Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 1721 ggr
[Gia91]
0

min iller slickar upp sitt urin....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sigge är inte helt rumsren. han kissar utanför hans låda, och det gör mig inte så mkt, då det inte är jobbigt att torka efter (dessutom gör han inte det så ofta) men sen gör han nått som jag undrar är riktigt friskt, han dricker sitt egna kiss. och jag undrar varför, slall då också tillägga att han alltid har vatten som e nytt i sin skål. förslag någon?

elinn
0

Kommer inte ihåg om jag själv ställt denna fråga för något år sedan eller om jag läst i en gammal tråd, men jag tror svaret var att det beror på saltet som finns i urinet.

Kanske är jag helt ute och cyklar, i sånna fall får någon som vet rätta mig.

sarae
0

Djur som dricker sitt eget urin gör det ofta av mineral brist, det har inte att göra med att han är törstig. Vad får han för foder?

söt va han iaf!

Faxlin
0

Som sarae skriver så är det inte normalt att de dricker sitt eget urin. Detär klara tecken på att han lider av någon sorts brist. Vad han lider brist av kan faktiskt skilja sig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Gia91]
0

asså, jag vet faktist inte riktigt vad illrar ska ha för foder. är väldigt grön på illrar. men jag har kattmat med mycket olika ämnen, det funkade visst för förra ägaren, och det var det jag blev rekommenderad, kattungemat.

[Gia91]
0

GOD vad korkad jag låter :/

sarae
0

#4 vilket märke du har på fodret är ytterst viktigt. en iller är mycket känslig för vad den får och inte får i sig. Kan du kika på påsen å se vad den heter? Är det från djuraffär eller mataffär?

TottsiGirl
0

# 4 Vad heter kattungefodret .. Tycker inte alls du låter korkad tycker det är jättebra att du frågar det är ju så man lär sig å då visar man ju bara att man bryr sigom sitt djur alla är vi gröna i början :) Så fråga på :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Gia91]
0

djuraffär, det är iams eller proplan, det står i en stor tunna och jag har inte kvar påsen. tippar på iams…

[Gia91]
0

tack, älskar verkligen mitt lilla bus o man vill ju inte att han mår dåligt.

sarae
0

Iams är inte det sämsta du kan ge, men inte det bästa heller, har du möjlighet så hade det varit bra om du kunde blanda ut det med ett bra illerfoder så som Totally ferret, Vitalin eller ANF.

[Gia91]
0

okej, var får man tag i det och hur mycket kostar det?

sarae
0

#11 TF finns på www.teba.se de har även låg frakt. Vitalin finns billigt hos www.hungryferrets.se även hos www.amhs-illertorg.se  För ett bra iller foder får man vara beredd att betala några hundralappar. De man sparar in annars på att köpa billigt foder får man senare betala i veterinärvård senare. Vart i landet bor du?

[Gia91]
0

ja det är klart man är berred att betala en slant för det. jag bor i blekinge- karlskrona.

Sara
0

Du bor inte i närheten av zoobutiq? *Noll koll på geografin*

Sara

Sara
0

Norp började oxå med att slicka i sig sitt urin när hon kom hem från djursjukhuset så jag frågade vetten om det och hon visste inte men det låter troligt att det är nått som behövs.

Farligt ska det iaf inte vara.

Sara

skrollan
0

vart köper man ANF?

TottsiGirl
0

#16 Det brukar finnas på dom flesta djuraffärer…

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Har inte djuraffären ANF så be dem ta hem. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaLarsson
0

från teba koster fodret för 7.5 kg 500kr typ billigt är det

skrollan
0

#18 Okej, ska jag be dem ta hem . Var det det fordet som det pratades om som var ganska dyrt när djuraffärer tog hem? ANF är inte förkortat till något om dem inte skulle förstå?

TottsiGirl
0

#20 tror de fodret var Totally Ferret som nämdes i en annan tråd jag har då inte märkt att det skulle vara dyrt med ANF..

Och nej det är ingen förkortning iaf inte vad ja vet… :)

Sen vet jaju inte hur akut det är med på Iller Yran kommer det ju finnas foder att köpa oxå om du ska dit :)

skrollan
0

Okej, men då ska jag se om dem kan ta in det. Jo, men det kanskte var Totally ferret, jag är glömsk. Det var väl det som dem tog in nu i linköping? =)