Ot Stolt pappa till 6 nu lever bara 2
Stolt Pappa till 6 nu lever bara 2
Min Älskade Eddie blev pappa för 8 veckor sedan till 6 st helt underbara kattungar. För 3 veckor sedan kvävdes en utav kattungarna ihjäl av ett kula som han satte i halsen. För några veckor sedan drabbades kullen utav magsjuka och 2 kattungar dog för lite mer än 2 veckor sedan. Nu lever bara 2 st och vi hoppas att dem kommer att överleva. En av dem 2 som är kvar är våran och vi hoppas innerligt att vi har tur nu med dem 2 som är kvar. Men vi känner oss väldigt besvikna som inte fick reda på det här förens vi frågade varför det saknades bilder på några av kattungar i kullen på hemsidan, då fick vi information om vad som hade hänt.
MEN, jag känner mig så handikappad som sitter med avelshannen och inte har ngn kontroll över vad uppfödaren som har mamman gör. Varför obducerade hon inte första kattungen? varför tar hon dem inte till veterinär?
Vi väntar hem en av dessa kattungar och har själva 7 katter. För oss är det viktigt att veta om det är vanlig magsjuka eller ngt virus dem bär på. Vi kan inte riskera att våra familjemedlemmar stryker med om det nu skulle vara ngt allvarligt. För en av våra kisseungar vi fick hem dog tyvärr i FIP och det vill vi aldrig uppleva igen. Så vi vet åtminstonde att vi har ett coronavirus här hemma och att den här uppfödare också har det. Jag är livrädd!
När slutar kattungar att dia? för från att dem slutar dia tills dem bildat egna antikroppar så är dem väldigt lätt utsatta och jag ser det som att vi kommer att kräva en massa prover på Diva innan hon kommer hem till oss. Hon är av stort värde hon kommer ifrån den enda kullen från den vår Eddie som bara gick en kull. Vi har längtat efter henne eftersom hon skulle bli en familjemedlem men nu tvivlar jag på om vi ens vågar ta hem henne.
Dessutom ska mammans uppfödare iväg på utställning med sina katter och behövde en annan kattunge som vi har köpt från dem med sig och nu vet vi inte ens om vi vill ha upp hnm till dem. Han är ca 10 veckor idag. Dem är uppfödare i stor skala och håller deras katteri uppdelat på flera i familjen, så dem har dem isolerade ifrån varandra.
Men kan verkligen kattungar dö av magsjuka?
Hur ställer ni er till mina funderingar och frågor?
vad skulle ni göra?
Kisse på bilden är inte avelshannen eller kattungarna i den nämnda kullen,