Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 460 ggr
MimmieM
0

Tovig päls runt pungen

Min lilla Zeke är inte känd för att vara en liten utseende diva som lilla Oliver. Men Zeke är en liten gris :D

Idag tog jag en liten närmare kik på honom. Runt pungen finns de en massa tovor. Antagligen så är de från alla hans snoppdragningar som han ständigt håller på med.

Jag undrar bara om detta är normalt förekommande för en okastrerad hane. Jag tycker de ser så illa ut bara.

Carpe Diem

ferretgirl
0

Så såg mina hanar också ut när jag hade dom i brunst. Det ser onekligen inte vackert ut, och det är precis som om dom "glömmer" att hålla sig rena där. För det mesta så var övrig päls i bra skick, förutom att den luktade mumma :-)

Roxanne
0

Men en kanstrerad då?

MimmieM
0

Min kastrat är hur fn som hälst. Han håller efter sin päls dagarna i ända. En riktig liten fjolla är han :D

Zeke är i kanonfint skick över ryggen osv. Just runt de genitala delarna som även han tycks strunta i.

Så som han ser ut så kommer han garanterat inte hitta en liten illertös ;)

Carpe Diem

Roxanne
0

#3 haha stackarn! ^^ det behövvs nog en extreme makeover på han då ra! :D

ferretgirl
0

Alla mina hanar är nu kastrerade, och dom håller sig rena och fina även i baken.

Faxlin
0

Jag har fått den känslan att de liksom inte håller efter där eftersom de faktiskt vill lukta en hel del. Det är ju det som gör grabben med G. Ja om man är illerhona då. hiih

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MimmieM
0

#6 Åsa! Fått den känslan? Du menar väl.. fått den stanken? :D

Jag misstänkte att det var brunst betingat. Ville bara vara helt säker. Och Zeke har nu kommit in i sin fällperiod (sent pga. att ha suttit heltid på en kall balkong)
Så mitt i detta hysteriska snoppdrageriet så tappar killen pälsen. Så det ligger kladdiga testar precis över allt.

Dessutom så har han även bestämt sig för att markera Oliver. Så Zeke kissade helt sonika honom på ryggen. Vilket inte matte uppskattade alls.

Carpe Diem

Faxlin
0

#7: *Asg* ja det kan nog stämma, fått den stanken. hihi

Stackars lilla Oliver, inte så skojigt när polarn kissar på en. ;-)
Jag vet precis hur han känner sig. Jaja, för att ni inte ska få någratokiga ideér så kan jag säga att det inte är någon iller som kissat mig på ryggen. Men väl min hanhund som pissade mig på benet. Knäppa djur det finns. ;-)
Japp, Off-T, var det här. Förlåt ;-)

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

det heter inte stank Åsa, det är mumma med en brunstig hane. Eller är det bara jag som tycker detta??? Deras doft har aldrig stört mig, däremot deras ständiga snoppedragningar överallt.

MimmieM
0

#8 bättre att han blir kissad på än att Zeke skiter i honom.. ha ha ha (ordvits)

Jag kan inte påstå att jag störs av doften så direkt. Men jag finner den inte heller speciellt attraktiv. Jag stoppar hellre ner näsan och gosar runt på Olivers gosemage än på Zekes mindre väldoftande gosemage :D

Carpe Diem

Faxlin
0

#9: Jag har nog missat den biten. Jag tycker verkligen att hanar stinker. Och det luktar verkligen inte gott. Men jag vet fler än dig som tycker det luktar mumma. Mina illertöser här hemma. hihi
Nej, då bortsett från dem vet jag faktiskt folk också som håller med dig.
Jag kan sträcka mig så långt att det finns hanar som luktar mer eller mindre illa. Men de brunstiga hanarna doftar då allt annat än hallon. hihi

Audiatur et altera pars