Kotetsu 4 veckor gammal :)
Nu har han fyllt fyra veckor… och han växer som en….. Grävling :) Ikväll vägde han 200gr…
Han har riktigt mörka täckhår och ser nästan ut att ha gråaktig underull, i alla fall just nu. Får se hur det ser ut när han blir äldre.
Han fick smaka lite kött som vi hade gjort i ordning, något han verkligen uppskattade :) han försökte till och med stjäla Stellas bit.
Har inte hunnit gjort iordning några foton från dagen.. så ni får hålla till godo med foton från igår…
/Carola & Kotetsu

Han är så ruggigt vacker Carola. Så mörk så mörk. *dregglar*
200g, japp då har han passerat min lilla Crazy i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Du ska väl ställa Crazy på IT? Om Kotetsu utvecklar sig lika fint som han har gjort hittills så kommer jag att ställa honom… Ska bli kul att se vad domarna tycker om honom…

Japp jag ska ställa Crazy på IT. Crazy är ju den enda av syskonen som inte passerat 200g. Så hon är ju minstingen liksom. ;-)
Domarna bara måste tycka han är en snygging. ;-)
Audiatur et altera pars
Åsa: Kul, då kommer iaf två från kullen att ställas på IT. ;-)
Veronica: Visst är Tet's väldigt mörk, men jag gillar färgen på Cingo. Han har det där härliga viltfärgade (guldbruna) utseendet.
Lovar det pussas mycket på grabben. Carola kanske kommer med en nakeniller till IT 
Han är ju så fin :) Ska bli kul att få träffa han om några veckor. hihi
Ser verkligen fram emot att ni och pälsarna ska komma.
Med lite tur är vår bil körduglig då och isf kan vi hälsa på pälsarna i eran stuga. Ifall det är för varmt att sitta och åka omkring i bil med dom.

#8: Tre valpisar blir det, Crystal kommer också. ;-)
Audiatur et altera pars
Janna, Cingo's matte: Hoppas du oxå har möjlighet att komma till Iller Thriller med grabben, så hela gänget får samlas. Om du inte kan själv, kanske Veronica kan ta grabben med (om det finns plats i bilen). Vill du inte ställa ut, så kan ju gänget få träffas iaf.
Mvh Ammi…Contesse's matte.

Ja, vi längtar till IT så att man får se hur grävlingen Kotetsu reagerar på utställning också… är nästan säker på att han ställs på IT, han kommer garanterat att ställas på VikingIldern i alla fall. Och vara med till IT.
Ikväll hade han inte gjort en sådan viktökning som han normalt brukar göra… men så han har en del att ta av och då det trots allt var en ökning så är jag inte orolig för honom.. inte än i alla fall. Han vägde 206gr vid kvällens vägning, en ökning på 6gr sedan igår :)
Han har börjat få lite fastare mat, så torrfodret är inte lika uppblöt som det varit tidigare. Och inte lika populärt :) han måste ju tugga för att få i sig maten nu :)
/Carola & Kotetsu
Vilka söta bilder det var på Kotetsu. =))) Kul att han växer och frodas.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Men du bara måste ställa honom på IT också. Dumt att inte passa på när du ändå ska dit.
Audiatur et altera pars

#15 Jodå. Om han verkar vara redo för att ställas på IT så kommer han att göra det, men annars får han bara vara med för att få erfarenhet. En utställning är ju en ganska stor sak, särskilt för en ung valp på 20 veckor…
Idag har Kotetsu varit ute i stora världen (gräsmattan) för första gången, det var lite otäckt men ändå ganska spännande. Mamma Stella fick också komma ut en stund, fast hon var tvungen att ha koppel och sele på sig :)
Vikten var faktiskt en liten besvikelse idag… han har bara gått upp två gram och landade då på 208gr… får se hur det ser ut imorgon.
Många kramar!!

Vikten var en besvikelse? Men snälla lilla vän ska han fortsätta gå upp lika mycket varje dag då kommer du har en iller stor som en rottweiler innan sommaren är slut. hihi
Audiatur et altera pars
*ASG* Rottweiler…undrar vad domarna på IT skulle säga…inte något frambärarna lyfter upp och ställer på bordet, precis!
Carola hälsar att, blir han så stor…då ska hon skyddsträna honom.

Ja du Åsa… som jag sa till mamma, blir han en rottweiler så kommer jag garanterat att skyddshundsträna honom :) Skulle vara rätt tufft att komma till en skyddhundstävling, eller uppvisning, med en sådan iller *asg*
Tänkte ni skulle få lite foton från igår när han var ut på gräsmattan en sväng :)
Glada nyheter har jag också.. han har börjat få ögonspringor. På ena ögat syns det tydligt medan det på det andra ögat bara syns en liten prick :) Såg det i förmiddags och kunde inte vänta längre med att dela med mig av den nyheten :)

Han är en riktig stilig kille. Förstår så väl att han kommer få bo kvar hos er.
Audiatur et altera pars

Ja, han är helt underbar :) Är så lycklig för att han faktiskt har överlevt.
Och han växer… kanske blir som du sa tidigare Åsa, att jag kommer med en iller i storlek som en Rottweiler… ikväll landade vikten på 216gr :)
Kramisar!

haha, en rottweiler/grävlings iller. hihi
Den du kan man suga på ett tag. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, det skulle ju kunna vara en fördel om han bestämde sig för om han ska vara en Rottweiler eller en grävling :) Undrar om polisen skulle vara intresserad av en "tjänstehunds"-iller? *skratt*

*Asg* Jag undrar vem som skulle vara modig nog att sticka ut ur mängden med honom vid sidan. hihi
Ser framför mig hur det står i Expressen:
"Stort upplopp, i dag kallades alla hundpatruller ut för at hjälpa till att hålla ordning i denna demonstration som helt gick överstyr. Med bland hundpatrullerna kunde vi se den nya polisillern Tets som haft stor framgång inom poliskåren det sista året. Illerförare A.Andersson säger sig vara nöjd med hans insattser under dagen"
hihi
Usch vad knäpp man är. Kan inte förklara det på annat sätt. hihi
Audiatur et altera pars

Och självklart med en jättestor bild där Tets har bitit sig fast i någon demonstrants näsa.. eller kanske något mer privat ställe :)
Det skulle vara helt underbart *skratt*
Om han fortsätter öka i vikt som han har gjort idag, så är det nog inte så långt kvartill den där Rottweiler-illern heller :) Ikväll vägde han 244gr!!! Igår vägde han 216… så det är en rejäl ökning…
Idag fick han och Stella följa med in till Hemse en sväng. Stella uppskattade inte riktigt det, hon blev lite nervös… medan Tets tog det hur lugnt som helst och mest verkade nyfiken på den stora världen runt sig.. särskilt nu när han har öppnat ena ögat nästan helt.. och det andra ögat tydligt syns att det är på väg att öppna sig :)
Han har fått hälsa på folk också, också fick han träffa veterinärassistenten som var med och förlöste honom igen. Hon blev jätteglad över att se honom igen och tyckte att han var så stor :) Vår veterinär var inte där idag, men han ska också få träffa Kotetsu igen…
Idag fick han äta mat med kalkonsmak… och det gillade han! Han åt ungefär 24gr :)
Kramisar!!

Japp, det är det jag säger. Han blir en grävlings/rottweiler. ;-)
Vad sa de om Pyret då? Ni hade henne med också va?
Audiatur et altera pars
Åsa: Pyret var inte med, eftersom hon inte är 4 veckor gången förrän på torsdag.
Vi ska ringa imorgon och kolla om vår vet. är i Hemse på torsdag, när det är DropIn. Får hoppas att han gör sig ärende dit, eftersom det inte är han som ska tjänstgöra.
Vi får väl försöka muta med att vi tar med Tets. Vet.assistenten lär ju ha skvallrat och kanske gjort honom nyfiken. *S* Varken dom eller vi trodde ju att grabben skulle överleva hemresan.
Men när,var,hur, det får vi veta imorgon.
Kram ammi

Okej, ja då får jag fortsätta vänta då. Jag som hoppades på lite positiv information från er;-)
Audiatur et altera pars
Lite possetiv info kan du få ändå…hon har gått upp ytterligare 22 gram sedan i fredags :-) och hon känns riktigt rund om magen. Sitter och hoppas att jag ska få känna "sparkar", när hon ligger i mitt knä. Vilken otrolig värmekamin dessa små djur är!

Ohh, vad mysigt. Vill också gosa iller. Tror jag och Bella ska krypa ihop i soffan och titta på en film en stund. ;-)
Audiatur et altera pars
Ammi: Jag kollade Mini när det bara gått 3 veckor, och då såg veterinären att det fanns foster i magen.
Amor vincit omnia
Veronica: Ultraljudet kan man ta vid tre veckor, men jag tänker endast få henne palperad. Det är därför jag väntar till hon är 4 veckor.
Ok, då förstår jag =)
Amor vincit omnia

Kotetsu har nu helt öppnat bägge ögonen.. fast han blundar nästan varje gång man försöker fota dem… nåja, vi har gjort några försök men jag har inte hunnit med att tömma kameran ännu :)
Ikväll vägde Kotetsu 146gr och han har under dagen fått äta mat med nötkött-smak.
Men Carola….han sjunker väl inte i vikt? 146 g!!!!!???? 
Mina småttisar fick smaka på kycklinglårfilé nu ikväll, mums sa Cingo! Crazy och Crystal var ockås med och tuggade medan Contesse sprang efter mamma hela tiden =)
Amor vincit omnia

haha, mammas tösen äter kyckling. ;-) Duktig liten tös.
Audiatur et altera pars
#36: Kontrollvägde honom nyss, efter att läst din kommentar. Carola slant nog på tangenterna…nu väger han 256 gram. :-)
Förstod att det var nått sånt =) Han kan ju inte gå ner 100g på en dag heller =)))
Amor vincit omnia
Tets ligger och drömmer. *ASG* Hans små ben springer fort, fort, fort och han "skäller". Han ser så vansinnigt söt ut, undrar just vad som försigår i hans drömvärld.
Ja visst är dom söta!!! Kan höra dom där ljuden ibland och då springer man in i köket och tror att det hänt nått….att man aldrig lär sig hur det låter när de drömmer!!!! Men söta är dom!
Amor vincit omnia

haha, ni är skojiga ni. Gud vad jag saknar dessa valp läten. Vill ha valpisar.
Saknar min Crazy alldeles galet mycket. ;-)
Audiatur et altera pars
Vilken pest det måste vara, att få ha sin lilla hemma och sedan "lämna bort" henne igen.

Jaaa, du kan inte ana vad jobbigt det är. Saknar henne ju
Gissa vem som längtar tills den 1:a när jag får träffa henne igen. Men även då blir det en snabbis på en träff bara. *gråter*
Fast jag lär väl vara snäll mot Veronica också som låter mig köpa en av hennes valpisar. Hon vill ju passa på att njuta av dem de här få veckorna hon har dem. Sedan är det ju många år vi har ihop crazy och jag.
Audiatur et altera pars
#44 "Hon vill ju passa på att njuta av dem de här få veckorna hon har dem. Sedan är det ju många år vi har ihop hon och jag."
Du och Veronica ???……Hihi

haha, japp Veronica blir inte av med mig sååå lätt. hihi
Knasluva, du vet precis vem jag menade. Du bara retas. hihi
Audiatur et altera pars
Klart jag vet vad du menar, men jag kunde bara inte låta bli att retas…du serverade så fint! *S*

Japp, på silverfat serverar jag det. hihi
Och du kan förståss inte motstå frestelsen heller. *Asg*
Hur är det med eran jättevalp? Växer han fortfarande så att det knakar?
Audiatur et altera pars
Jo då, nog växer han. Får maten serverad i valpburen numer. Intressant att se Stella, hon rör inte blötfodret förrän han ätit och då smakar hon bara lite, spar alltid foder i skålen åt Tets.
Men du får väl veta mer när Carola skriver in dagens vikt. ;-) hihi

Ser fram emot lite viktinformation igen. Och en bild på sötingen. ;-)
Audiatur et altera pars

Ledsen Åsa, men bild får du vänta på tills imorgon… då blir han fem veckor… och jag orkar helt enkelt inte slå på min dator nu :) Vi har haft åska och regn här på ön idag…. så datorerna har varit avstängda mer än vanligt :)
Grabben vägde 260gr ikväll… kanske man skulle ta och börja kontakta polisen och brukshundsklubben för att kunna börja träna honom i tid :)
Mätte honom idag också… han var (inkl. svans) 29cm lång…
Igår fick mamma två små rispor på sin näsa… hon råkade sticka fram den lite för långt till Kotetsu som väntade på sin mat :)
Kotetsu och mamma Stella hälsar till er alla!
/Carola