Min moster blir allt sämre och sämre...=´(
Som vissa här inne vet så hade min moster ont i huvet i 7år och i 7år skickades hon hem med huvudvärkstabletter. Efter hon gått hos den här idioten till läkare i 7år så bytte hon och berättade för den nya läkaren och då undersöktes hon direkt.
De hittade då en agressiv hjärn tumör. Den opererades bort när hon fick en operationstid, men fick efter några veckor öppna upp igen för att dom hade missat lite rester. sen efter att det hade gått några veckor och hon hade gått på både strålning också nått annat samtidigt så kollade dom hur det såg ut och då hade ändå hjärn tumören växt samtidigt som behandlingarna och hade då blivit 6mm stor på bara några veckor och även medans hon hade behandlats.
Efter det har hon snart tappat allt hår och får använda peruk, hon har även gått ner en massa i vikt. Det är knappt så man känner igen henne längre, hon va alltid sprallig, pigg och hon älskar verkligen livet..men nu är hon trött och har ibland svårt att kontrollera ena sidan kroppen. Hon blev erbjuden en ny operation men hon sa nej då det va så liten chans att det skulle lyckas och hon vill inte genomgå detta igen då hon haft så ont. Idag har hon svårt med balansen och hon får nu gå med rullator.
Läkaren har sagt att hon inte har så lång tid kvar, men dom vet inte hur länge då den växer så fort så kanske hon bara har nån vecka eller bara dagar kvar… varje gång jag hör hur hon mår så blir jag mer och mer förbannad på den oansvarige läkaren som hade kunnat kolla upp henne när hon kommit och klagat dom första veckorna.
Läkarna blir mer och mer idioter som inte ska jobba med liv. Tycker det är så orättvist, önskar att jag fick drämma till honom riktigt rejält över käften då han kommer så lindrigt undan. Lär inte ens bli nån rättegång då hon inte kommer kunna delta.
Finner inga ord hur jag mår just nu, plus att det är massa tjaffs runt om mig. Det värsta är att det ser ut som Saga är dräktig och hon såg verkligen fram emot att få se när dom kommer till världen..har alltid kunna prata med henne om mina illrar utan att hon ens blivit less eller uttråkad som vanligtvis alla andra blir som inte har samma intresse som mig.
Känner att jag behövde skriva av mig, ni behöver inte svara om ni ska svara spydigt emot mig, orkar verkligen inte det..men väldigt tacksam för stöd..
kan inte göra annat än at skicka tröstkramar till dig, hoppas du orkar fortsätta vara stark

Sänder en massa kramar till dig. Hoppas att du finner styrka att genomgå detta. Och att din moster slipper lida så länge. Jag vet fall där de verkligen har lidit länge och det är riktigt hemsktt för alla parter.
Kram på dig
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

massor av tröstkramar till dig gummsan från hela min familj med pälsarna=) men kan inte ni anhöriga driva en rättegång mot läkare då? det går även fasst personen det handlar om inte är med. för läkarna nu vet ju hur hennes läge är med mera

#1 Tack, det är svårt att finna ord i såna här situationer
#2 Tack, man försöker och blir stark ett tag men så fort man får hör nått nytt om henne så rivs den muren igen och då mår man botten igen…Ja jag hoppas att hon iaf slipper lida länge och istället "bara" får somna in.
Hon va så less för nån vecka sen och hade verkligen tappat orken, hon ville inte längre..hon är så stark och inte förns nu har hon tappat livsglädjen och det goda humöret..det är den starkaste personen jag känner. Får dåligt samvete bara man själv har ont i huvet och klagar, då kommer man på sig själv, hon har mycket ondare och har haft det lääänge och ändå inte klagat så värst.. Mamma sa till mig idag föresten, att jag får börja förbereda mig på att få gå på begravning… vill..vill inte inse att det är sant..känns så overkligt. Sen har hon två söner som inte brytt sig om henne då hon har haft problem och inte förns efter operation tog ena sonen sig i kragen och tog kontakt med henne igen, men den andre sonen har fortfarande inte hört av sig och det tycker jag är rent förjävligt..hoppas att han kommer ångra sig och att han riktigt skäms om han kommer på begravningen….

#3 tack.. jag vet faktiskt inte..sen hennes man tror jag inte orkar det just nu..han lär må ännu dåligare än oss, då han har sett henne dag efter dag må dåligare och dåligare..
mh hände samma sak med en bekant hon var i 20 års åldern mamma. de missade hennes canser under några få år. när de hittade den så var det försent. hon dock efter ett halvår när de märkte den.
när jag gick till företagsläkaren med rygg ont så skickade han hem mig med smärtstillande utan att ens kolla. hade en inflamation. hade min syster somär läkare inte varit på besök så hade jag åkt illa ut. jobbade ju som städare
spykologen jag gick hos tills nu lyssnade inte på nått jag sade. tog med en kompis för att bevisa hur värdelös hon var. min kompis frågade spykologen vad skulle hända om jag nu skulle ha stoppat i mig två burkar av min medicin. svar; ja då skulle hon ju må dåligt. sedan var det inget mer med det utan hon skrev bara ut mer medicin och skickade hem mig.
bra att skriva ut recept till någon som redan har historia att försöka ta livet av sig utan att ens fråga nått mer om det..
jag håller med att läkare numer är total puckade. fåtal är vettiga.
fick en jätte bra ny företags läkare efter att jag strulade och vägrat gå till gubben som skrev ut smärtstillande utan att kolla. hon är iaf vettigare och sjukskrev mig en vecka när jag måste som värst och hade sönder allt jag höll i.
Det värsta är att läkare kan komma undan med allt pga att det finns så dålig utan dom. Det kostar för mycket att sparka läkare. det är helt sjukt
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#5 men även ni som är ju anhöriga så efter ni återhämtat er och fått styrka kan ni kämpa mot honom. tycker han ska få ångra detta.
Tänker på dig och din moster.
Sara

#6 Ännu ett bevis på att läkarna blir mer och mer idioter. Tur att din syrra va där, inte alla som har sån tur.
#7 Jo det hoppas jag så det inte läggs ner… Jag vill verkligen inte att han ska komma undan med det han gjort.

#9 nej som sagt så av den andledningen hoppas jag att ni finner styrka och arbeta för att få han fasst eller vad man ska säga. för om man får bort dessa läkare som gör fel så blir ju allt bättre. men man kan ju tyvärr inte heller klaga om man inte gör något själv.

#8 Tack, skönt att veta..lindrar lite iaf =´)
#10 ne precis..
Sänder dig massor av tröste kramar, vet precis hur du känner dig. Hade en kompis som dog för ett par år sedan i en annan sorts cancer, som även den spred sig trots att hon fick behandling. Man känner sig hjälplös vid sådana här tillfällen

#12 Tack, ja det är inte lätt precis. Man vill så gärna att dagarna ska stanna…
Idag va jag hos min moster, min morbror mötte oss vid dörren till rummet och berättade att vi skulle va beredda på att hon blivit ännu värre sen igår. Hon klarar inte av att gå med rullator längre eller gå på toa själv. Han skulle nog sova hos henne inatt.
Så vi klev in och där låg hon helt slut, mager och blek med rakat hår..hon hade kvar lite av luggen. Hennes ansikte va uppsvullet av alla morfin sprutor…det va en jobbig syn, men kramade om henne och pratade med henne som vanligt nästan..förutom att hon kunde svamla nått helt plötsligt.. Det va riktigt jobbigt men det är skönt att jag hunnit träffa henne igen och trots hur hon såg ut så såg jag att min moster fanns där, såg det i hennes trötta ögon..

Tänker på dig Emma!
Vården är sjuk idag, långa köer, stressade läkare, för lite tid att faktiskt lyssna till och undersöka patienterna. För att inte snacka om Försäkringskassan som flåsar dem i nacken och tar för givet att alla bluffar, så ingen ska vara sjukskriven i mer än 2 veckor.
Hela systemet är åt helve** som det är nu. Det enda som görs idag är att skriva ut piller och mer piller. Det kan ta år innan det ställs en riktig diagnos och då är det ofta för sent.
Saga och valparna blir som en liten tröst för dig och de kommer inte att ge dig en chans att gå ner dig för djupt i sorgen.
Minns de fina stunderna och hur hon var innan hon blev sjuk, sörj inte för länge utan LEV, så som hon skulle velat att du ska leva och njuta av livet.
Kramar

#14 Tack, det vet jag att du gör..
Ja det är dom verkligen, va skadar det att stanna upp och lyssna på patienten?! det kan faktiskt rädda liv.
Jo precis.. hoppas bara hon inte luras så hon är skendräktig. Det gör jag allt.kramar tillbax
Min morbror har dessutom sagt att hon inte kommer hem nå mer utan kommer att få tillbringa sina dagar på hospice, han klarar inte av att bära henne och det.
Sen när jag skulle krama henne när vi skulle hem så viskade jag högt i hennes öra att jag tycker hon är den starkaste människan jag känner och att jag älskar henne så mycket, då sa hon efter de att hon hade visat mitt julkort som hon hade fått efter jul till sin mor och när hennes mor läste det va hon tvungen att springa in på toa för att hon började grina. Hon tyckte kortet va så fint gjort…och då va man inte långt ifrån att börja grina, fick en rejäl gråt klump i halsen..
Hoppas jag hinner träffa henne igen, hon ville så gärna att jag skulle komma fler gånger..