Avgår från skills
Hej vill bara medela att jag sitter inte i skills styrelsen längre varken som ordförande , produktansvarig eller tips ombud.
Eftersom föreningens intressen ej längre är sådana som jag värdesätter och vill jobba för så har jag valt att avgå.
Frågor gällande Skills så hänvisar jag till www.skaraborgsillern.se
Av respekt för föreningen svarar jag inte på några frågor om min avgång i den här tråden.
Anna-Carin

Jag har endast under en kort tid suttit som sekreterare i styrelsen för Skills. Men även jag har nu avgått och finns inte längre kvar.
Precis som Anna-Carin änvisar jag till Skills hemsida vid frågor gällande Skills.
/ Elin
Jag har här med avgått som Kassör inom Skaraborgsillerns förening.
Då mitt intresse för föreningen har avtagit så hänvisar jag som Anna-carin och Elin till Skaraborgsillerns hemsida och återstående medlemmar i styrelsen.
Jag kommer inte heller att svara på några frågor om min avgång i den här tråden.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Även jag har avgått från föreningen som ledarmot men även som webmaster.
Detta kan leda till att uppdateringar av hemsidan kan dröja likaså kan svar på e-mail till föreningen dröja.
Inte heller jag kommer i denna tråden diskutera frågor kring mig avgång.
/Maria
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

oj nu måste det ju ha hänt något allvarligt då alla kliver av samtidigt =(
men vilka sitter i skills då? FInns det någon kvar här inne som sitter kvar? :)

ja hemsidan kan man ju inte heller läsa info på nu eftersom webmastern hoppat av=(

Står ju på hemsidan vilka som är kvar i föreningen!
Jag är kvar och även UlrikaG. Det kommer snarast att tillsättas en tillfällig styrelse fram tills årsmötet.
Jag kan redan nu säga att det främst är pga mig att iaf ett par av ovanstående ( antagligen alla) har avgått. Jag har oxå fått höra att jag är en bromkloss och att jag ifrågasätter för mycket.
Ovanstående vill väldigt gärna förändra föreningen men det måste göras på ett visst sätt och det sker inte över en natt.
Det finns regler att följa och det görs definitivt inte genom att de tar beslut på eget bevåg. När detta har gjorts har jag ifrågasatt varför och då har jag blivit en "bromskloss" i deras ögon.
Det finns även en del privat som spelar in men det har ingen annan med att göra.
Kan också meddela att Skills står inför en stor omorganisation och arbetet med det kommer att fortgå men enligt regelboken.
Det kommer att komma ut mer på vår hemsida men först måste vi hitta en ny webmaster.
Är någon av er intresserade av att vara med i styrelsen eller inneha någon annan ansvarspost så hör gärna av er.
Sara

#8 men då bara en fråga. hur kan privata saker gå ut över en förening. det är ju det barnsligaste jag vet…
Det ska det egentligen inte heller.
Sara

Så tycker jag att vi ska respektera att trådskaparen inte ville diskutera detta vidare i tråden. Som jag fattat det var denna tråd enbart för att upplysa er här inne om att de inte längre finnsför att svara på frågor rörande Skills.
Så låt det vara med det är ni snälla.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#10 nej föreningen är ju för illrarna inte för att folk ska hålla på och reda ut privat tjaffs
okej det är lugnt åsa, men jag hoppas det kommer ut lite mer info på deras hemsida senare.

#12: Har lärt mig att alla mynt har två sidor. Således ska man inte lyssna bara på den ena sidan av myntet. Vill heller inte att iFokus fungerar som en smutskastning av någon av föreningarna sådant får skötas någon annanstans.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#13 jo precis därför hoppas jag att alla som avgår skriver lite info på skills sida så slipper man alla rykten

Håller med Åsa, det finns två sidor av samma mynt. Jag har ingen aning om vad som har hänt i detta fall men det kan det vara många faktorer som spelar in att styrelsemedlemmar hoppar av oavsett vad det är för förening.
Tex att styrelsemdelmmar känner att de saknar det engagemang som krävs för att sitta kvar och att de vill sluta p.g.a. det. Utan engagemang händer ingenting med föreningen. Det är också jobbigt att sitta med i en förening och någon gång tar orken slut även om man tycker att det är roligt, då är det bättre att hoppa av och ta hand om sig själv och kanske komma tilllbaks senare.

SKILLS står som sagt inför stora förändringar.
Frågor ang dessa avhopp kommer inte besvaras av oss i styrelsen, vare sig här på iFokus eller genom privata mail.
Vi kommer så snart som möjligt uppdatera hemsidan där ni kan läsa information om vad som kommer att ske framöver.
För de som är intresserade av att medverka i dessa förändringar är mer än gärna välkomna att maila en förfrågan till SKILLS.
MVH
Ulrika och Sara

okej tyvärr så vill man ju gärna veta varför det helt plötsligt avgår 4 personer samma morgon ur samma förening. jag känner att tyvärr verkar föreningen oseriös i mina ögon då dom bara mörklägger allt =(
Se inlägg 8 sålänge.
Sara

#18 jo det har jag ju läst men 4 pers kan inte hoppa av för att dom har något emot jusst dig privat…

Om man inte är medlem i skills så har man väl inte med det här att göra? Är man nyfiken får man vänta.

jo men jag funderar på att gå med i någon av föreningarna men det känns som jag kan skita o det nu då folk bara avgår och man inte får veta varför.

Att fyra avgår smatidigt i en förening är inte helt ovanligt, ibland kan en hel styrelse avgå på en gång. Behöver inte betyda att en förening är oseriös för det. Det kan vara så att de som sitter känner att de inte orkar, inte har någon inspiration mm och vill släppa fram nya förmågor med mer ork och inspiration.
Det som gör en förening seriös enl. mig är att den tar tag i problemet så ett styrelsearbete kan komma i gång snabbt och att man inte snackar skit om gamla medlemmar oavsett vad de har gjort eller inte gjort. Samt att när en styrelsemdelem/ styrelsemedlemmar känner att de behöver avgå av en eller annan orsak för att föreningen skall kunna leva vidare gör det.
Nu talar jag om föreningar generellt och inte om just detta fall.