

Nettan
0

Jo du Sarah, jag var alldeles chockad över vilka hyss de kunde hitta på under den stund vi var där och käkade. Mina ungar sprang och hämtade tillbaka sina skor på löpande band.
Det satt alltid minst en i skåpet och blängde hotfullt när man ville stoppa in handen för att ta tillbaka ens ägodelar.

Sedan lade jag min handväska i dina sko-hängs-påsar. Ungefär 1,5 m ifrån golvet. Gissa om jag blev förvånad när väskan och iller flyger i golvet och plånboken slits snabbt ut ur väskan. Har du drillat ficktjuvar??

Sarah
0

Visslar lite…. varför tror du att mina illrar inte blir vintertjocka? De är vältränade. Men hur Cliff kommer upp i skohängaren kan jag inte förstå… han häver sig upp med armarna efter att ha hoppat jättehögt. Helt galet.

[Falo]
0

fyra högar på bortet som bildar hörn på en perfekt kvadrat. Jag tror Sarahs illrar försöker säga mig något…..

Faxlin
0

haha, jag tror Sarahs illrar vill ha hem sin matte igen. ;-)

Audiatur et altera pars

Smex
0

Jag tycker synd om dig Falo. Men du är inte ensammen om att få städa efter illrar mitt i natten efter några öl i kroppen. Min sambo fick städa upp kalaspuffar en natt då han var illervakt en helg.

Sarah
0

Vem vill passa mina illrar till jul?? Någon?

skrollan
0

hur länge ska du vara borta sara ? :o :P

UlrikaD
0

Falo ställer nog upp igen. Han har ju vanan inne menar jag.Flört

skrollan
0

haha :D

ixid
0

Kanske jag ska anmäla mig frivilligt då…Generad

[Falo]
0

Okej. När man tror att det lugnat ner sig så händer det….

Öppnade ytterdörren för att illrarna skulle få tillgång till balkongen och reservhusse lite svalka. Sätter mig för att se ett avsnitt av dark angel och blir sedan misstänksam då jag pausar och hör märkliga ljud på uteplatsen.

När jag kommer ut på uteplatsen som förvandlats till en brottsplats så ser jag 3 illrar i växthuset. Jag insåg snabbt att alla upplivningsförsök skulle vara hopplösa. Då slog mig plötsligt tanken. Ett illertivoli plus tre illrar är två illrar för lite. Jag sprang snabbt igenom lägenheten och letade på alla sovplatser innan ja kunnde konstatera det som oroat mig.

Tjejen och Iris hade tagit tillvara på tillfället och hoppat över staketet via en hylla i växthuset. Ut springer jag iklädd morgonrock och letar illrar i full panik. Första krafsandet hörde jag i en buske precis utanför. Där såg jag en Iris som jag snabbt fick tag på, därefter fortsatte sökandet i närliggande buskar och på uteplatser. Efter några minuter hörde jag även Tjejen i en buske på innergården och fick med även henne hem. Jag la alla 5 illrar tillsammans på en sovplats innanför dörren och där blev alla liggandes utmattade och fick vetegroddsolja…..

Efteråt stod jag där ute och funderade på hur de fått upp haspen till växthuset. Enda lösningen jag kan komma på är att Cathy som är minst har lyckats klämma sig in mellan dörrarna där det blir en glipa då skruvarna till haspen börjar släppa efter. Sedan måste inbrytardrottningen ha klättrat upp ett par våningar och pillat upp haspen åt de andra odjuren.

Är det så här det är att vara illerägare? Får jag inte en infarkt i sömnen inatt då jag försöker bearbeta händelsen så kommer de säkert på nya hyss till imorgonGlad

UlrikaD
0

Herregud! Vilken semester du har!!

skrollan
0

Haha, jag lider med sig Falo. Men måste erkänna att det finns nog inge roligare än att läsa dina inlägg :)

Faxlin
0

*Asg* Det är så makalöst underhållande att läsa det du skriver. Även om jag inser att underhållningsfaktorn inte alls är så hög för dig .-)

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

#41: Största frågan är nog om polisen inte kommer och nyper mig i nackskinnet då jag kommer närmre än 500 meter från Sarahs illrar efter de här veckornaSkrattande

Ni ska inte tro att Ni får reda på allt…..

Faxlin
0

haha, men det är inte snällt. Klart du måste berätta allt för oss. Du förgyller vår vardag vet du väl.

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

nä det är faktiskt enbart för Sarahs öronHemlis

Faxlin
0

Fuskigt tycker jag.

Audiatur et altera pars

HannaM
0
Faxlin
0

Bra du ser Hannah håler med mig. ;-)

Audiatur et altera pars

HannaM
0
Faxlin
0

Vad bra hanna. ;-)

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Å jag vill faktiskt åsså veta! *Står på tå och ser viktig ut* :)

sezierra
0

Fast först vill jag veta vad ni pratar om :D Eller borde kanske sova…

Faxlin
0

haha, vi pratar om att det häner en massa hemma hos Sarah som falo behåller för sig själv och bara berättar för Sarah. Och vi anser det är fuskigt för vi vill också veta. ALLT ;-)

Audiatur et altera pars

sezierra
0

Jag med! Jag med! :)

*Nyfiken i en strut*

Denna kommentar har tagits bort.
Sarah
0

Jag kommer att få en infarkt själv snart tror jag… mina stackars kryddor!!! :( kommer om en vecka Calle… håll ut!

skrollan
0

Haha, stackare ;)

[Falo]
0

Okej då går vi in på träningslägrets sista vecka. Jag vaknade upp idag och fick en stor chock! Jag minns att jag vaknat flera gånger under natten och berömt illrar för att de gått på lådan från min loftsäng. Omöjligt att sortera ut om det varit drömmar eller verklighet. Då jag klättrade ner från sängen så såg jag till min stora förvåning att illrarna missat golvet nästan hela natten, endast 10 högar på golvet av 9 illrar under 9 timmar är stora framsteg!

Igår tränade vi klättring och längdhopp. Eftersom alla andra har tröttnat på att försöka vinna över Cliff så var han den enda deltagaren igår.

Längdhoppsträningen gick över förväntan så nu räcker det inte längre för Sarah att ha kontorsstolen liggandes utmed väggen i arbetsrummet. Stolen måste numera lyftas ut ur rummet varje gång man lämnar datorn för att sätta på en kopp te.

Även klätterträningen gick framåt. Favoritredskapen är stegar så numera kommer Sarah alldrig mer få sova ifred i sin loftsäng eftersom Cliff gärna klättrar 1,9 meter på stege för att få chansen att busa lite med reservhusse och antagligen med matte också. Enda chansen att få sova här hemma numera är att tippa stegen när man klättrat upp och hoppa ner på morgonenSkrattande

Nettan
0

Undrar om Calle kommer att få passa någons illrar igen.. någonsin? Jag vet bara att han inte kommer att få komma i närheten av mina guldägg!!  Flört

sarae
0

jag överlåter gärna mina montser i calles vård! tror knappt att de kan bli värre!

skrollan
0

hahaha :D:D

Faxlin
0

haha, låter som om Calle verkligen uppmuntrar illrarna att använda sina resurser fullt ut. ;-)

Audiatur et altera pars

skrollan
0

Haha, håller emd ;)

Sarah
0

CALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad gör du med mina djur?

[Falo]
0

#84: Förstår inte vad du gnäller om? Vet att du är sugen på valpar. När du kommer hem efter semestern kommer du ha fem sådana som du får börja lära gå på lådan och allt annat som hör valpar till.

skrollan
0

haha, härligt att komma hem :)

Guteillern
0

#85 Vilken lycka (?) för Sarah när hon kommer hem *S*

Sarah
0

Jag vill INTE ha valpar! Efter att uppfostrat sex st de senaste tre åren är jag ganska glad över mina vuxna illrar.

Robinsnel
0

VUXNA!? :O

ja de visar verkligen prov på vuxet beteende ;)

skrollan
0

hihi :)

Faxlin
0

*Asg*

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Jag skyller allt på Calle, de var underbara små tussar tills han kom in i bilden!

skrollan
0

Haha :)

Sarah
0

Men, du har ju ca fyra och ett halvt dygn på dig att trolla tillbaka dem till hur de var innan :)

[Falo]
0

#94: perfekt! Jag börjar redan på måndagSkrattande

Igår rensade de bokhyllan igen, alla böcker utom en överlevde.

Bara 19 högar på golvet att plocka efter en hel arbetsdag, det är så jag börjar undra om hälften av dem har förstoppning.

Edit:

-------------

Korrigering 21 högar, sökandet fortsätter………

skrollan
0

haha, underbart :)

[Falo]
0

Mina illrar förstår inte vad pellets i små lådor är till för, men om pelletsen ligger i en stor flätad korg som är en meter hög så passar det tydligen bättreGenerad

skrollan
0

Haha, mysigt ;)

[Falo]
0

Då var det bara två timmar kvar tills matte kommer hem!

Illrarna var jätteduktiga igår de hade sorterat upp böcker och annat bråte i fina högar på golvet som de sedan hällt kletig Dove firming loation och Klacid över. Som om det inte vore nog så hade de haft ner en tung pärm som krossat en toalåda. Pärmen hade naturligtvis öppnats och innehållet var nerkletat med bajs. pellets, spån och skit var utspritt lite här och var.

Sedan var det städning efter dagens styrketräningspass på programmet…. Sarahs träningsredskap som "hade" handtag av skumgummimaterial var spårlöst försvunna om man bortser från ett hopprep med söndertuggade handtag som låg mitt i röran… Två hantlar och en till mystisk träningspryl återfanns under soffan ganska snabbt även de söndertuggade. Två handträningsprylar tog lite längre tid att hitta de hade gömts i ett cd-ställ bakom ett par burar i ett hörn. De sistnämnda hade inte ätits upp utan sparats till kvällsmål. Efter en tuff dag med träning var Sarahs illrar trötta och belönades med parafinolja innan de gick till sängs.

Smex
0

Aldrig mer semesterhusse? =P

[Falo]
0

#100: Nädå så avskräckt är jag inte men alldrig mer semesterhusse till 6 illrar. Hade 9 illrar två veckor och 8 illrar två veckor.Glad

Sarah blev chockad över sina illrars olydnad då hon kom hem så jag antar att jag gjort ett bra jobbOskyldig

Sarah
0

Då var man hemma igen… resultat efter att jag kört hem Calle och storhandlat… inga bajs på golvet, men tre i lådan som jag tömde innan vi åkte :) Men det luktar inte så gott här… kanske för att jag inte är van vid lukten längre. Men det är skönt att vara hemma! Tack igen Calle!

[Falo]
0

#102: det kanske finns hopp om att vildarna ska kunna tämjas igen dåSkrattande

sarae
0

börjar mer och mer misstänka att det inte var illrarna det var fel på…tror att illervakten haft ett finger med i spelet här…

Alwyn
0

Falo kolla min tråd Åter igen på iller.ifokus!!! Där e dina gudbarn  :o)

Alwyn
0

Haha oj, snacka om å kapa en tråd hehe. sorry

Sarah
0

#104 Eller hur. De är ju små änglar :)

sarae
0

#107 ja precis ;) Tror bara du hade otur med barnvakten Sarah hehehe

[Falo]
0

tss det var inget fel på barnvakten! Mina illrar sköter sig allderles utmärkt här hemma men inte hos Sarah. Hon borde anlita ett medium för att prata med vad det nu är som hemsöker lägenheten.

Sarah
0

De där högarna du saknade… under soffan :)

skrollan
0

HAHAHAHAH :D:D:D

[Falo]
0

ja men då hade jag iaf rätt…

Sarah
0

Helt rätt… vart har inlägg 60-75 tagit vägen?

sarae
0

#113 några som spårade ur mitt i natten, och någon bad dem ta bort dem….det e bara nattsudd snack å har inget att göra med tråden eller dina illrar ;)

[Falo]
0

När Sarah kom hem visste illrarna direkt vad som gällde, det tog ungefär en halvtimme innan skitosen tror jag det var gick in i en bur och stängde dörren efter sigSkrattande

JossanH
0

hahahaha, alltså stackars calle. inte lätt att åldras 10 år på bara ett par veckor.. tsss

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

Hihi . Ja, det kan som sagt var inte vara lätt ;)

Sarah
0

#115 Blubb blubb. Du är bara sur för att de går på lådan som de ska nu :)

skrollan
0

haha,  tror inte det var illtrarna det va fel på :P

[Falo]
0

Det här liknar allt mer mobbing!

Sarah
0

Jepp! Precis som vi vill ha det :)

Sarah
0

Nu ska jag mobba lite mer… har precis varit och köpt ättiksprit för att bli av med lukten här hemma. Och skurat på uteplatsen där det låg ca trettio bajsar intorkat i trägolvet… Jag har även slängt massa av den mat jag köpt innan då den hade gått ut och Calle hellre ätit färdigmat från Findus!!!!!!!!!!! Jag ska passa på att avslöja att Calle har köpt tupperware då han varit här och mina illrar inte alls rivit ut alla böcker i bokhyllan. Om inte Calle satt tillbaka 16 hyllmeter böcker i bokstavsordning :)

[Falo]
0

mäh hur många hyllmeter var i en enda stor röra då?

Passa dig! Jag kan nog också avslöja ett och annatHemlis

Sarah
0
Sarah
0

nio hyllmeter kanske…

skrollan
0

HAHAHA :D

Sarah
0

alltså… inte ens hälften. Men Calle, det är alla flickors bästa vän :)

Nettan
0

*tittar från Knubbs till Falo som på en tennismatch med ett löjligt leende på läpparna*

[Falo]
0

#127: och Cliffs då förstås……

Sarah
0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ojdå :)

skrollan
0

haha:)

Sarah
0

Puttar då jag inser att eventuella vinterpassare kanske vill läsa detta… även om jag inte vill det :)

Sarah
0

puttar som exempel varför man inte ska ha iller…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.