Akut sjuk och inte kontaktbar?
Ja vad händer om du råkar ut för något och inte är kontaktbar? Hittar vårdpersonalen rätt telefonnummer i din telefonbok? Här kan du läsa om ett sätt att lösa det, som även rekommenderas av akutpersonal.
Hittade tråden inne på katter. Kommer absolut att spara om anhörignummer i min egen telefonbok. För hur ska en okänd person veta vem av alla som är min anhörig i akutläge?
Var rädda om er, hälsningar Ammi

Ett mycket bra tips. Fast jag har "Min älskling" som ett nummer och pappa på en annan så jag tror visserligen de kan klura ut vem jag är i alla fall. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jo, det kan ju funka om det är en svenskspråkig person. Vet ju att du inte åker utrikes. Men säg att du letat dig iväg till Finland och den som kommer inte kan svenska?

hmm, är jag medvetslös kan det bli tufft. Ska tänka på att skriva in det på finska när jag åker dit. hihi
Annars kan jag göra mig hjälpligt förstådd hos finnarna om jag måste. hihi
Audiatur et altera pars
*S* Inte kontaktbar var det. 

haha, jag vet. Bara retas. Men nu ska jag återgå till att bli fullt allvarlig igen.
Tycker faktiskt att det är en superbra ideé och som sagt var, det tar inte speciellt stor plats i telefonboken och inte tar det lång tid att fixa heller och inte kostar det något estra. Så kan det bli bättre. Knappast. Hoppas alla lägger in detta på sin mobil.
Audiatur et altera pars
Kan hända att någon har missat den här tråden så jag puttar upp den lite. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Legg nummeret under 'Emergency-number'. Ellers kan man skrive 'ICE' som står for In Case of Emergency og som er internasjonalt.
Bra Weazel. Det var så man skulle skriva oxå. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Puttar upp denna tråd då den faktiskt kan rädda liv.
Men jag har funderat på hur de utan mobiler gör.
Så jag har fixat ett kort som snart är helt färdigt som man lägger i plånboken. Lite läckert faktiskt. Där finns det uppgifter på vem som kan kontaktas för att akut hjälpa till med djuren också. ;-)
Audiatur et altera pars
Såg om detta på Tvn när det var aktuellt.. Sjukvårdspersonalen var dock inte riktigt lika glatt påhejande som alla andra. Dom menade detta att om det blir en olycka och det tex är flera personer i en bil, hur ska dom veta vilken mobil som tillhör vilken skadad..Det händer tydligen vid olyckor ibland att folk kan få med sig fel plånbok och legitimaion till akuten för ambulanspersonalen har tagit "fel" plånbok på olycklplatsen.. Men annars tycker jag det är ett super bra system att det finns en anhörig att få tag i, men jag kan ju förstå att om det är som sjukvårdspersonalen på akuten säger så kanske tyvärr inte systemet kan fungera hela vägen ut i alla lägen…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#10: Hörde också att personlane inte var så glad åt detta. Var väl lite det att de ansåg det vara polisens jobb att söka efter anhöriga. Vilket jag nästan är böjd att hålla med om. Man får väl hoppas på att de kan samarbeta lite i sådana fall där det blir så allvarliga skador att de skadade inte kan tala själv.
Audiatur et altera pars
#11 Ja precis ett samarbete är väl jättebra.. Sen tycker ju jag att systemet med mobiltelefonen borde ju vara jättebra vid singelolyckor eller om någon rasar ner på gatan då kan det ju inte vara något tvivel om vems telefon det är…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#12: Exakt, svårt att misstasig sådana gånger.
Audiatur et altera pars
ICE skulle vara jättebra om det funkade. Det gör det inte på min mobil iallafall. Lägger jag till "ICE" så blir det alltid det numret jag ringer till och inte "Coffe" (min pojkvän) och det funkar ju inte riktigt..

#14: Va? Nu förstår jag inte. Hur menar du?;-)
Har lite små händer och svårt att fatta i dag.;-)
Audiatur et altera pars

Ja, du tenker på når det kommer opp på mobilen hvem du har ringt etter du har avsluttet samtalen? Det gjorde det på meg også da jeg la inn ICE. Jeg greide å fikse det, men husker ikke hvordan… Skal prøve å finne ut hva det var jeg gjorde.
#15 #16 Sparar jag min killes nummer som ICE så är det vad som står istället för "Coffe" även när det är honom jag ringer. Det skulle funka om det var så att det alltid var Coffe jag ringde eller fick mess av men då stod det alltså bara ICE på allt. Även på hans telefon blir det så. Jag har en Samsung från -04 och han en Nokia från -04 kan jag ju tillägga.
Kan ni ha ICE på era telefoner alltså?
Kan du inte spara det som "ICE Coffe"? Man söker ju oftast på de tre första bokstäverna. Du vet ju hur du sparat in det.

#17 Samma hände med min mobil så jag la ICE på framför den personens namn.
#18 #19 Jo jag har funderat på att göra så men jag tänkte om det fanns nåt "snyggt" sätt att lösa det på. Men det är alltså så man är tvungen att göra det då.

Jeg tror jeg kom unna det med å lagre det første nummeret som vanlig, og ICE-nummeret med +47 foran(som er landskoden for Norge). Eller omvendt. Prøv det.
#21 Jag testade det, men på min mobil funkade det inte
Kanske det gör det på andra märken.

Hm, rare greier. Har Sony Ericsson selv. Skal se om jeg ikke finner ut hva det var jeg gjorde for å få det til.

För mig blev det med landskoden det nummer som syntes på när jag fick sms eller samtal från personen så det hjälpte inte (har Nokia).

Klarer fremdeles ikke huske hva det var jeg gjorde, men kanskje legge inn nummeret på ICE, så legge inn nummeret på nytt på den gamle kontakten. Fungerer det?