Alla mina djur till salu.
Ja, jag är ju omogen och oansvarig, så jag säljer dem väl då…
golf.ifokus.se

Klart du inte e… tycker du verkar rätt mogen jag. :)

ínte ska du sälja dina djur. Vem är det som kallar dig oansvarig?
"Chaos is a friend of mine."

ja precis vem kallar dig oansvarig thessan. du är bland dom fränaste iller ägarna tycker jag är på forumet. du ger dina illrar så mycket kärlek med mera så du kan ju till och med vara med alla tre lösa ute det är bevis på att dom verkligen känner trygghet hos dig med mera

inte är du omogen i vanliga fall.. men nu är du ju precis lika omogen som nattja som var på det här forumet som ljög om att hon dödat sin iller :( och börja du att du ska sälja sina djur:(

Ja, men de på råttor.ifokus tycker inte det.
Min råtta började blöda ur vaginan helt oannonserat, och jag har inte någon sparad summa till vet.kostnader för råttorna.
Mina pengar har tagit slut efter alla kastreringar och halsbölder som illrarna har haft, och mamma tyckte inte det var värt att lägga ut 1000 kr på en råtta (det kostade 1000 kr igår för det var helg) så jag fick inte låna av henne.
Idag ringde jag dock till vetten här i Nybro istället (igår var det Läckeby) och jag beskrev vad som hade hänt, och de sa att jag skulle komma in med ett urinprov för 100 kr, och jag är ju då tydligen omogen och borde inte ha djur bara för jag gör som vetten sa åt mig att göra? De igår sa även att jag skulle vänta tills idag.
golf.ifokus.se

#4 Det är ju jättemånga som utannonserar sina illrar på skämt hela tiden, och inte är då jag omogen när jag gör det nu… att ljuga om att dödat sin iller är ju en helt annan sak så det går det inte att jämföra med.
golf.ifokus.se

ja men jag menade inte så.. men allfall.. inte har jag sett nån som har ljugit om att omplacera sin iller eller liknande

#7 Då har du missat en hel del… Fast du har väl inte varit medlem här så länge så kanske beror på det.
golf.ifokus.se

#5 ja jag tycker inte du gör fel thessan har vetten sagt att du kan vänta en dag så är det oftast okej. så länge djuret inte blir super trött och slutar äta med mera.
#7 du det finns extremnt många trådar om detta även där folk hotar att göra sina illrar till tofflor. här hemma kan jag verkligen få damp på mina illrar om dom gör saker dom vet att dom inte får och håller på en längre stund med detta och inte lyssnar på mig. då kan jag tillslut bara titta på pojkvännen och fråga: älskling vill du ha ett par nya tofflor? men det är ju inget jag skulle göra. det nattja gjorde var ju att påstå att hon dödat sin iller och hon inte ens brydde sig med mera.

jag tycker att du inte ska sälga behålld de
seriöst.. råttor i fokus är det störste forumet där folk ska hoppa på och tracka ner samt snacka skit och missförstå allt. Där är det över 10 pers som alltid är framme och ska tracka ner eller hugga istället för att bara ge det svar man är ute efter. Spelar absolut ingen roll om vem man är så länge frågan inte passar dom som håller på mest. Tyvärr tycker även de som är mest inne på det forumet om att det är så då inget görs och den frågan har varit uppe ofta men folk tycker det är okej.
Här inne är det ungefär 2 st som är mer på än andra så du får nog filtrera det dom säger på råttifokus för det är inte lika snälla som på iller forumet
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack så mycket :D
Står på din sita Thessan. Du kanske har sett de =P Men jag blir så arg på folk som inte vet bättre än att hoppa på andra.
Hoppas det ordnar sig me råttisen.
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Tråden på Råttor.ifokus löper amok utan att jag deltar :D
Jao… men hon vill inte kissa… det är svårare än jag trodde… förr i tiden så kissade ju råttorna så fort man tog upp dem… iallafall vad jag minns…
Men jag kanske minns fel… min första råtta var ju även SKITSTOR om man jämför med de jag har nu… eller var det jag som var liten… jag var 12 år.
golf.ifokus.se
Ta inte åt dig av kritiken, det finns massor av människor som mår bra av att få andra att må dåligt, det är inte ditt fel utan en brist hos dem. Bara det faktum att du blir ledsen av att bli kallad omogen och oansvarig djurägare betyder ju att att du bryr dig om att vara en bra djurägare, annars hade du väl ryckt på axlarna?
#15 Precis.
Man vet bäst själv hur man sköter sina djur. Dessutom, om någon gör något fel av misstag så är man bara extremt dum om man attackerar personen med förolämpningar. Då tänker man inte på djurets bästa. Ignorera sånt trams och lyssna på de som kan ge dig råd istället. Hoppas det löser sig med rådisen.

Hur har det gått med lilla råttan?

#17 Försöker samla kiss… vetten sa att jag skulle komma in med det imon (de stänger klockan 17) men jag sa att nejnej, jag kommer idag (trodde jag) men den lilla gumman vägrar ju att kissa i min låda. Men för övrigt så blöder hon inte, hon äter, dricker och är pigg… och kissar i buren (de är mer rumsrena än illrarna, bajsar och kissar bara i ett hörn).
golf.ifokus.se

Thessan lyssna du på din veterinär. det finns alldeles för många som sitter och hackar på andra för att de inte har den blekaste aning om vad som händer egentligen.
Men har din veterinär sagt att det går att vänta så gör det.
Det är faktiskt större kunnadne från veterinärer om råttor än om illrar så där behöver man inteifrågasätta lika mycket som man måste som illerägare. Och det är skönt. Lite som med hundar, man får ifrågasätta ibland men det är oftast inget måste.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sådär, nu har jag varit hos vetten med alla 3 och det var inget allvarligt med dem, fast de ska få medicin så det mindre allvarliga försvinner :P
golf.ifokus.se

Så här på Iller i fokus tycker alla att man ska strunta i att ta sin råtta till veterinär när de är sjuka? Gäller samma om man har en sjuk iller?
För det var den ursprungliga frågeställningen, att det kom blod ur vaginan på hennes råtta och Thessan undrade vad hon skulle göra. Hon fick svaret att ta den till veterinär eftersom en råtta inte ska blöda, misstänkt livmodersinflammation är allvarligt! Trådskaparen hade dock inte råd att ge sin råtta vård och det var vad folk reagerade på. Ingen har använt ord som omogen, endast EN person i hela diskussionen sa åt Thessan att bete sig som en vuxen och ta sitt djur till veterinär.
Ingen har heller sagt till Thessan att inte lyssna på sin veterinär, de har sagt åt henne att besöka veterinär vilken hon gjorde 1-2 dagar senare och det är där diskussionen står nu.

#21 Ibland skickar folk pm så inte alla ska kunna läsa…
Och jag gick inte till vetten 3 dagar senare? Jag skrev bara om det på forumet 3 dagar senare för jag inte orkade skriva när alla höll på att tjabba.
golf.ifokus.se

#22: Ta upp det med forumvärdarna då?
#19: Många veterinärer är tyvärr väldigt okunniga när det kommer till råttor. Jag kan inte jämföra med deras kunskap om iller då jag aldrig varit med en iller hos veterinär, dock har jag varit med otaliga råttor och hört ännu fler berättelser så jag kan lugnt säga att okunskapen om råttor tyärr är väldigt stor.

#23 Nej, jag tror det löste sig… och det var faktiskt inte någon från råttor.ifokus… det var här…
Vetten jag hade verkade väldigt kunnig om råttor. Det var även hon som kastrerade Melwin. Hon kan dock inte så mycket om illrar så när han skulle opereras i halsen så fick det bli Läckeby, och hon ville inte kastrera Epona för det var en hona, så det fick bli Kalmar. Men råttor kunde hon.
golf.ifokus.se