Lådtränings hjälp
Har lite problem med min lille Nemo. Första dagen när han kom hit så visade jag lådan direkt och han använde den första gången han blev nödig. Men på natten så hade han satt sig i köket. På morgonen följde han med mig in till toaletten (där hans låda är) och använde lådan igen. Mitt problem e nu att han bara går på lådan om jag e med o visar honom på lådan. Annars sätter han sig i köket eller duschen. På nätterna eller medans jag är på jobbet så använder han inte lådan alls utan sätter sig lite varstans inne på toa eller i köket. Nån som har några tips på hur jag ska fortsätta hans lådträning?

träna han så mycket som möjligt då du är hemma och lägg ut filtar på dom ställena han gör ifrån sig på och sen låter det som du bara har en låda till honom så ett tips är ju att skaffa minst en låda till varje rum

Tråden om lådträning har blivit upp puttade ser jag. Går in där och läs. Finns kanon bra tips som funkar.
Hur många lådor har du i de rummen han får vara.. hemm har jag gulp Massa lådor på en ganska lietn yta.. För har man för lite lådor kan det vara att illern helt enkelt inte hinner till lådan..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Vi har precis förlorat ett lådkrig med våra illrar. Vi försökte lönlöst att inte ha någon låda i varken badrummet eller sovrummet. Tyckte att de borde hinna till hallen som ligger mitt i lägenheten… filtar och mat fungerade inte! De hade bestämt sig för ett hörn och var envisast. Men nu hamnar allt antingen i lådorna eller ibland, på tidningen strax utanför (morr!). Men tusan att det behövdes 6 lådor, från början trodde vi att 1 skulle räcka…

Bor i en etta han har sitt eget krypin i en garderob som är mittemmelan köket och toaletten, ca 3 meter att ta sig till lådan =P.. men kanske får ge mig ock skaffa två låder till toan och en till köket =/

Tyson va inte alls rumsren när vi fick honom och vi kämpade mycket. Men efter kastrationen har han varit 100 % rumsren *stolt* Men häromdan skulle jag flytta hans halllåda lite för jag vill så småningom få bort den, så jag flytta den cirka en lådlängd mot hans rum där han har en låda. Men icke, på natten hade han satt sig och både kissat och bajsat där lådan stod innan. Ibland undrar man… =o) Så den få va kvar.
Jag tror att en bra örjan är att sätta in lådor. Speciellt på de ställen där han brukar gå. Förhoppningsvis kan ni minska antalet lådor senare. Vi började med 5 eller 6 lådor i vår lägenhet. Nu har vi bara 3 och det fungerar ganska bra.

#6 haha han kanske gick i sömnen så att han gick dit lådan brukade stå=P

#8 Precis min tanke =o)
Annars kan det mycket väl va av djävulskap =oP
För några veckor sen skull jag limma fast avloppslocket i hans rum med silikon. Så då stängde jag dörren (som alltid annars e öppen) och då gick Tyson och satte sig och kissa mitt framför ögonen på mig. Och sa ungefär *ha ha*

#9 haha ja då var det bara djävulskap när du stängt dörren=)

Iller = bajs. De blir aldrig helt rumsrena utom i undantagsfall… Bubbis I MIss u!!!!!