Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 521 ggr
LiindaLarsson
0

Yran eller Utomlands? (Thailand)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte om jag ska fara på yran eller utomlands?

vad skulle ni välja?

Välj nu som ni skulle, välj inte yran bara för att ni vill träffa mig (om nån vill det)

Hjälp fort måste veta i morgon vad jag ska välja

för måste veta om jag ska ställaut mina små

Smeagol
0

Hade lätt valt thailand, men de är jag det!! hihi

HannaM
0

jag hade valt yran, jag klarar inte riktigt att flyga och jag vill inte lämna mina illrar, men så är jag störd också

Madde
0

Är dina illrar redan anmälda till yran?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

iller yran såklart ;) hehehe

LiindaLarsson
0

Men jag kommer ju ändå kanske flyga till gävle så det spelar ingen roll hihih  kanske tar tåg jag ser ju.. men har flygit så många gånger så är van hihih (2 gånger :)

HannaM
0

jo jag har flugit massa gånger med och klarar typ.. 45 mniuters flygningar sen börjar jag flippa ur lite=p men som sagt jag skulle välja yran men jag är också störd

LiindaLarsson
0

det är du inte alls :) ihihi eller det vet jag ju inte :) hihi men tror det inte (störd)

FerretCrow
0

ja men sista anmälningsdagen och betalningsdagen till yran är ju redan över. så åk utomlands men du kan ju komma ner själv utan illrar på yran

Norrskenets
0

Skulle absolut valt Tailand, alltid velat åka utomlands, det är inte alla gånger man gör det lixom..men det är jag de hehe;)

Tänkte på att om du funderar på att komma på yran så kan du inte ställa ut dem, sista anmälningsdagen va den 16feb och sista betalningsdagen den 18feb.

Ingen kan välja va du ska välja, känn efter själv hur du vill göra och det du har mest lust med att göra.=)

skrollan
0

jag skulle absolut åka utomlands, men inte till Thailand

Sara
0

Utomlands!

Det kommer fler illerutställningar men antagligen dycker det inte upp Thailandsresor..

Sara

LiindaLarsson
0

Hojjjjjjjjaaaaa !!! vet verkligen inte vad jag ska ta illeryror blir ju alldrig lika som den förra var men thiland står ju alltid kvar men jag vet faktiskt inte =¨¨¨¨( snyft

Madde
0

Är du vaccinerad för en resa till Thailand. Är du det hade jag dragit direkt.

TottsiGirl
0

Säger som #13 hade ja varit vaccinerad och hade lätt att få en illervakt hade jag lätt tagit Thailand :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

LiindaLarsson
0

jaa är inte det ännu men kommer ju göra det.. sen så harjag ingen iller vakt har liksom försökt få tag på en :(

Madde
0

Kan ha lite fel nu, men ska man inte vaccinera sig en bra stund i förväg innan man åker utomlands. Som sagt, har inte varit i närheten att ens komma dit. Så jag är inte hundra.

Men yran kommer ju bli rolig =)))

emoflickan
0

#16 , mjo det rekommenderas att man tar spruta mot hepatit A 2-4 veckor innan man åker. så du har inte helt fel :)

Mellorine
0

#16 Tror inte det. Har en killkompis som åkte för några månader sen (Thailand, 3 veckor), han vaccinerade sig mindre än en vecka innan han skulle åka. Han gick till en av de större vaccinationscentralerna i Stockholm så de borde ha koll på vad de gjorde. Men det är ju alltid bra att dubbelkolla.

Kolla hur det ser ut med resor (är inte helt lätt att få bra pris så kort i förväg) och hur vädret ser ut i Thailand osv, innan du bestämmer dig.

Mellorine
0

På resevaccin.nu kan du se vad du behöver för vaccin genom att fylla i vart du ska åka och vilka typer av miljöer du ska vistas i. Står tyvärr inget om vilka tidsramar som gäller för vaccinationen dock.

AlbaStiffler
0

Så… frågeställningen är: ska du själv utsätta dig för en spruta, eller ska du om 1-2 månader med stor risk istället ge dina illrar skabbmedicin? *fniss* Pest eller kolerna… Jag hade valt Thailand ändå… Jag ska till Thailand, Krabi den 18 mars! :) Bröllopsresa. Börjar få Thailandsfeber, så jäkla härligt där! :) Kolla in detta thai-reseforum: http://www.thailandforum.se/

[jenkass]
0

jag hade valt utomlands

LiindaLarsson
0

jag åker ju i juni :) menjag är ju inte rik så jag måste välja nån av dom.. ,men jag kan ju inte åka utomlande om jag inte har nån iller vakt och nu har jag ju 2 töser en som välidgt vass :)

FerretCrow
0

#22 ja men eftersom du ändå inte kan ställa ut på yran då det är för sent då blir det ju inte så dyrt om bara du tar tåget ner på yran och får träffa oss alla.

ThereseBergqvist
0

Jag hade valt Thailand..Men det är ju ganska mycket dyrare de oxå jämfört med yran.

Själv ska jag åka till Au nang (nära krabi) den 28 mars! =)  Längtar så jag håller på å dö! heheh..
Och pälsisarna ska vara hos min mamma där de kommer bli ordentligt bortskämda! :P

AlbaStiffler
0

#24> Så om du ser en blekfis som snorklar en hel del så är det jag. :)

LiindaLarsson
0

jo men jag ska ju sova nånstans!! och jag sjka ha mat! resan kosrar över 2000 men då¨åker jag bara överdagen i så fall men ska se prata med killen oxå

Madde
0

Jag trodde du skulle åka utomlands nu när det var illeryran.

Du kan inte kombinera en resa till gävle och sen en resa till utlandet senare. Det behöver ju inte bli så dyrt. =)

FerretCrow
0

jag tänkte som madde. att eftersom du sparar pengarna nu när du inte kan ställa ut pälsarna så lägg dom på ett tåg ner och sen ska du ju inte åka utomlands fören i augusti.

sarae
0

#28 hur vet du att hon inte kan ställa ut illrarna?

FerretCrow
0

#29 ja men sista dagen för anmälningen och betalningen har ju redan vare det va de jag tänkte på. och ska det fifflas med att vissa får anmäla sig senare och även betala senare så tycker jag det är ett rejält fel. inte att det gäller liinda nu utan allmänt.

sarae
0

#30 nej, men du vet inte heller hur länge linda har haft kontakt med oss privat, eller hur?

sarae
0

förövrigt funkar det som så på de flesta utställningarna att om det finns platser kvar så kan vissa tillåta efteranmälan, och senare betalning, men det är upp tillarrangörerna och ingen annan om man tillåter/har möjlighet att göra så. Utställningen som e i norge nu till helgen fick vissa t-ex reda på igår att de kunde komma med sina illrar

Madde
0

#32: Oj det var kort varsel. Men vill man på en utställning så blir man överlycklig om man får komma med även om det är några dagar före.

FerretCrow
0

#31 nej nu skrev jag ju att detta inte gällde linda utan allmänt. sen tycker jag att då ska man sätta att anmälningar kan göras tills det längre inte finns plats för fler….

sarae
0

#34 och när tro du att man skall hinna skicka kataloger till tryck? samma dag som utställningen hålls kanske? Hur tro du att man skall kunna betala för alla priser, lokaler, domare m.m.m.m om folk får anmäla sig hur de vill och betala till när de vill? Men alla som vart på en utställning vet att man alltid kan fråga om efteranmälningar, på vissa utställningar går det, och på andra inte. Men fråga kan man alltid. Vissa utställngar har dock maxtak på antalet illrar de tar in, men kan istället ha en väntelista folk kan sätta upp sig på om det blir lediga platser.

FerretCrow
0

#35 jo det va ju jusst det jag mande, förstår ju helt klart varför man sätter ett datum när det gäller priser med mera. men då tycker jag detta ska gälla oxå.

sarae
0

#36 och självklart gäller det också. men eftersom folk i illervärlden inte driver någon form av diktatur eller liknande så finns där ofta möjlighet till kompromisser eller undantag. Tänk på t.ex folk som jobbar under en helg det är en stor utställning på, och därför inte anmäler sig, men så plötsligt får man ledigt lite oväntat, och får reda på det efter anmälningsdatumets slut, är det inte lite schysst om det finns en möjlighet att kanske få lov att komma ändå?

Som arrangör önskar jag innerligt att folk höll anmälningsdatum och framförallt inbetalningsdatum, men det e folk inte jätte bäst på. Anledningen till att arrangörer av utställningar ibland gör undantag är inte för deras egen skull, utandet är enbart för att gynna illerfolket. personligen vill jag gärna ha inbetalningsdatum och sista anmälningsdatum 2 månader innan..men hur bra skulle det gå?

emoflickan
0

#37, tycker det är schysst att man eventuellt kan anmäla sent. Finns massor av grejer som kan ändra sig mellan sista anmälningsdatum till utställningen. Dom flesta har säkert möjlighet att veta innan sista datumet men det finns ju alltid eftersläntrare :)

FerretCrow
0

ja men då är det ju som sagt fritt fram då att efter anmäla sig bara man kontakytar er, skriv detta i yran tråden då att folk kan höra med er om att efteranmäla med mera

sarae
0

#39 Jag pratar rent generellt om alla utställningar. Och nej, det är inte fritt fram att efteranmäla sig, men självklart är det alltid fritt fram att kontakta arrangörer av olika evenemang och fråga om det går. Eller hur? Ibland går det, ibland går det inte. Mer jobb för arrangörerna visserligen, men trevligare för de som får chans att komma på en utställning i alla fall. Och går det inte, ja då har man i alla fall frågat

FerretCrow
0

#40 jo men går detta bra på denna utställning? det va isf det jag tyckte ni skulle gå ut med

sarae
0

#41 det är möjligt, men inget jag kan garantera.

FerretCrow
0

#42 ja men då kan ni ju skriva i eran annons här på sidan att man kan höra av sigg och kolla och ställa sig på reserv lista ifall någon måste stanna hemma och får förhinder

sarae
0

#43 de flesta människor vet redan att man kan höra av sig och fråga. Sådant behöver man inte skriva ut. Det är inte direkt något folk brukar skylta med om man inte har en vänte lista, Vilket vi för övrigt inte har.anledningen till att vissa kan tillåta efteranmälningar till en viss mån under en begränsad tid är just för att man vill vara schysst.  Alla illrar som är anmälda skall också med i katalogen, och den trycker man inte dan innan liksom. Därför kan vi inte ta emot illrar i sista minuten. sen hänger det även på beställning av priser.

har du själv en iller du vill efteranmäla eller känner någon som har är det väl bara att du mailar och frågar, om det nu är detta det handlar om?

FerretCrow
0

#44 nej jag är anmäld och klar jag skrev baar vad jag tyckte men sorry

Vattunalle
0

Thailand ligger ju kvar iof och inte Yran men hade jag valt så hade jag valt solensstrålar LÄTT :)

LiindaLarsson
0

hehe jag hoppas verkligen diskutionen är klar nu för jag vill inte ha det nåmer ta det i så fall över ett pm :) hihi  är yran på olicka ställen varje år eller?

FerretCrow
0

jo vad jag vet så är yran i gävle varje år eftersom åsaF fixar den. men kommer du? vore roligt att träffa så många som möjligt=)

LiindaLarsson
0

#48jaa vet itne måste övrtala min kille :) men vem hämtar oss på tåget då?

FerretCrow
0

#49 tror det går bussar från tåget men kolla med någon gävle bo. tyvärr har jag fullt i min bil

Norrskenets
0

#49 Kolla med Åsa om hon kan hjälpa dig på nått sätt=)

sarae
0

Vi kan alltid ordna hämntning vid stationen om det behövs, sen går ju även upptåget och det stannar alldeles nära utställningslokalen ;)

Faxlin
0

#52: haha,är det nu vi arrangörer visar att vi är oense :-)
Jag har sagt att vi kan hjälpa utställare till lokalen men att vi inte har möjligheter att åka runt och hämta upp de som bara kommer för att titta på en utställning. Svårt att motivera varför en av oss är borta för att hämta besökare då vi har utställare att ta hand om. Bara en liten tanke. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

#53 jag menade snarare att det alltid går att ordna så att någon ställer upp å hämtar, inte att vi arrangörer skulle göra det. illervärlden är full av snälla folk som ställer upp, om inte annat har vi ju en del som åker via gävle till utställningen.

Faxlin
0

#54: Skrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag är inte omöjlig och hjälpa till att hämta någon i närheten av utställningen. Dock skulle jag inte känna lusten att åka in till gävle. =)

Vill ju inte missa utställningen =)

FerretCrow
0

ja men dom som åker genom gävle kanske har en plats till er. som sagt har jag tyvärr fullt i min bil och jag har redan nekat bästa kompisen att åka in till gävle och hämta henne. känner inte att jag har tid att först checka in och fixa till för illrarna sedan lämna dom för att hämta folk i gävle.

LiindaLarsson
0

Det löser nog sig med att nån kan hämta.. man jag fick veta att jag kanske jobbar den helgen :(