Till Åsa från Quasi
Idag har vi haft lite handterapi med Quasi. Visserligen med handskar på, men förhoppningsvis så kan vi göra detta utan handskar så småningom :)
Quasi tyckte att vi skulle sätta upp dessa bilder på hur snäll han kan vara så att du Åsa, och ni andra också såklart, får se vilka framsteg han gör :)
Bild 1 - Står uppe i trappen och väntar på att jag ska komma upp :)

Ohh, vad fin han är. Ge honom en snabbis puss från mig;-)
Är så roligt att höra att han mår bra grabben.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här behöver Carola inte ge snabbis pussar längre. Går alldeles utmärkt med vanliga pussisar!
Fast det är ju hon som får stå för pussandet, jag är lite försiktig än så länge.

haha, då kan Carola ge honom en riktig puss från mig och du kan ge honom en snabbis puss då. ;-)
Super skojigt är det at det löste sig så bra med Quassi, är så glad att han kom till er.
Audiatur et altera pars

Ja hur är det med grabben nu? Går det frammåt eller ligger det på is nu när ni har valpen att jobba med?
Ge honom i alla fall en puss från mig. ;-)
Audiatur et altera pars

jobbar fortfarande med honom men inte lika mycket… tyvärr. Men det har blivit några små framsteg trots att det har blivit mindre tid :)

Skojigt att höra. Men jag förstår verkligen att det inte finns samma tid nu. Inte lätt när du har Kotetsu att pyssla med också.
Audiatur et altera pars

Er det noe galt med det ene øret hans? Så ut som det manglet en bit…..
Han såg ut så när Åsa fick tag i honom, hängöra har han =)
Amor vincit omnia
#10 Ungefär 1 tredjedel av örat sitter inte fast mot huvudet. Vi vet inte vad det beror på, eftersom han var så när han kom till Carola. Efter vad vi känner till, skall örat ha varit på detta vis, redan när han kom från uppfödaren (okänt vilken).
Hälsningar Ammi

Ja, han var lite tilltuffsad Quassi när han kom till mig. En liten (alldeles för liten) kille med stooort humör. Sedan så hade han den lilla defekten på örat. Så därav namnet jag gav honom. Quassimodo, en kille som inte var helt fullkomlig till kroppen men med ett fint inre. ;-)
Audiatur et altera pars
Helt riktigt Åsa! Quasi har äntligen börjat visa sitt fina "inre". Han har blivit en underbar kille, även om han än så länge är långt ifrån klar att ställas ut.

asså gud vad söt! men vaddå!? är det inte mangafreak som äger den!? :O

#15: Jodå det är mangafreak som äger den, men AmmiG är mangafreaks mamma och de bor ihop så därför är de lika nära honom båda två. ;-)
Audiatur et altera pars

aha smart! jag har råkat fråga samma sak på en annan tråd! så du behöver inte svara på det ^^ :) då vet jag :D

#17 Det är lugnt… vi gör alla små missar ibland :)
Men han är jättego och rar… fast kanske inte direkt någon man stoppar i famnen på andra människor.. inte ännu i alla fall :)

Joho, du brukar köra upp honom i famnen på mig ju. hihi
Audiatur et altera pars

ahahhahaha det där lät oxå roligt ^^

*Asg* Men hon gör ju det. hihi
Ohh, Åsa vill du se Quassi?
Svar: Dum fråga.
Här titta vad fin han är. hihi
Ohh, jag är så glad att han hamnade hos Carola. Kan aldrig tacka henne nog för att hon öppnade sitt hem åt honom. Vet ingen annan som klarat av honom faktiskt.
Audiatur et altera pars

HAHAAHHA :D duu ääär såå rooligt Åsaa :D

Jag är väl inte rolig. Bara sanningsenlig. Fråga Carola får du höra. hihi
Audiatur et altera pars

ahaha okej då! ^^

Jo… men du vill ju hälsa på honom.. eller hur? *ler lite oskyldigt*
Fast nästa gång du hälsar på honom så är det nog inte lika riskabelt :)
/Carola

jag vill oxå hällsa på honom! :D

#26 Det beror på hur pass säker han är, om någon annan än de som känner honom får hälsa eller inte.
Vill ju inte riskera att någon blir rädd, eller att Quasis träning går åt skogen. Det är ungefär som med hundar, det tar år att träna upp… men bara några sekunder att förstöra.
/Carola

jo! samma som för hästar dårå ;)

Klart jag vill träffa honom. Han är ju speciell för mig. ;-)
Måste bara få retas lite. hihi
Audiatur et altera pars

#29 Självklart får du retas…. det ger mig möjlighet attretas tillbaka lite *ler*

haha :D

#30: Vad bra då kan vi reta varandra då. hihi
Audiatur et altera pars

jag vill oxå reeeta :D haha *skojar * :D

Ja, det är bara att hänga med och retas du också. hihi
Audiatur et altera pars

*fnissar