Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 496 ggr
Ceciliaolucifer
0

Till er med juckande illrar!!

Generad Ja, precis som rubriken lyder!

Jag har hört talas om en iller som lyckades få in smuts under förhuden efter att han om och om igen juckade med sina tygleksaker. Han fick en inflammation stackarn.

En annan iller fick ett hårstrå eller om det var snöre som snurrats runt snoppen och orsakade stora besvär och lidelse. Ledsen

Så håll koll på dem små! Oskyldig

TottsiGirl
0

AJJ det låter ju inte de minsta trevligt :O Som tur e har Harley inte kommit in i juckar stadiet ännu men de kommer väl och då är det ju detta bra att veta och tänka på

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mstar
0

Ajajaj, får ta å kika Banditen mellan benen när jag kommer hem..

Telefonkontakt
0

Jag får skicka sambon att kolla Sigges snopp sen då. Jag vågar inte, Sigge kanske slickas i armväcket :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

sarae
0

yup…sånt håller vi uppsikt över här hemma…undrar hur kränkande det är för deras integritet när mamma säger "kom här ludde så får mamma se på snoppen"? Eller om de kommer bli gravt skadade?

Vattunalle
0

Devil hittade genast en nykn*ll leksak i natt nu efter jag  begravde tygråttan som han totalt slitit ut….en nalle som är 3 cm stor *asg* så han får inte ner den till könet om man så säger….han ska ju kapa bollarna nu den 1:a och jag ser verkligen att han lider av sin kåthet nu….poor child i går kväll innan han desperat tog lillnallen så låg han böjd som en fällkniv och tog sig på bollarna och vette fan vad han egentligen höll på med men att han lider av frustration det ärå nått som e sant…

elinn
0

Jag har oxå en juckande illerkille här hemma men han vill hellre ha äkta vara än tygleksaker, dvs antigen någon av sina illerkompisar eller mig Fundersam

skrollan
0

Skönt att min lilleman inte kommit in i det, han bara luktar som bara den och ska dra snoppen överallt, speciellt över husses tv-spel ;)

JossanH
0

kan ju berätta att det var min överkåta Pegasus som lyckades med hårstråt… Ingen vacker syn alls!

För det första fanns där en hel hårboll under förhuden och sedan upptäcktes även "snaran" som dragits åt så hårt runt snoppen att den var mer än dubbelt så stor än normalt och hårstråt hade skavt in så pass att det blivit ett sår.
Efter en dos med lugnande och lita assistans av matte hade veterinären lyckats klippa bort det.. men det hade suttit där så pass länge att huden inte åkte tillbaka direkt…

Att han inte visat några tecken på att ha ont kunde inte veterinären förstå. Jag upptäckte det då det började komma var ur snoppen..

2 ggr fick han äta antibiotika pga hår och skräp innanför förhuden.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Usch då.. Där ser man vad illrarna är duktiga på att gömma sina smärtor, för visst fasen måste det gjort ont.

Sara

JossanH
0

#9 ja, som det såg ut måste det ha gjort djävulskt ont. och han visada inga besvär what so ever.. inte ens när han skulle kissa!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Så iller att inte visa att de är dåliga förns de nästan är döda. Lite skrämmande egenskap som våra djur har. Som faktiskt ställer till det en hel del för ders stackars ägare som får gå med ågren sedan för att man inte är både synsk och tankeläsare i ett.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars