OT En natt på akuten
oops i did it again får man väl säga…har återigen klantat till det. Sent i går kväll sitter jag i soffan å hör hur 2 illrar slåss i köket, reser mig å kastar mig mot köket i 190, halkar och formligen flyger fram och landar på damsugaren. Allt jag hör är PANG och jag vet inte om det e jag å damsugaren som gått sönder. Men eftersom den sätter igång, så misstänker jag att det är jag. Jag får ingen luft, ligger bara å försöker skrika samtidigt som det svartnar framför ögonen. Får tag på telefonen å lyckas ringa 112 och de skickardirekt en ambulans men förklarar att jag måste ta mig och låsa upp dörren. själv tänker jag bara på att jag har 6 illrar lösa jag måste rädda. Börjar min längsta kryptur nånsin…de 5 metrarna till dören kunde lika gärna vart en mil…varannan meter svimmar jag av, men lyckas tillslut få upp dörren, få dra igen köksdörr och avspärrning grind. Sen ligger jag vacker å väntar på golvet. När ambulansen kommer lyckas de få upp mig på 2 ben, men det tar inte många sekunder innan jag svimmar ihop, igen och igen. Så det lir en tur till akuten. Där jag blir liggandes på en bår å har så ont så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Jag hade en kroppstemperatur på 35,7. blå på hela kroppen å ligger bara å fryser. Vilket inte hjälper mina revben direkty. tillslut får jag lite trevligt smärtstillande, och får komma upp på röntgen där jag självklart svimmar av att bara resa på mig. Senare konstateras att de inte ser några frakturer, bara sprickor, men att de inte riktigt vet varför jag svimmar. Ringer rikki som ska hämta mig, men får ändå stanna kvar dryga 1,5 timme, eftersom jag börjar svimma så fort jag reser på mig. Tillslut släpte det värsta och rikki kör hem mig, torkar upp illerbajs, byter vatten å ger dem mat å hjälper mig ordna upp här hemma. nu sitter jag här å tycker livet e skit kul….suck va onte det gör…och det är i sånna här lägen man inser att illrar inte är ett lämpligt husdjur. försöker klura ut hur jag ska torka bajs nu utan att dö på kuppen ;)

jag har sprekt mitt revben när jag var kring 12-13 år :( gör ont som fan och man kan inte andas ordentligt :( men det läker rätt fort :)
krya på dej

hua det lät inte alls skönt. joppas någon kan hjälpa dig lite hemma. krya på dig

ska jag komma och torka bajs??
tack!
#3 va söt du e ;)
Låter festligt sara! Tyckte de på sjukan att du var kinkig eller? Krya på dig.

men du är inte svimfärdig nu va? hur många sprickor hade du?
Usch låter inte kul alls din stackare.. Då ska ja nog inte gnälla över min morgon ändå inser ja… Två förstörda blommor och massa illerbajs, sen till jobbet och ingen frukost känns plötsligt lindrigt…
STORA krya på dig kramar från mig och alla vildarna!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#4 jag hade kommit om jag inte haft en hund som hade vänt upp och ner på din lägenhet=)

Usch va hemskt, riktigt starkt av dig att krypa så långt och ha så ont samtidigt. Beundrar dig verkligen, hoppas du kryar på dig snart=´)*tröstkramar*
Usch! Krya på dig!
Sara

du får ta hand om dig bättre.
#5 nope..konstigt nog klarar jag faktikst av sånna här saker riktigt bra…inget gnäll på mig ;)
#6 jo, det komemr å går. vet faktiskt inte hur många, han sa ett par stycken, och att man inte alltid kan se dem på röntegn plåten så det kan vara fler eller färre. Men tacka vet jag smärtstillande ;)
tack!

Usch. Det där lät verkligen inge vidare.. Krya på dig!

faast när jag tänker på saken, hunden äter illerbajs.. haha vi kanske kan komma ändå=P
#14 moahaha det hade behövst. just nu har jag faktikst ett par illrar han kan få äta upp oxå….ingen som helst resppekt för att matte inte kan röra sig, plocka upp efter dem, torka bajs elelr såra på dem när de bråkar. de råder total anarki här hemma

#15 dåså… vi kommer.. med ilfart, dock äter han inte illrar men reklam slinker ner=)
#7 Inga bilder? :P
Sara Sara Sara, du skulle ju plugga!!!!!!!
Stackare, hur mår du nu? Konstigt att du blev hemskickad när du svimmade hela tiden. Det är ett starkt tecken på att kroppen inte mår bra :(
Jag blev inlagd ganska snabbt, och allt jag gjorde var att skrika och sluta andas. Men ändå!
kramar
#17 jag han precis skicka in mina labbar 1 minut innan jag rammlade ;) men nu har jag mailat å ringt alla å hört om jag kan få uppskov ett par dagar med andra arbeten..e inte på topp.
nä, jag vet faktiskt inte varför de skickade hem mig. men jag ville bara hem till mina djur.. var orad över dem hela natten

Ojojoj, jag som ligger här med förkylning, halsont och feber och tycker synd om mig själv.
Men insåg nyligen att jag kommit ganska lindrigt undan ändå.
Krya på dig Sara =)

Ja hualigen vilken natt. Har inte varit så nervös på länge tills jag fick veta vad som var fel.
Nu sköter du om dig och kryar på dig gumman .Annars kommer jag ner och till gb och bäddar ner dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oj vilket äventyr du haft. Stongt av dig att ringa ambulans och klara av att öppna dörren. *ler medlidsamt* Så det var "bara" sprickor i revbenen som du fick? Det gör så jäkla ont….

Oj! Krya på dig ordentligt! Lät inte kul alls :(
Stackars dig Sara, men du får krya på dig och vila ibland. Synd att du bor så långt iväg, hade annars hjälp dig med bajstorkandet. Men det är lite långt att köra mellan Helsingborg och Göteborg, hinner torka in innan jag är där :-)
#24 åh va gullig du är! Faktum är att illrarna har ändå vart rätt duktiga med bjasandet på golvet just nu…visst, en del blir det men inte lika mycket som vanligt. de kasnke känner lite sympati för mammsen