Iller iFokus

Iller

Etiketter: fodergodis
Läst 210 ggr
Stotte
0

Iller mat i stockholms trakten

Tjosan.

Någon i stockholms trakten som har koll på vart man kan få tag på kvalitets foder? Har kollat runt lite men div hemsidor verkar vara out of date.

emoflickan
0
Stotte
0

Har vart inne där men deras hemsida uppdaterades senast 2005 därav så blev jag lite fundersam.

emoflickan
0

känner elisabeth och jonas som har butiken, sidan uppdateras såfort ngt ändras, kommer in/tar slut osv. allt stämmer på sidan så det är bara shoppa loss :)

LiindaLarsson
0

bättre att beställa  iller mat från http://www.hungryferrets.se/ eller http://www.teba.se/

emoflickan
0

#4, varför skulle det vara bättre?! personen i fråga bor ju i sthlm, aningens skönare att bara åka dit o handla än o beställa över nätet. För övrigt säljer hagsätra samma foder som TEBA.

Stotte
0

Kalas!

Så ska jag ta en sväng dit och kolla.

Tack! ;)

LiindaLarsson
0

#5 tänkte inte på att det var i sthlm förlåt

Fruttisen
0

Om du borr i Norrort så finns det en butik i Väsby som säljer Totally Ferret :)

Sarah
0

Rekomenderar Orijen kattmat som finns på de flesta välsorterade djuraffärer (om man inte vill barfa vs) På bromma zoo finns det 20kg säckar för drygt 800 kr. Om man har färre (läs för få) monster kanske 20 kg är lite mycket ;)

Robinsnel
0

Kan inte hålla mig från att säga att bästa maten har du på mataffären i form av kyckling… Gärna vingar, hjärta och lever. Se bara till att du läser på lite så det blir en bra kost om du barfar… Skillnaden är STOR, mer välmående illrar på barf.

Här har jag slutat med torrfodret för gott.

Fruttisen
0

#10 Ger du dom kosttillskott i någon form då? Eller är det bara vingar, hjärta och lever som gäller? Här hemma är det diverse kycklingdelar 1-2 ggr/dag som vanligt, samtidigt som torrfodret också alltid står framme, det äter dom mer som mellanmål numera.

Gustav-o-Linda
0

åk till bromma zoo.

Dom kan ta hem ANF foder till dig.

Tar 2 dagar…

Stotte
0

Bor på södra sidan av stan så det får bli en trip till Hagsätrazoo och titta runt lite på vad dom har å erbjuda.

Tack för alla tips! =)

Sarah
0

Önskar att mina ville äta kött… fick några möss av ammi, men de ratades trots alla mina försök. Valparna ska barfas och sen när Cathy har valpat klart för i år så blir det tuffa matte som inte ger torrfoder längre och därmed svältande illrar :(

Sarah
0

Skulle säga att Orijen är bättre än ANF, dock är det min personliga åsikt. Orijen är ett försök till barf på torrfoder. Det innehåller inget spanmål som man i olika studier på andra carnivorer bedömt som extremt riskfullt.

MimmieM
0

Mina får en blandning av Orijen och Vitalin.. Funkar fint..

Carpe Diem

Ceciliaolucifer
0

#8 Menar du Infra City? :)

Robinsnel
0

#11 Jag ger inga kosttillskott. Men jag ger ju mer än kyckling, och varierar kosten så den blir balancerad. Ex äggula, nöt i olika former, benmjöl, blodpulver… Ja man får ha lite koll på vad man serverar när man ger barf så det blir bra. Men har hört om många som barfar som faktiskt "kommer undan" på bara kyckling…

elinn
0

Vitalin är ett bra foder och det finns att köpa hos mig i Gävle =) (om du inte tycker det är för långt bort)

pilura
0

Hill´s på Årstavägen har ANF:s illerfoder, superbra!

Stotte
0

Vad är Hill`s för någe?

skrollan
0

#21 kattfoder

LiindaLarsson
0

#21 kattfoder märke om man ska vara exakt :)

skrollan
0

#23 okejdå =P

Gustav-o-Linda
0

#sarah

Menar du att ANF inte är bra ?

Jag blandar med Royal Canin kitten oxo.

Men mest går dom på kyckling hjärta o nöt kött…

Sarah
0

#25 Det sa jag inte. Sa att jag anser Orijen vara bättre då det inte innehåller spanmål. Spanmål är inte bra för köttätande djur. Orijen är ett försök till barf i torrfoderformat.

Tänk på att ge dem ben om du ger dem kött. Det är där näringen de behöver sitter.

Robinsnel
0

#26 Innehåller inte orijen en hel del potatis ist för spannmål?

Ang. ben är det kanske inte den mesta av näringen just i dem, men för att få en balans på calcium- fosforhalten i deras kost måste det till antingen råa ben eller benmjöl för att det inte ska bli galet.