Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 160 ggr
Qviq
0

Ot kreativt tänkade

Behöver nu all hjälp jag kan få. Jag och några klasskompisar blir totalt utmobbade inför studenten… När det kommer till studentvagnen så har större delen av klassen bestämt var de ska ha för studentvagn att åka i. Detta gör att jag och mina vänner inte har något att åka i…. Och vi vill ha något väldigt annorlunda…

Alla förväntar sig att  vi ska åka lastbil med tanke på att vi går transport, vilket vi inte vill göra… Så om någon kan komma på något ovanligt roligt åk så säg till. Snälla tänk:D

(Ursäkta att jag lägger ut inlägget här men har total ideetorka och det börjar bli dax att tänka på sådant)

"Chaos is a friend of mine."

AlbaStiffler
0

En båt på kärra?

Nä, allvarligt talat måste jag nog säga att just studenten är lite överreklamerad. Vad du åker för "transport" spelar inte så stor roll i resten av ditt liv. Det kommer större dagar än denna… hehehe…

Själv åkte jag tron buren av "vikingar"… Blev inga varv runt stan i den dock, för mina vikingar var för lata…hehehe…

sarae
0

fick aldrig fira svensk student :( får jämt ångest när student perioden sätter igång.

häst å vagn, cyckeltaxi, flakmoped, badkar på hjul :P

DG
0

Jag åkte aldrig någon studentvagn, tyckte det va totalt meningslöst och känner inte att jag missade nått.
Men kanske hyra en cab beroende på hur många ni är. En kompis till mig hyrde limusin med sina kompisar med det är ganska dyrt om man inte har rika föräldrar.

Qviq
0

Haha det var inget dåligt åk du fick:D

Vill åka något roligt, har sett fram imot det här i typ 13 år när min mamma(min mamma tog studenten på vuxenutbildningen när jag var 6) tog studenten och jag grät i flera dagar för jag inte fick åka med, enda trösten var att jag en vacker dag skulle få åka kärra:D

Sara
0

Jag åkte inte heller med mina klasskompisar fast det var mitt eget val. Mina föräldrar hyrde en helikopter så det var en kul överraskning.

Kanske en snygg cab?

Sara

_troll_
0

oj är det bara här i jönköping som alla från samma klass åker i samma? :S

TottsiGirl
0

Jag åkte en riktigt snygg gammal amerikanare, blev inga varv i stan heller för min del då bilen tyckte de va lite väl varmt och hotade med att koka då den fick stå till i köerna… I Uddevalla åker alla olika fordon klassen splittras så fort man gått utanför dörren på utsläppet mer eller mindre.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ceciliaolucifer
0

Jag åkte en specialdesignad corvette- skitcool var den :)

Mstar
0

#6 jag blev oxå hel paff. okej opm alla åker olika fordon till balen. .Men på studenten? sista dagen med klassen..? Då står man på sitt flak, i raddan av alla andra flak. så åker man genom stan och tillbaka..     MFörra året när jag var å kollade såg jag att de som har utländska familjer åkte i egna bilar, men ajg förstod inte varför.. Visste inte att det fanns olika traditioner på detta.. *insnöad??*

Mellorine
0

Är inte flak förhållandevis nytt? Förut hade man väl bara coola åk, gärna nån raggarbil eller så. Jag tycker flaken är vidriga, man badar i öl, svett och skräp.. ew. Var seriöst en decimeter öl på min kusins flak. Öl är äckligt, speciellt att stå i. Eek.

Syrrans student på Blackeberg gymn. var riktigt nice :) Nån hade fått en specialbyggd stol som seriöst var typ 4 meter hög. Enormt. Vad som helst kan ju göras häftigt med mycket arbete, själv skulle jag gilla en djungelvagn :)

Häst och vagn är ju underbart men frågan är om det är okej för hästen just den dagen.. lär ju vara galet livat.

Mstar
0

#10 finns hästar som har fått träning i det med.. men att låna en häst som inte sett mer än skog och ridbanor skulle nog inte uppskatta den turen :P       Flak? nytt?? Sen jag har vart lite har en skola haft vägen förbi vårt hus, jag har aldrig sett något annat än små lastbilar och traktorer med släp.  Men så har jag ju bott på samma ställe hela livet oxå.

Aviendha
0

En rolig idé är en vedeldad badtunna på flak =) De hade några studenter året innan mig. Sen beror de väl på hur hårda de är på säkerhet osv..

Qviq
0

#12 haha bra ide… Bara att börja montera ner våran tunna. Undrar om morsan skulle sakna den…:P

Fruttisen
0

Typ kamel? =P

Mellorine
0

#11 Man måste förstås hyra en häst som är van vid att dra kärra, med kusk och allt. Om man inte råkar ha en bekant med en sån då.. Men även om hästen är mycket tränad är just studentdagarna oerhört mycket mer högljudda och trafikfarliga än i princip alla andra dagar. Så frågan är om det verkligen är okej för hästen. I Stockholm vore det ett stort no-no kan jag tänka mig, men det är kanske lugnare där trådstartaren bor.

Haha.. Jo, jag menade visserligen nytt i lite mer historisk bemärkelse. Tänkte på vad min pappa berättat om sin ungdom (i Stockholm), och han är född 43. Menade alltså att traditionen med 'schyssta åk' är äldre än flaket.

FerretCrow
0

vi var en klass esteter som så klart ville vara annorlunda så alla linjer på våran skola åkte flak medans jag fixade jänkare genom min raggar klubb. sådär kom det en hel karavan mitt emellan alla lastbilar med raggar bilar och dom va fullproppad med oss brudar=)

MimmieM
0

Hahaha..
Jag åkte med mormor hem i en röd golf! Stannade på vägen och köpte snus och avgassystemet gick sönder på vägen hem, så vi var jätterädda att bilen skulle falla i bitar.. Fan bra studentkärra. Att rekomendera :)

Carpe Diem

Mstar
0

#15 - en polishäst då? De ska ju klara av såna där upplopp. Kan ta usa polishästar för att vara ännu mer säker..? Eller tysklands, eller där man bråkar mest helt enkelt.  

tandemcykel??

Qviq
0

#18 haha jag försökte få med mina klasskompisar på tandem men det var inte så lockande tydligen, sen vill man ju inte åka fast för styrfylla:D

_troll_
0

är någon av dina kompisar nykterist #19? isf kan flakmoppe vara en idé

LiindaLarsson
0

HÄST & VAGN