Iller iFokus

Iller

Etiketter: utställningarträffar
Läst 577 ggr
Norrskenets
0

Illerträff i västernorrland/Granloholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Träffen blir den 27:e januari och den börjar kl: 11.00-15.00, amhs-illertorg kommer vara där 11.00-14.00 och är det något ni vet att ni vill köpa från dem så kan ni maila:  amhsiller@amhs-illertorg.se

vattunalle här inne kommer att göra ett reportage om träffen som kommer sändas i TV4:as Nyhetsmorgon Mitt.

Alla är välkomna, med eller utan iller. Självklart kollar alla sina djur så dom inte tar med sig skabb på träffen. Om det är nån som undrar över nåt så är det bara att pm:a mig.

Till er som kan komma skulle jag vara tacksam om ni kunde pm:a mig så jag vet vilka och hur många som kommer. Även hur många illrar ni tar med.

Plats:

Strömstadsvägen 96

857 34 Sundsvall

*Karta: http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&mapstate=7%3B17.252508%3B62.415700%3Bs%3B17.24048834841812%3B62.41970101174406%3B17.264501846849207%3B62.41170565199784%3B869%3B546&mapcomp=%3B%3B%3BStr%F6mstadsv%E4gen%3B96%3B%3B85734%3BSUNDSVALL%3B%3B%3B%3B%3B17.252508057315488%3B62.415700360879136%3B0%3B0%3B%3BSUNDSVALL%3Bmaps_address.824401.11%3B0&geo_area=Str%F6mstadsv%E4gen%2096&stq=0&pis=0*

Illerträffen börjar/slutar: 11.00 - 15.00

Amhs-illertorg öppnar/stänger: 11.00-14.00

Det är första gången jag gör en sån här så jag hoppas jag inte glömde nått viktigt och att det ser bra ut.=)

FerretCrow
0

kanon inbjudan emma. hoppas bara jag hittar till theres nu hihi

Norrskenets
0

#1 det tror jag nog att du gör=D finns vägbeskrivning;) Du får pm:a mig när du vet hur många ni blir.

FerretCrow
0

#2 japp jag vet ju varken ännu med syskonen eller cicci. och jag känner nog igen mig då jag närmar mig=)

Vattunalle
0

strömstadsvägen ligger i GRANLOHOLM och inte i GRANLO *s*

Norrskenets
0

#4 Skrev fel men det är iaf nära dig hehe

Norrskenets
0

även ni som skrivit i den andra tråden att ni kan komma vill jag att ni ska pm:a mig så jag vet hur många ni är och hur många illrar ni tar med. tack på förhand!Skrattande

FerretCrow
0

#6 ja jag vet som sagt inte ännu men när behöver du senast veta?

Norrskenets
0

Skulle va bra som sista anmälningsdag: 20jan men helst tidigare då amhs isåfall behöver boka rum.

Vattunalle
0

Finns det någon i vårt län som vill ta med sig själv och sin iller/illrar i direktsändningen i studion i samband med iller reportaget?

Det kommer förmodligen att sändas på måndagen efter träffen och på morgonen mellan 08:30-09:45….

Ska en illervan helst som kan berätta om djuret….kan ju inte ställa upp själv eftersom jag förmodligen sänder denna sändning då och jobbar lixom…

FerretCrow
0

#8 vadå boka rum?

#9 ja jag kan då inte visst jag är i sundsvall då men jag blir någ bara nervös av att prata så kanske emma hon kan super mycket=)

Norrskenets
0

#9 Skulle vilja men vet inte om jag vågar..bara tanken att jääätte många tittar sen*nervöst* men hur kommer det gå till? kommer du fråga en massa och vad isåfall?=s

#10 Ja amhs Anette och Anders från amhs kommer på eftermiddag på lördan och måste ha ett rum så dom kan sova över, så jag ska va hos therese dan innan så vi kan va hos henne medans dom är på kalas.

hehe nu gjorde du mig skeneradGeneradSkrattande

Vattunalle
0

Jag är reporter och inte programledare dvs jag kommer göra hela reportaget från ax till limpa på träffen eftersom jag är utbildad som "enmansreporter" = reporter, fotograf, redigerare, sen under programmet kommer jag kanske vara bildproducent eftersom jag även jobbar som det, dvs jag styr hela programmet med kamerorna osv så jag ställer inga frågor i studion utan sköter allt det tekniska "from behind" om jag nu jobbar som det på "måndagen" kan lika gärna vara schema lagd som reporter och då sköter jag ljudet el en studiokamera *s* men det är klart många upplever det nervöst eftersom vi sänder live och över hela västernorrland/jämtlands län…så är du osäker ska du nog hoppa över det….

Norrskenets
0

#12 okej, det va mycket du sköter om hehe..får nog fundera på det men du får iaf lov att filma/fotografera töserna mina för dom är inge blyg hehe.

Norrskenets
0

OBS!

Skulle nån kunna redigera mitt inlägg?, fick fel mailadress till amhs-illertorg! det ska vara amhsiller@amhs-illertorg.se kan isåfall ändra så det står granloholm också isåfall. Skulle va jätte snällt. Tack på förhand!

sarae
0
Norrskenets
0

Schysst=D

FerretCrow
0

hur många har anmält sig emma?

Norrskenets
0

#17 just nu är det 7-8pers men om du, killen din, sicci och dina två tyskon kommer så blir vi 12-13pers men på måndag ska jag ut lite överallt och sätta upp inbjudningar.

Norrskenets
0

putt

Simuala
0

får alla komma? även vi som inte känner någon och inte har några illerkontakter överhuvudtaget?

FerretCrow
0

#18 okej ja jag har fortfarande inte fått svar av någon sen vet jag inte själv om jag hinner få lön =( så jag hoppas jag vet detta innan den 20 då det är sista anmälningsdagen. ja men det är kanon skriv din mail så dom kan anmäla sig där. bjuds det på fika förresten eller fr man ta med det själv?

#20 det är nog bara komma så länge man är intresserad av iller=)

Norrskenets
0

#20 Självklart, alla är välkommna=) som FerretCrow skrev huvud saken är vell att man är iaf nyfiken/intresserad av iller och det är ett bra tillfälle att få träffa olika illrar i verkligheten, ingen iller är den andre lik=). Du får pm:a mig om du kommer och hur många ni blir då jag och Therese kommer bjuda på fika=D.

#21 Jag vill helst veta innan den 20:e.  Ja det är klart jag har gjort, dessutom har amhs skickat ut info om träffen till alla hennes kontakter=). Japp vi bjuder på fika=).

Norrskenets
0

puttSkrattande

FerretCrow
0

låter ju kanon det där=)

Norrskenets
0

Skrattande

FerretCrow
0

hoppas bara på pengar nu då så jag kan åka ner=)

Norrskenets
0

puttar upp så fler ser=)

FerretCrow
0

*putt*

emma kan mina syskon åka med dig till theres?

Norrskenets
0

#28 Ja det vet du att dom kan, har erbjudit mig till och med=). Så det går kanon.=D

FerretCrow
0

#29 ja för jag pratade med dom nu och dom skulle helt klart med=) så då vet du att dom oxå kommer=)

Norrskenets
0

#30 Super!Skrattande

En fråga till alla som kommer: Vad tycker ni om man skulle göra namnlappar som ni får ha på er, eller kanske ni kan göra egna? tex, ni som är medlem på iFokus kan skriva ifokus namn: iller_tjejen Namn: Emma skriv gärna vad ni tycker om den här idén så jag vet om jag ska börja göra iordning namnlappar.=)

FerretCrow
0

#31 jag tror att det är bättre emma om du gör dessa namnlappar för jag tror att folk kan ha på sig dessa men inte har orken och kanske tiden att göra dom själva=) för du vet ju alla som kommer oxå och det behöver ju bara vara ett vanligt papper och en säkerhetsnål=) jag kanske kan komma till dig nu på fredag kväll och hjälpa dig om du vill. sen kan vi ju göra några riktigt fina till iller yran

Norrskenets
0

#32 Jo det kanske är bäst, men värsta att jag har ont om säkerhets nålarGenerad..

Tänkte bara göra dem via datorn då jag inte tycker om min handstil så värst, hade tänkt sätta mig att göra dem imorn när ja vet att jag har tid men tack så mycket ändå=). men skulle va kul om vi kunde göra varsitt snygg namnlapp som vi kan ha på yran iaf=D.

FerretCrow
0

#33 jo då tänker jag göra en iaf som jag kan ha på yran ska även göra en namn skylt att sätta fast på Miilo och thyras bur=)

Norrskenets
0

#34 Ja det va en bra idé=) hur har du tänkt göra dem? funderar på om man ska ha ett kraftigare papper..

FerretCrow
0

#35 ja du ingen aning ska se om jag har någon lite tunn träbit man kan måla på och sen sätta fast en sådan där säkerhetsnål liknande det är på broschar. jag vet inte riktigt ännu =P du då?

Norrskenets
0

#36 det lät snyggt=), själv har jag ingen aning=( dåligt med ideér just nu…

FerretCrow
0

#37 ja men jag kan kolla om jag hittar material så kan jag kanske göra en till dig med om du vill=)

Norrskenets
0

#38 det skulle va otroligt snällt om du kunde göra det=D

FerretCrow
0

#39 ja men jag ska kolla vad jag hittar för material=) kanske lite glitter och paljetter=P men emma får jag göra reklam om denna träff på min hemsida?

Aviendha
0

Jag tycker namnskyltarna är en bra idé, menar, jag har inte träffat en kotte av er innan, och om jag kan knyta iller.ifokusnamnet till en person så ser jag det som en bravad, för att inte tala om det "riktiga" namner =S

FerretCrow
0

#41 ja jag är som dig visst många som kommer har man träffat men träffen i gävle eller göteborg va super jobbig för efteråt satt man och funderade ja men hon och den illern vem kan det vara på ifokuset=)

Norrskenets
0

#40 ja bara det inte blir för puttinuttigt;) skulle va kul om den vart "pimpad" så den drar åt sig blickarFlörthehe. Ja det är klart du får=).

#41 Ja precis, vill helst slippa nån namnlek;P*usch* men det blir bara enkla namnlappar, huvudsaken är att det syns vem som är vem hehe

FerretCrow
0

#43 ja men texempel klista fast ett paljett hjärta och nån stjärna gör den ju lite roligare=)

Norrskenets
0

#44 ja det skulle passa=)

FerretCrow
0

=)

elinn
0

Jag kan tyvärr inte komma på träffen men vill ändå flika in med en liten fundering.

Ni som ska på denna träff och var på träffen i Gävle (hos Sandra och Tommy) i höstas där flera illrar blev dåliga i magen efteråt, hur resonerar ni kring eventuell vidaresmittning av magsjukan?

Vill absolut inte starta någon diskussion om detta utan undrar bara hur ni tänker? Är en träff verkligen värd att riskera illrarnas hälsa för?

FerretCrow
0

#47 vilka illrar som kommer på denna träff fick magsjuka då då? (nyfiken, vill ju inte att mina får det)

elinn
0

En iller behöver, som sagts många gånger tidigare, inte visa symptom för magsjuka men kan ändå bära på smittan en längre tid efter smittotillfället.

Både du FerretCrow och iller_tjejen var med på träffen i Gävle och era illrar kan mycket möjligt föra smittan vidare till andra illrar, om det är den smittsamma magsjukan det handlar om vill säga.

Jag är, som sagt, bara nyfiken på att få veta hur ni resonerar när ni trots allt väljer att åka på en träff med era illrar.

FerretCrow
0

ja men hur blir det med alla som var på gävle träffen då som ska till iller yran? det är ju samma där.

som sagt Miilo har inte vosat något och inte heller emmas illrar vad jag vet.

elinn
0

Ja det är precis samma sak…

Som sagt, en iller behöver inte alltid visa symptom.

FerretCrow
0

#51 nej men prova ställa denna fråga i yran tråden oxå så får du se vad dom svarar det vore intressant att höra. jag anser att för 4 månader sedan då träff va så har inte miilo visat något så då anser jag att han kan träffa andra illrar. men dom illrar som verkligen blev dåliga bör ju kanske inte åka men jag anser att det är upp till var och en hur de gör med sina illrar. sen är det ju inget som är helt säkert att en iller kan bära med sig bacillen i jusst 8 månader som vissa säger här inne.

elinn
0

Min undran från början var bara att få veta hur ni resonerar kring magsjukan och nu har jag fått svar från dig FerretCrow. Tack för det! Jag ville aldrig starta någon diskussion om detta och tänker heller inte göra det. Nu har jag fått ett svar och det var det enda jag ville ha.

FerretCrow
0

#53 ja som sagt det är ingen fara jag skriver som sagt bara hur jag ser på saken=)

elinn
0

#54 Det är helt ok, det var det jag ville att ni skulle göra =)

Utrett och klart ! =)

FerretCrow
0

#55 jajjemen=)

ViktorMarina
0

#52: Ska inte heller starta nån diskussion eftersom tråden inte var till för det, men bara flika in med att det är lika stor risk att en iller som vistats kring andra illrar som fått magsjukan bär på bacillerna. Så bara för att inte Miilo visat några tecken på att ha varit sjuk, så kan bacillerna ligga i kroppen ändå och smitta andra illrar.

Skulle bara säga det, så du och andra är medveten om risken :)

Norrskenets
0

Ni har mitt svar på illeryran tråden, sen som sagt vill jag inte att detta ska övergå till nån disskutionstråd så min tråd blir förstörd, tack.

Vattunalle
0

svårt flika in en sådan fråga och inte förvänta sig sen diskussion av det!!!! den frågan skulle fått ett eget inlägg från start =D

FerretCrow
0

#57 som sagt så har jag svarat vad jag anser och hur jag kommer göra. men ingen iller ägare håller sina pälsar instängd i 8 månader. kolla på alla som va på gävle träffen som ska till iller yran. som sagt vill ni fortsätta disskutera så öppna en ny tråd. *förlåt för detta inlägg emma*

Norrskenets
0

#59 Tänkte samma sak, känns som man bara vill starta en disckution när man skriver så…

#60 Det gör inget, den vart lite förstörd bara..men det va inte ditt fel, så du ska inte ursäkta dig.

FerretCrow
0

#61 ja men jag kan berätta en liten sak i smyg=) och det är att jag längtar super mycket till träffen och kläderna jag sytt kommer jag ta med mig ifall någon vill prova och kanske är intresserad av att jag syr lite till dom=)

Norrskenets
0

#62 Det är du verkligen inte ensam om hehe längtar så man inte vet vart man ska ta vägen hehe. Jamen det är en jätte bra idé=) blir liiite svårt för mina töser att testa Thyras kläder då dom är liiite större en lilltösen hehe=) ska förresten bli välidgt kul att få träffa henne för första gången=D

FerretCrow
0

#63 hehe ja det är sant men då kan säkert huvtröjjan jag gjorde till miilo passa saga=)  sen så kan man sen beställa så det passar jusst sin iller. ja hon är super go, hon har inte ens testat oss nått alls.

Norrskenets
0

#64 hehe ja den skulle gå bättre, den kanske bara blir lite stor=) ja precis, du skulle ev kunna ta med dig måttband ifall nån skulle vilja beställa just på träffen så kan du mäta på en gång och aneckna alla uppgifter=). Jasså, längtar att få träffa henne och go gubben igen=)

FerretCrow
0

#65 hehe ja go gubben blir det baar mer oc mer att ta på men lukta godis gör han väl inte direkt hihi, nja då får folk mäta själva hemma sedan för dom säga hur dom vill ha för färger så att jag vet vad jag ska skaffa för tyg=)

Norrskenets
0

#66 Okej, bara ett tips=).

FerretCrow
0

#67 ja det är lugnt=)

Norrskenets
0

Kan upplysa alla som ska till träffen att det är nu 15 pers och lite mer än 10illrar, men hoppas att det kommer flerSkrattande

FerretCrow
0

#70 ja jag hoppas malin kommer med kingen=)

Norrskenets
0

sms:ade henne häromdagen om träffen så jag hoppas hon och kingen kan komma iaf=)

ronja
0

Jag kommer tyvärr inte att kunna komma, eftersom jag jobbar då.. ska göra vad jag kan för att byta arbetspass, men det ser ganska mörkt ut..Fundersam

Men jag hoppas ni får en jättemysig dag!Glad

Norrskenets
0

#72 Nä va synd=(, hade hoppats att ni skulle komma, men pm:a mig så fort du vet om det blir ändrat så du kan va ledig=) kramar

FerretCrow
0

#72 ja hoppas verkligen du kan byta=)

ronja
0

ska göra vad jag kan.. hade varit så roligt att få träffa alla!Glad

Booboo
0

Jag vill hemskt gärna åka dit, däremot så säger ekonomin ifrån lite grann.. 
Så jag tänkte lägga ut en förfrågan.

Det är ingen som ska köra från Umeå och vill ha lite resesällskap? Finnes: Väldigt snäll och trevlig tvåbening, bits inte (om hon inte blir påhoppad), rumsren och betalar självklart för bränsle. Väldigt snäll och gosig fyrbening, lär sova hela vägen och han åker i transportbur (obviously) ;)

Norrskenets
0

#76 Hoppas det finns nån du kan åka med, du kan inte ta med nån kompis som ni kan dela på bensinkostnaden?=) Du kan skriva en ny tråd om du kan samåka med nån så är det fler som ser=)

Booboo
0

Jo, jag håller på att luska runt lite. Min kompis Peter har ju sin albinoiller Gunnar så jag ska höra om han vill åka. Annars får jag kika på buss.
Min karl hade gärna följt med, men han känner att hans ekonomi tryter ordentligt så inte den här gången tyvärr.

Norrskenets
0

#78 Jaha men det skulle va kul om det kommer en helt ny illermänniska man inte träffat nångång=) men pm:a mig så fort du vet då jag håller på att göra namnlappar åt alla så blir det liite lättare att se vem som är vem för alla hehe;)

Ilokay
0

#60 vadå ingen illerägare håller sina illrar instängd i åtta månader? VI håller våra ifrån träffar och annat och planerar att göra det tills smittorisken är över, eftersom att våra blev så dåliga som dom blev så är det inte värt att chansa. men om alla nu tänker som du säger så kanske man ska fortsätta hålla sig undan då, för då läre det vara smitta vart man än vrider och vänder sig!

FerretCrow
0

#80 ja tyvärr är det ju de=( och som sagt skulle miilo ha visat symptom skulle jag ju ha hållt honom instängd men eftersom han inte visat något alls på flera månader och har träffat andra illrar som inte heller blivigt dåligt anser jag att det inte är någon risk.

emoflickan
0

#81, hur kan du resonera så? Ser du inte vad folk skriver, din iller kan fortfarande vara smittbärare utan att ha visat symptom själv. Mina illrar var på en träff där en iller blev sjuk. Mina visade inte ett enda symptom men jag tog _självklart_ mitt ansvar och häll mina grabbar isolerade i 8 månader. tycker det är så jäkla självklart!

FerretCrow
0

#82 JAAAA jag fattar vad folk skriver… men som sagt så hur fan ska det då gå på iller yran??? varenda jävel som ska dit nästan var på iller träffen i gävle iaf 29pers och alla hade ett gäng illrar.

emoflickan
0

#83, vad har det med eran träff att göra? är det på ngt sätt okej bara för att folk tar med sig illrar till en utställning? förstår inte hur ni resonerar. Sen är det för övrigt lite skillnad, på en utställning har man sina illrar i utställningsburar och dom behöver inte träffa andra illrar. Lite svårt att undvika på en träff eller hur?

Norrskenets
0

Ursäkta att jag avbryter er men snälla, förstör inte den här tråden. Gör en ny tråd om det eller ta det per pm eller nån annan stanns bara inte i den här tråden.

MVH Emma "tråd tillverkaren"

ThereseBergqvist
0

Läste precis igenom tråden..
Och eftersom min Niima faktiskt BLEV dålig efter den träffen så är det min skyldighet att berätta det.. Vi vet inte om det var den där magsjukan men Niimisen blev iaf dålig i magen i ca 5 dagar… Men har efter det mått exemplariskt.

Sen är det upp till var och en… Men hon har iaf varit ifrån andra illrar i 6 månader..

FerretCrow
0

#85 öhh theres det är bara 4 månader sedan vi var på träffen i gävle och hon har ju vare med andra illrar sedan dess vad jag vet. så din skyldighet är ju att berätta sanningen oxå isf. men som sagt det är upp till var och en och om niima vare dålig så kanske inte jag låter miilo och thyra hälsa på dom men då är det ju upp till mig som sagt om jag som ägare kommer till träffen eller inte.

Vattunalle
0

är det stor risk alltså att få en smittat iller av en träff? låter rätt otroligt om det skulle vara en sån fara att låta dom träffas…skabben är jag fullt medveten om att den hoppar hit och dit mellan öronen men just andra sjukdomar….!?! jag ska ju kastera Devil pden 1 feb och tänker inte riskera att han kan bli sjuk i så fall precis innan det…

FerretCrow
0

#88 ja risken är ju större att illrar på träffen kan få magsjuka då det bara var 4 månader sedan Niima isf var dålig i 5 dagar. tycker den infon borde ha gått ut tidigare då det är hos theres träffen kommer att hållas. som jag ser på saken skulle jag hållt miilo hemma OM han hade visat tecken på detta men nu har han inte det men det kommer ju fram här att det har niima. så det återstår att se om jag tänker komma nu tyvärr

Vattunalle
0

ja jag kommer ju dyka upp i vilket fall som helst med eller utan devil, bara hoppas nu att det finns några andra som "törs" ha sina där så det går att göra ett jobb på det *s*

FerretCrow
0

#90 ja i värsta fall så är det ju theres två illrar och emmas 2. för jag och cicci stannar kanske hemma eftersom det är magsjuka

vill inte ha magsjuka till iller yran precis

FerretCrow
0

har pratat med cicci nu och hon och stumpan hoppar av så att du vet emma, hon vill inte riskera att stumpan blir sjuk, sen vet jag inte hur jag själv gör.

skrollan
0

Varför kan inte cicci prata själv med emma för, låter väl mest trevligt om det är emma som anordnar träffen. Istället för att skirva in det här.

Och varför kan ni inte ha förståelse för att emma inte vill att ni pratar annat än om träffen, vilka som ska komma m.m. Det är inte repsekt nu mot henne.

FerretCrow
0

#93 ja men om vi kommer på träffen eller inte har väl med denna tråd att göra och om att det finns magsjuka på träffen anser jag ocå ha med det att göra, då hon som träffen ska vara hemma hos alltså theres själv går ut med denna varning här i tråden. och anledningen varför det med cicci är för att cicci är inte ofta ute här plus att cicci skulle åka ner med mig.

ViktorMarina
0

Jag måste än en gång poängtera att alla illrar som varit på samma träff som Niima blivit smittad på bär på sjukdomsbacillerna om det är magsjukan, även fast det inte brutit ut hos dem! Det smittar lika mycket från de andra illrarna som från Niima. Känner att det är viktigt att alla förstår det, så vi kan få stopp på magsjukan nån gång.

FerretCrow
0

ja men jag tycker att magsjuka infon om Niima skulle kommigt ut tidigare iom att träffen ska vara där i jusst det hemmet så att säga

skrollan
0

okej, tyckte ändå att det inlägget kundes skippas och hon kanske ringa just för att inte förstöra tråden. Men det är emma som får säga ifrån såna fall.

men ferretcrow, varför skulle inte du kunna åka? dina är ju redan smittbärare.

ViktorMarina
0

#96: Men om Niima bär på magsjukan, så bär ju dina på det också och alla andra illrar som var på träffen. Så dina illrar, de andra illrarna och Niima smittar de "osmittade" illrarna lika mycket, ingen mer än den andra. Infon om att det brutit ut vad som misstänks vara magsjuka efter den senaste träffen är ju redan ute.

FerretCrow
0

#97 det där va ju lite onödigt. nu är det ju så att det är inget säkert att mina är smittbärare men dom kan vara det. men dom har större risk att verkligen bli dåliga nu och det vill jag inte innan iller yran. för detär mer risk att dom bli dåliga av att vara med en iller som fått detta att utlösa eller vad man ska säga. för det är ingen som kan säga säkert att mina har det men inte heller att dom inte har det.

#98 ber dig läsa ovan. detta är precis som skabb bara för att man vare på samma trätt är det inte säkert att alla illrar får det och blir smittbärare. samma gäller magsjukan

Norrskenets
0

Skriver detta igen: Ni får gärna göra en egen tråd, ta det per pm bara det inte är i den här tråden, detta håller verkligen på att bli förstörd nu!

----------------------------------------------------------------------

FerretCrow: Du kunde ha pm:at mig istället om att Cissy inte kommer. Dessutom har Stumpan träffat mina för några veckor sen. Mina vart aldrig dålig efter träffen i Gävle.

Jag kommer garanterat på träffen iaf men kanske lämnar Saga och Saffi hemma då Saga ska ha paras inom några veckor och Saffi kastreras då hon också kommit i gång med brunsten. Så det är inte såå bra att dom blir dåliga om det verkar va så stor chans för det.

--------------------------------------------------------------------

Till er som kommer:

Om ni är oroliga att ni inte hittar till träffen så pm:a mig så får ni mitt mobilnummer så kan ni ringa mig om ni åkt vilse=)

FerretCrow
0

#100 men nu har ju du oxå ändrat dig med dian illrar ändå har du vare hos theres typ 2 gånger i månaden sedan detta där niima har vare dålig. och vad är det för skillnad att skriva här eller skickat ett pm? hon vill inte komma helt enkelt sen om hon har träffat dina illrar men cicci sa själv till mig att hon vill inte riskera att stumpan blir sjuk då niima ha vare så dålig. Och du kan ju inte använda det som försvar för att vi ska komma men sedan skriva själv att du inte vågar ta med dina för att dom kan ju bli sjuka men då kanske det vare dumt att du lämnat dom hos theres texempel bara för tre veckor sedan då du skulle på bio tex.

så tyvärr verkar det bli iller fattigt på denna träff =(

Norrskenets
0

#101 Jag får se hur jag gör och jag använder det inte mot henne, bara upplyste att hon vart i kontakt hon också, vill absolut inte tvinga nån att ta med sig sina om det inte vill. Men får se hur jag gör, inga dom andra som kommer va på illerträffen,men mina kommer isåfall få vara i en av mina valphagar då jag inte vill att det ska bli nån tjuvparning.

FerretCrow
0

#102 öhh vad har tjuvparningen med magsjukan du påstod om alldeles nyss? för även om dom är i valphagen så blir dom ju magsjuke smittade

skrollan
0

dt vet väl en ennkel upplysn ing bara om att hennes illrar kommer vara i en valphage kanske.

ThereseBergqvist
0

FerretCrow DU var själv på träffen och visste mycket väl att Niima blev sjuk efter det.. Vi hade ju en tråd om detta just då eftersom det var en till som oxå blev dålig. Så skyll inte på mig tack! Du hade ju även med Miilo och han kan lika gärna vara den som har smittat Niima. Nu säger jag inte att det är så men du ska inte säga att du inte visste!

Det kanske va 4 månader sen.. Men vad spelar det för roll?? Det är ju ändå inte 8 månader!

Och ja, de har träffat andra illrar efter det. Saga och saffi som även dem var på träffen. Och ingen har blivit dålig efter det.

Sen så ska jag säga att jag inte läst igenom tråden och när jag väl gjorde det så skrev jag som det var. Igår alltså eftersom jag jobbar så mycket så är det mest Emma som håller i träffen.

PM mig gärna om du har nått mer att tillägga så slipper vi förstöra tråden!

FerretCrow
0

#105 jag kommer inte ihåg att niima blev dålig jag har ju inte direkt bra kontakt med dig sedan tog jag bort min användare precis efter vi var där nere och jag skyller inte på dig heller.

jo men det är ju även din träff då den är hemma hos dig.

ThereseBergqvist
0

Jag menade att det är Emma som håller lite mer i träffen eftersom jag inte haft tid.. Det gäller även att läsa tråden och kommentera inläggen.. 

Kan inte påstå att du va trevlig i dina inlägg iaf.. Ajja..

Norrskenets
0

#103 En upplysning bara, som skrollan hann skriva före mig.=)

Nu tycker jag att tråden kan återgå till vad den va till för annars får jag be nån att låsa den här så gör jag en helt ny.. Det här var tredje tillsägelsen.

FerretCrow
0

#107 ja då ber jag hemskt om ursäkt theres det var inte meningen att verka otrevlig mot dig, i ett inlägg här har jag till och med skrivigt att det var bra att du gick ut med denna varning. så tyvärr kommer jag nog utan pälsar tror jag, det återstår att se. men jag kommer iaf eftersom jag ändå ska ner för vaccination

Faxlin
0

Nu tycker jag vi kan visa respekt i tråden och hålla det till ämnet träffen. Om ni vill diskutera mer om magsjukan kan ni väl starta en magsjuke tråd. Elelr förresten jag gör det så kan alla prata magsjukan där.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

ja men som sagt nu har jag sagt mitt sista att jag kommer men jag vet ej om pälsarna kommer med.

Norrskenets
0

Tack för en otroligt trevlig illerträff! Så roligt att det va så många som kunde komma och till er som inte kunde. det blir med säkerhet fler mot sommaren=)

Vill passa på att tacka Anette och Anders (Amhs-illertorg) att ni kunde ställa upp och komma på träffen, träffen hade verkligen inte blivit så bra utan er=D

Kommer lägga upp bilder men har mycket att gö nu då jag åker till stockholm och parar Saga den 1 feb=D

Simuala
0

Jag och Björn tackar så mycket för att vi fick komma upp och träffa er alla, och era små sötnosar. Det var verkligen jättrevligt Glad

ThereseBergqvist
0

Ja det var himla trevligt! Tack för allt!! :)

FerretCrow
0

ja håller med ovanstående tack för en underbar träff=) mina pälsar har sove i två dagar=)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.