Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 118 ggr
Miss-Me
0

alergi. eller hur det stavas :P

jag har blivit  alergisk :(. i december fick jag ögon inflammation som har kommit o gått fram till nu så jag åkte till doktorn så sa han att det inte var en ögoninflammation utan att jag var alergisk :P så jag lämmnade blodprov och nu väntar jag på svar, hoppas att det inte är mot iller eller något djur :P

sarae
0

Aj då va tråkigt! Men vi är många här inna som är allergiska mot ille roch andra pälsdjur och ändå klarar oss, så håll humöret uppe!

Lenore
0

Ja allergin kan lindras väldigt mycket med rätt medicinering!

Booboo
0

När jag var liten kunde inte en hund nosa på mig utan att jag fick astmaanfall.. Jag var iprincip inlagd två veckor varje månad pga av astma.
Tack och lov så har min astma vuxit bort till att vara nästan obefintlig. Det som hjälpt mig med det är Pulmicort, som jag tog morgon och kväll, numera bara kväll, och det är en förebyggande medicin, jag märker så väl om jag varit slarvig och inte tagit den på några veckor, då nyser jag jämt och behöver Bricanyl (luftrörsvidgande) väldigt ofta.
Sen tänker jag på att efter att jag gosat med Kingen, eller andra djur för den delen, så tvättar jag händerna, för om jag pillar mig i ögonen efter att klappat ett djur, då blir jag röd i ögonen och det kliar något enormt!

Så som sarae och Lenore säger, det beror ju visserligen helt på hur stark ens allergi är, men den kan lindras otroligt mycket med rätt medicinering.

Ceciliaolucifer
0

Åh håhå, snart kommer Sarae med sina astmalista :P

_troll_
0

oh allergisk är aldrig kul att vara! Men som det nämns över, man kan klara sig iaf, med rätt mediciner, finns en hel del som dessutom är receptfria som hjälper bra, iaf de jag testat.

sarae
0
Lenore
0

Tänk på att man även kan få receptfria mediciner på recept av läkare, då går medicinen på högkostnadsskyddet!

AlbaStiffler
0

#7> Smurt, hade jag ingen aning om. :)

Lenore
0

#8 Det är jättebra! Tar man mycket medicin om så bara receptfritt så kan man tjäna en hel del på det (om man kommer över en viss summa, kommer inte ihåg hur mycket). Det är bara att ta kontakt med vårdcentralen tror jag, eller så kan dem remittera en till rätt ställe om jag inte missminner mig. ^^

torchi
0

Sarae, vilken astmalista? Jag vill höra!Skrattande

sarae
0

haha har ingen astma lista ;) bara vilka mediciner jag tar, å den listan efaktikst kortare än vad de flesta andras här inne är ;)

torchi
0

#3, #11 och vem som helst: Vet någon om det finns några negativa långtidseffekter av att använda pulmicort? Jag behöver inte använda pulmicort annat än på våren/sommaren om jag inte har husdjur men periodvis även andra årstider nu när jag har illrarna.

Booboo
0

Jag har använt Pulmicort i minst 15 års tid och vad jag märkt så finns det inga negativa långtidseffekter, inte som jag fått iaf… Det som jag fick lära mig var att man skulle skölja munnen ordentligt efter man använt den, annars kunde man få svamp på tungan..

torchi
0

#13: Jo det där med svampen har jag också läst, fast jag har inte drabbats som tur är trots att jag fuskat en del Oskyldig