finns vilda illrar i skåne?
ja anledningen till att jag frågar är att jag såg en iller överkörd inne i byn
så jag undrar om det finna vilda eller om det kanske är någon som blivit av med/släppt ut sitt husdjur?
ja, vilda illrar finns det mycket av. I skåne kan jag tänka mig det finns några stycken eftersom det är så många farmare där neråt. Usch vad hemskt att se med blotta ögat =(

Det finns vildillrar och dom är vanligast i södra sverige.
Hejsan!
Jodå det finns vilda illrar i Skåne, tyvärr ser man dom som är överkörda.
Var den mörk eller ljus?
Vildillrar är väldigt mörka.
#3 den var rätt mörk & mkt vacker.. jag tyckte bara att det var konstigt att en vild iller skulle in mitt i byn, har aldrig sett några sådana här iallafall..
#4. Polisen ringde mig för några år sedan för att dom hade hittat en iller som ramlat ner i ett hålrum vid ett källarfönster mitt inne i Landskrona. Det visade sig vara en vildiller som letat sig in i stan
#5 ok! men då var det säkert en vild en då :) jag har hittat så pass mkt utslängda husdjur här & var så jag är alltid lite misstänksam 
Det finns vildiller i Skåne, har dels själv sett en mamma med 4valpar för något år sedan, och sen har jag själv en vildillermix här hemma. Hans mamma kom ut för 2 år sedan och blev då parad med en vildillerhane. Men att få se en vildillermamma med valpar som var ca 7-8 veckor gammla var en upplevelse vill jag lova. Satt stilla som en mus på en sten mitt ute i skogen när hon kom gåendes med sina valpar i släptåg. Tror hon höll på att lära dem att jaga.
Fotot är på Jazz som är min vildillermix.
#7 ja SÅ såg den ut! lite mörkare i ansiktet kanske.. men väldigt lik din iller var den..

Finns upp till södra norrland (dalälven ungefär) vad jag förstått. har själv sett vildiller i Norra Uppland!

va fin den va :)
Bra med nytt blod i stammen :)
#10# Tyvärr så blir han inte parad, detta pga att valparna i andra och tredje kullen kan bli så mycket vassare. Det vet jag då jag hade en annan vildillermix för ett par år sedan vars bror och syster blev parade (var på sitt håll så att ingen tror att de blev parade tillsammans), och avkomman efter dem blev mycket vassare i sitt temprament. Skulle själv inte vilja ha en 2:a eller 3 generations valp då de är vassare än dem i första generationen. Jag själv skulle hellre aldrig avla på en mix av denna anledning, därför är Jazz kastrerad och så var även Aslan när jag hade honom.