Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 808 ggr
Illris/Gismo
0

TILL MINNE AV GISMO

jag har den sorgliga meddelandet att tala om att måndagen den 3 juli  (allstså nu i måndags) att min älskade gamla GISMO har dött. han fick bli 9 år gammal.

han blev akut sjuk på måndags morgonen. Gismo fick en sådan hosta & hade svårt att sluta. men sen lugnade det sig & började igen. jag gissade på att det var hjärt hosta. jag visste att det var sista gången som jag skulle få se honom levande när jag åkte med ilfart till djursjukhuset med honom för avlivning. hade bestämt mig redan hemma att jag skulle ta bort gismo.

medicineringen tog bara ner lite av hans lymf svullnad men han fortsatte att vara lika matglad & pigg precis som vanligt. 10 dagars medicineringen tog slut 2 dagar innan ,2 dagar efter kom hostan.   jag hoppades ända in i det sista att svullnaden skulle ge med sig eftersom han inte hade cancer. men nej,inte gjorde den det. så nu i måndags fick gismo somna in för gott. veterinären där sa att han hade vätska i buken men den hade han tydligen fått under sina sista dagar av  medicineringen. för den fanns ej innan .

guud! vad jag saknar min gismo !!!! det är så hemskt tyst & tomt utan min gamle vän !!!

men nu så vet jag att han har det bra där han är !

jag ska alltid minnas gismo & våran tid tillsammans för han har en stor plats i mitt hjärta !

han är nu uppe hos min andra iller hane teddy bear som dog i oktober 2001. han blev 2 år.

Faxlin
0

Beklagar sorgen. Vet att ord inte lindrar den smärta och tomhet som du känner. Men jag vill i alla fall säga att jag lider med dig. Men du fick 9 fina år med din grabb, se tillbaka på dem och mins honom med glädje. Han väntar på dig vid regnbågsbron. Säkert leker han med min Kiara och alla de andra illrarna där uppe nu.

Cyber kramar skickas till dig från oss här i Älvkarleö.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Beklagar sorgen.

ferretgirl
0

Beklagar verkligen sorgen, det är alltid svårt med sjuka djur, och det blir så förtvivlat tomt efter dom.

Therese-jhfd
0

Jag beklagar sorgen. Det gör alltid ont att mista en kär vän. Kramar till dig.

tessa
0

Så hemskt, beklagar verkligen… men grabben fick många fina år tillsammans med dig, och du gjorde rätt som tänkte på din vän i första hand. - många tröstekramar!

AmmiG
0

Jag hade hoppats att medicinen skulle hjälpa honom, längre än den gjorde. Lider med dig, det gör ju så ont när de lämnar oss. Tårarna rinner när jag läser ditt inlägg.

Större än sorgen, är glädjen att minnas.

Kram Ammi

ronja
0

beklagar sorgen.. massor med kramar från oss!

nasse36
0

jag beklagar sorgen.

mvh conny,Legolas,mimmi,nicko

Nettan
0

Vad ledsen jag är för din skull. Nu springer han på andra sidan med alla våras illrar som tyvärr gått bort i förtid.

Illris/Gismo
0

tack för alla era trösteord ! tack så väldigt mycket. det skänns så tungt fortfarande trots att det har gått 2 dagar sedan gismo dog. Gråter 

Gråter saknaden är så himla stor ännu. men som sagt så ska jag minnas honom med glädje nu när han inte längre finns hos mig. Glad för vi 2 hade många fina & roliga stunder ihop.

[Luna]
0

Beklagar sorgen :(

TottsiGirl
0

Beklagar sorgen usch det är så hemskt när våra små inte längre kan stanna hos oss… Tänker på dig!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

cannaydia
0

Det var tråkigt att höra, du får tänka alla fina minnen ni fick och att han fick en bra sista tid trotts allt…

elinn
0

Usch vad hemst. Beklagar sorgen. Det är aldrig roligt när man mister någon man tycker om. Tänker på dig.

Ramnesgjengen
0

Vår dypeste medfølese.

Våre tanker er hos deg

Trine og Roar

Madde
0

Beklagar sorgen. Vi tänker på dig och gismo.

madde, chrille och illrarna.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Illris/Gismo
0

tack tack för alla tröstande ord!Gråter

Gitzy
0

Beklagar sorgen. Förstår att känns tungt. Många kramar till dig från oss.

JossanH
0

Stackars!! han blev 9 år och det är det inte alla illrar som får uppleva!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Illris/Gismo
0

nej det är ej alla illrar som blir så gamla som min gismo fick bli. & jag är glad att jag fick ha honom så länge . han var ju min lilla ögonsten.