Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 718 ggr
Madde
0

Valpar leveransklara v26-27

Nu hittar jag många illrar och valpar till salu.

Här är länken till dem

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Ska ringa på den i morgon. Och se om det är någon felskrivning på födelse datumet. Jag hoppas det, annars ska jag försöka förklara på ett fint sätt om varför valpisarna behöver mer tid med mamma innan de flyttar hemmifrån.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja för jag fick det så att dem skulle vara väldigt unga vid den tid dem skulle vara leveransklara. Och det är ju alldeles för tidigt. Vi hämtade både xander och benjamin när dem var 11veckor, criss blev oxå hämtad vid 11 veckor för han åkte hem dagen innan vi hämtade xander. Så jag tycker dem behöver tid med sin mamma så länge som det krävs.

Faxlin
0

Ja, det är jätteviktigt att man inte tar dem för tidigt. Men det kan ju vara felskrivet i datumet också. Vi hoppas på det. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jo sånt kan väldigt lätt hända. Själv brukar jag skriva att det är 2005 när jag ska göra mappar till mina kort. Så när jag väl ska ha den mappen så hittar jag inte den förän jag kollar ordentligt. *asg*

Faxlin
0

haha, ja att missa på datum är lätt. Bara det att man missar på månaden gör ju stoor skillnad liksom.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jo men jag missar ju med år. Snacka om skandal. Hahha.

Faxlin
0

haha hade jag gjort när jag fotade också. Så nu har jag bilder som det ser ut som om jag fotat i maj 2005 fast det är i maj 2006. Så du är inte ensam om det heller. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Fast det syns på kortet när du har den i ett visst läge vilket datum korten är tagna så på det viset kan man se det exakta datumet och klockslaget. =)))

nasse36
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Valpar leveransklara v26-27 det finns tygligen bara två hannar kvar vad jag vet för jag har frågat dom och det finns ingen stamtavla på dom.Jag skulle gjärna vilja ha en illervalp.

Faxlin
0

Är de verkligen så små som det står i annonsen då nasse36? Du har ju pratat med dem.

Audiatur et altera pars

nasse36
0

det som står i annonsen stämer.

Faxlin
0

usch då. Stackars små pälsingar. Jag blir så ledsen över sådant. Och ärligt hoppas jag att ingen härifrån köper en valp på de grunderna.
För att vi ska få en ändring måste köparna se till att det inte finns efterfrågan på valpar som inte säljs under rätta förhållanden.
Sättet att göra det är att inte köpa. Ingen efterfrågan ingen marknad och då får man välja mellan att sluta föda upp eller bli seriös.
Kräv att era valpar har:
Stamtavla
Bor med mamma tills de är 10 veckor
Chipsmärkta

Det är köparna som har den stora makten. Glöm inte det.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Nettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver här en varning till er som funderar på en valp härifrån.

Jag fick hem Ior när han var 5½ vecka. Han var en liten räka bara. Jag fick ha honom i en liten hamsterbur för att han inte skulle råka illa ut.

Jag fick hålla på att blöta upp mat och tillföra extra näring.
Det är alldeles för tidigt att ta en valp från sin mamma vid den åldern. Jag visste inte bättre utan litade blint på uppfödaren.
Allt gick bra för Ior, men det kan lika gärna gå helt åt skogen när de kanske inte får i sig riktigt med näring pga sin ålder.

Jag skickar med ett foto som visats här tidigare. Här är han en liten räka. Jag har min dotters gosekatt bredvid honom för att visa hur liten han är. Katten är ca 12 cm i kroppen.

Faxlin
0

Oh, tack Nettan. Så bra att du ställer upp och hjälper till att visa på att detta inte är bra. Du har ju dessutom både bildbevis och erfarenhet av det. Det är bra.
Tack igen.

Audiatur et altera pars