Hur ser era promenader ut?
Hur ser det ut när du är ute och går med din iller? Vad brukar h*n göra? Går h*n sick och sack och tjohejsan åt alla håll eller blir det mer av en promenad där man faktiskt kommer framåt? =D Brukar h*n få åka med sittandes i din jacka/väska? Hur långa promenader gillar era illrar?

När jag och sambon går ut med våra två illrar är vi ute ca 30 minuter och alltid på kvällstid (mörkt ute). När det är ljust ute blir dom rädda och står mest stilla och krafsar på ens ben för att komma upp. Socker som är lite modigare skuttar glatt framåt och bökar omkring i allt hon hittar, Lakrits gillar mest att sitta i luvan/famnen och nosar på luften :)
jag går väl med mina illrar i ca 30-60min, ibland tröttnar de snabbt men ibland vill dom gå hur länge som=)
rubin tycker oftast de är kallt och sitter mest i min jacka o kikar ut med huvudet. jade och safir vill helst springa längst en vägg eller där de finns buskar och liknande (dom är inte så förtjusta i öppna ytor) :P.. men dom vill hemskt gärna gräva i ALL jord dom ser, lukta på allt som är äckligt och ska självklart alltid gå den krångligaste vägen för matte;P haha
Ja, var ute med Bernard idag och han strök mest i rabatterna
Nytt område, ljust ute. Så det var längs rabatten helt enkelt.
Men i kända områden så pinnar han på, vi hade vår lilla skogsrunda som han kände till :)
jag tror inte jag behöver uttala mig eftersom nån vänlig skäl snart lär lägga in en bild på hur jag ser ut på mina promenader med odjuren….
#4 kan du gå med alla dina illrar samtidigt själv?
tycker det är krångligt nog med bara 3:P
#4 är det dem jag gissar på skulle det vara kul att de dem igen , åsa? :)
#5 som mest har jag lyckats gå med 5….6 vågar jag inte testa ännu…särskilt eftersom de inte går ihop riktigt ännu hehehe
sid o milton kör hårt när de är ute… i regel lite åt alla håll men vi kommer framåt och tidvis går de duktigt som en hund. sid kommer nästan alla gånger jag sätter mig på huk o kallar på honom. Som de flesta illrar går de gärna utmed kanter/väggar, men de följer med över gatan och så också…

här går vi ut varje dag om det inte är 20minus då. och det beror helt på upp till illrarna hur länge vi går. när dom vill hem vänder dom själva eller så ställer dom sig och vill klättra upp efter mina ben. vi går mest ut på dagarna i solen och mina har inga problem med detta först vägrade dom gå ute då och stod bara still men efter att gå samma stigar så att dom vänjer sig går det bättre.

Tar och lägger in denna bilden så länge.
Här var jag ambitiös och skulle gå med 5 samtidigt. Fungerar inte!! Jag är annars ganska lat när det gäller promenader, tyvärr. Skäms lite. Så här brukar jag ta med en eller två varje gång jag ska göra någonting istället. Typ åka in till stan, biblioteket osv. Det brukar uppskattas väldigt. Tycker det är mycket lättare på sommaren för då är det alltid massa barn ute och leker och då kan jag ta ut allihopa samtidigt för då har jag massa hjälp med att hålla i koppel.
Nu när det är kallt och blött vill mina helst inte sätta ner tassarna på marken alls.

#11 men hur är det med er som tar med dom på bibbloteken och affärer med mera? vad säger dom som jobbar där?
jag har med mina i affärer där man får ha djur,,,vilket hittills har visat sig vara alla butiker utom dem där de säljer mat eller panduro. ;) biblioteket tar jag inte in dem i, om jag inte msuglar ner dem snabbt i en väska för att jag skall in å lämna en bok på 3 sekunder typ

När man ska gå hemmifrån så går det rätt dåligt om det inte är på en stig eller en grusväg som vi brukar gå på. Asfalt funkar inte alls. Men så fort vi är på väg hemmåt så blir det spring hela vägen hem, även på asfalt.
golf.ifokus.se

Har ju bara med mig mina i affärer som tillåter djur. Skulle inte komma på tanken att ta med dem till mataffären precis. Sen biblioteket har faktiskt ingen sagt någonting och jag brukar alltid fråga i entrén innan jag går in. Men då får de ju sitta i famnen och inte gå på golvet såklart.
vilka affärer är eg tillåtet att ta med djur till?
#16 egentligen de butiker som inte säljer mat, sen bör man inte ta med dem till butiker som har "förbjudet för hund skylt", här i gbg har folk med sig hundar in i princip alla butiker, så varför inte iller?

Klädaffärer, bokhandeln, Åhlens, skoaffärer de flesta affärer i köpcentran här faktiskt.

min springer lös ute :)

jag trodde det var djurförbud i alla affärer pågrund av allergiker
#20 i mataffärer ja, men i andra affärer får butikerna än så länge reglera det själva

okej då kanske man ska kolla vilka affärer det är här hemma då för man vill ju gärna ta med illern in till byn ibland =)

När vi är ute och går med Sigge och Gördis så brukar det vara en himla fart på Sigge hela tiden, både sick sack och fint. Det är ungefär han som är ute och går med mig och inte tvärt om. Gördis är lite annorlunda. Till stan är det tvärvägran, men på hemvägen är det turbo längs alla väggar.
Var ute med Sigge i nästan 3 timmar för några dagar sen och han var turboiller hela tiden och blev inte lugn för än jag satt på bussen påväg hem.

Det #23 sa :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#20 det trodde jag med. Aldrig sett en människa ha med sig ett djur in på en kläadaffär som åhlens eller hm osv :o
här i göteborg har folk både rottweilers å labradorer in i klädaffärerna ;)
#25 I Sthlm city & Västerås har folk ibland med hundar in på klädaffärer. De flesta är små nog att sitta i väska men det har faktiskt hänt att jag sett en tant med två taxar med kopplena släpandes efter dem på golvet, på HM :P Ingen brydde sig. För att inte tala om att folk har med hundar in på McD.. "mååå, lilla Ozzy ska också få en burgare", senast i Västerås :)

Jag bruka gå på prommis här utanför om inte grannkatten är ute… litar ej riktigt på den… De blir oftast samma runda men de hittar alltid hem igen.. Så värst långa promenader kan man inte skryta med att de blir… De är skönast att vara inne tycker de…. Mina latisar :0)

tyvärr tycker jag det är fel på kläd affärer då jag texempel är allergisk mot hundar så vill inte jag texempel köpa kläder med en massa hundhår på
jag har en iller med varje gång jag är ute med hunden.
på kort promenaderna blir det mestadels ayela för hon går inte snabbt framåt. för mycket att titta på åt alla håll och gropar. Busar även gärna med hunden så de brukar få busa av sig på en gräs plätt.
de andra två följer med på lång promenade upp till 3 timmar. de går helt okej i sele men sick sackar rätt bra ändå och nosen ner i hål till och från. Men det går rätt snabbt frammåt och de springer på rätt bra. Blir det kallt eller de blir trötta så är det innanför jackan eller famnen som gäller.
har precis flyttat men innan hade jag oftast med mig hunden och en iller varje gång jag hade tråkigt och åkte till zoo affären och snackade skit. då hade jag en hundväska eller en innanför jackan.
är det längre resor och jag måste ta med alla tre så är det en större transportbur. annars skulel jag nog aldrig klara av att hålla kolla på alla koppel med min jobbiga hund som är över allt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Såhär ser det ut när jag är ute med töserna iaf: http://www.youtube.com/watch?v=ky34D0wb900
#29 Håller med om att det inte bör tillåtas att djur springer runt bland kläderna. Dock är det ju en rätt sällsynt syn, och de flesta håller nog koll så hundarna inte biter/stryker sig/kissar på varorna. Undantaget tax-tanten då. :) Men liten "väskhund" (…eek) eller iller i en väska, som är under god kontroll av ägaren, tycker jag är okej.
Härliga promenader alla verkar ha *längtar till första illern* Jag hade iofs en väldigt mysig promenad med hundisen idag i Drottningholm ^^

#35 Haha, sådär är våra också! :) På hemvägen för alltid husse/matte högre puls…
Ser riktigt härlgt ut när ni e ute på promenad får nog ta och börja träna mina på att promendera för det är vi inget vidare på .. :S
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Melwin såg ut att springa för sitt liv ;) typ livrädd..hehe

#38 Det där var hans LÅNGSAMMA tempo när han väl drar igång… du ska se när vi kommer ner på grusvägen…då kutar han hem :P Fast det var så mörkt där nere så kunde inte filma…
golf.ifokus.se