Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 163 ggr
Ceciliaolucifer
0

Inser ni vilken lycka ni har?

Jag hoppas att alla ni som har friska illrar förstår hur lyckliga ni ska/borde vara. Ta vara på den tiden och njut. Le varje gång din iller har vält alla blomkrukor eller medvetet elakt kissat på din bästa cdskiva eller lagt en välkommen hem korv innanför dörren. Skratta varje gång du hör hur bollarna flyger och far och bara njut.

Njut av att du har en iller som kan klara sig en natt hemma själv.

Vi med sjuka illrar får le åt andra saker.
Såsom dem dagarna vi får ha dem kvar hos oss. Eller att vinterpälsen kom. Eller att svansen fick några strån. Att medicinerna funkar och går att öka. Att dem är uppe går. Den totala och största lyckan är att få se dem leka!

Njut och förstå vad ni har!

HannaM
0

Jaa jag fattar. Och njuter, farmförallt av Elliott, att han är frisk. Bara att inse att han förmodligen inte kommer vara det i evighet, han är 3 och ett halvt och och har levt 3 år på friskies. Så varje gång han leker eller poppar är jag så lycklig så jag nästan gråter.

FerretCrow
0

#0 jag förstår din sorg cecilia du har inte haft det lätt. kramar om i massor

Ceciliaolucifer
0

#1 Men han har ett nytt liv hos dig och du kan ge hnm helt andra förutsättningar som kan förlänga hans liv avsevärt! Se det så!

Läste en artikel idag om människor som blivit över 100 år som gav sina egna  anledningar till varför dem blivit så gamla. En svarade "rök 3 cigarrer om dagen" "ät alltid så att du alltid är lite hungrig" "en nubbe per dag" etc.

Ingen av dessa levde ett supersunt liv men alla var över 100 år!!

Ingen bra start med friskies, men vilket liv han får nu då med sjyst mat! :)

Faxlin
0

Jadå Cilla jag inser vilken lycka jag har. Aldrig någon av mina som blivit sjuka som dina blivit. Det smärtar mig så när jag tänker på dig och alla andra med sjuka pälsar runt om i Sverige.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Väl talat Cilla! Håller helt och fullt med om att man ska glädjas istället för att störa sig på deras fasoner. Mitt senaste glädjeämne är att mina pojkar numer sover så sött inslingrade i varann efter flera månaders slagsmål. Blir tårögd när jag ser dem… :)

Om det finns något gott med all den smärta som sjuka illrar ger, så är det just det att man lär sig uppskatta de små sakerna. Som att de en dag leker, precis som du säger, eller att de visar sin kärlek till en. :')

HannaM
0

#3 ja det är väl något sånt man får hålla sig fast vid… jag har bestämt att Elliott ska bli en iller som motbevisar allt och lever ett långt och friskt liv trots sin dåliga start… sen får vi se hur det går med den saken. Men hursomhelst, jag är lycklig varje gång jag ser honom!

Aviendha
0

Väl skrivet!

Det gör så fruktansvärt ont i en att se sin älskling trött och hängigmed matt päls dagarna i ända. Och den tomhet de lämnar efter sig, inte bara hos off människor när de går bort, utan även hos sina medpälsar.

De bästa stunderna i min dag är att se Aviendha äta och leka med Phoenix, hon blev ju helt apatisk när Chade dog, men nu är hon sitt gamla jag igen =)

skrollan
0

Mycket väl skrivet! Tänker på det och är lycklig varje dag jag ser mina pälsar, och blir så ledsen när man får höra att andra har så sjuka djur som dem kämpar för =(

AlbaStiffler
0

#8> Å vad kul att Aviendha är glad igen, förstår att det värmer. :)

JossanH
0

Räcker med att någon av illrarna kräks en gång så är man sedan evigt tacksam att de är friska.. Det jobbigaste med djur är just den dagen de går bort eller blir sjuka.. Senast en av mina illrar blev riktigt dålig och spydde massor, efter att ha ätit av en blomma, så bestämde jag mig för att inte skaffa fler djur för det var så smärtsamt att se honom så sjuk… Men man får inte glömma alla glädje de skänker!

Kommer aldrig kunna leva utan djur omkring mig och JA, jag är evigt tacksam för att de är för tillfället är friska hela bunten!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
skrollan
0

Jag är evigt tacksam varje dag och har också alltid sagt att jag alltid vill leva med djur runt mig. men efter zimbas tragiska död så vill jag inte skaffa fler djur nu, jag njuter av stunden jag får dela med djuren som finns hos mig just nu! Dem förgyllar min dag!