GISMOS SVULLNA HALS LYMFOR

hej igen allihopa !
ni minns väl att jag var & tog biopsi på min 9 år gamla gismo. när hans hals lymfor blevstora & svullna då jag & veterinärena trodde gismo hade lymfsarkom/lymf cancer.
& att jag skulle få vänta på svar ang. detta i ungefär 2 veckor.
alldelles nyss så ringde en veterinär om gismos biopsi svar & berättade att min goa gamla gismo "INTE HAR CANCER"!
GISMO HAR INTE CANCER ! 
vad glad jag är ! vilken lättnad det är att veta det. skönt för min gamla vän med.
gismo mår bra & han äter & dricker & är fortfarande sitt gamla jag.
veterinären sa att han har en infektion i kroppen nånstans,men vet inte vad det kan vara men de sa bestämt att cancer har gismo ingen.
så min gismo kommer troligen att få någon form av antibiotika för att se om hans lymfor kan minska lite i storlek. de kollar upp detta nu för att illrar tål ju inte vad som helst.
detta var en glad nyhet om gismo & jag hoppas att han får hänga med frisk ett tag till. "skönt" ! jag har varir så spänd & orolig över detta svar om gismo. men nu så kan både gismo & jag pusta ut för denna gång !

Vad roligt att höra. Ska jag vara ärlig så befarade jag det värsta faktiskt med tanke på hans ålder.
Grattis, pussa ordenligt på Gismo nu.
Underbart! Jätteroligt för dig och Gismo. Nu hoppas vi att dom hittar en passande medecin och får bukt med infektionen. ;-)
Vi behöver verkligen lite solskenshistorier i år! Lycka till och pussa gentlemannen! ammi
tack ! jag ska pussa honom 1000 gånger om för han är min lilla snuttis !
de 2 veterinärena som jag var till då dom tog biopsin,en av dessa gick ju in & tittade sa dom i alla fall,på provet. & då sa den ena vet. att gismo hade lymfcancer. i det lilla som hon såg på påstod hon det. men veterinärer har faktiskt haft fel förut så nu när det kom från det riktiga labbet utanför värmland uppsala eller vart de sa det skulle skickas så har gismo ingen cancer. dessa veterinärer på kliniken dömde gismo som cancer sjuk. man ser vad fel hon hade ! tur det !
jag är så glad att jag inte lyssnade på henne när hon sa att jag inte behövde skicka gismos prov till uppsala tror jag det var,för då hade jag avlivat honom på plats då. vilken tur att jag inte gjorde som hon sa!
nu lever min älskade gismo idag bara för det ! 

Åh vad glad jag bir =) Härligt att Gismo får leva vidare som en frisk och kry liten illerkille =)

Va bra att han e frisk :)
Ja du, det här visar att man inte ska gå enbart på, vad proverna ser ut att vara, vid en mikroskopisk kontroll. Att ta kostnaden för att skicka ett prov på analys, kan vara värt varenda krona om man har tur.
Gläder mig med dig!
ja, tur att jag är lite egen av mig ibland. annars hade inte gismo levat idag !

Ohh, vad glad jag blir för din skull. Och nej, man ska faktiskt inte lita blint på en veterinär.
Underbart trevligt slut på något som kunde varit en kattastrof.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag & gismo hade turen med oss! jag är världens gladaste iller ägare idag!!!! 
sjohooooooooooooo !!!!!!!!!!!!!! jiiiiiiiiiipiiiiiiiiiiiiiiii!!!!
gismo är cancer fri !
Men vad skönt att det inte var cancer. Hoppas att han får någon medicin som passar honom nu. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
ja,det hoppas jag med. de ska ringa ikväll & tala om vad han kan få eftersom illrar inte tål vad som helst var hon tvungen att prata med en annan vet. om gismo så att han får något som han tål & blir bra av.
jag är så lycklig för min gismos skull. detta är ju en riktig solskens historia !
idag har jag hämtat ut gismos antibiotika som heter synulox. & gismo har för ett par timmar sedan fått sin halva tablett som han ska ha 2 gånger om dagen i 10 dagar.
så nu är det bara att vänta 10 dagar & se om hans svullnad har gått ner av medicinen. hoppas det.

Ja det hoppas jag också. Håller tummarna för grabben här i Älvkarleby.
Kram Åsa
Audiatur et altera pars
Håller tummar och tassar här hemma, för att Gismo ska svara bra på medecinen. Kram på er! ammi
han gnäller inte så mycket nu när han sover eller när han ligger. skönt verkar som han mår bättre. så det verkar som hans medicin börjar verka på honom. jag älskar min gismo & hoppas nu att han får bli frisk igen.
tack så mycket för alla hållda tummar för min gismo.
Glädjande att medecinen verkar fungera. ;-)
jag hoppas det i alla fall. 
idaag så har gismo ätit sin medicin ett antal dagar & hans lymfor skänns som dom minskat lite i storlek. skönt!
han har nu några dagar kvar på kuren så jag hoppas att tabletterna hjälper honom. för han är ju lika glad & pigg & matfrisk precis som han brukar vara. 

När ska ni tillbaka till veterinären igen då? Har ni något inplanerat?
Audiatur et altera pars
Vad roligt att han svarar på medicinen! Hoppas du får positiva besked, när ni ska på återbesök. Puss till Gismo. Ammi