Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 749 ggr
Aviendha
0

Iller och fågel bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har raderat mig ur nymfparakitforumet, jag gick öppet ut med att jag äger både nymfparakit och illrar vilket inte sågs med blida ögon..

Enligt dem dödar illrar allt de kan och staplar på hög, och fåglar står på deras many.

Visst, jag hyser inga hopp om att de ska leka med varandra, men jag har dem lösa i samma rum, varje dag och inget, inte det minsta har hänt under 4 månader. Nala (fågeln) gillar det där med att knalla omkring på golvet, och Aviendha kikar bara på henne, bryr sig inte alls.

Ibland vill ju Phoenix nosa på henne men då väser hon bara och flaxar iväg till ett säkrare ställe.

OBS! Ingen av bilderna är heller tagna under samma dag =)

Aviendha
0

Aviendha äter och Nala utforskar

Aviendha
0
holtz
0

Inte blir man förvånad över att det finns människor som tror så. Och visst, det skulle säkert kunna hända något, MEN det sitter ju i djurens personligheter (ja, vilka djur man än har kan de bråka eller hålla sams). Eftersom du känner dina djur bäst är det ju upp till dig! Fina bilder, föresten!

Aviendha
0

Vad gör du då?

Theres
0

Vad söt Nala var :P

golf.ifokus.se

Aviendha
0

#3 tackar =) javisst, jag tog det sakta men säkert, men illrarna verkar vara så vana vid henne att de inte bryr sig, men jag lämnar dem ju för säkerhetens skull inte ensamma utan att hon sitter i sin bur.

Aviendha
0

vanligt scenario, iller äter, kille lagar mat, jag struttar runt med kameran, fågel promenerar och plockar upp mat som illrar spillt.

Norrskenets
0

hehe va sött=) vilken snäll tös du har, själv har jag ena tösen, saffi som moppsar upp sig mot alla hundar, så kul att se. reser ragg eller poffar upp sig så hon blir så troligt fluffig också reser hon ryggen och går sakta emot hehe, tror jag har en kampiller eller en mopsiller hehe;P

Aviendha
0

#8 Jo, så gör min med.. aviendha hoppade på en rottwieler utanför ica sist hon var med, hon är en kampiller, hon anfaller allt som har päls och är större än hon, men dunbollen får vara, konstigt hur de fungerar..

Trissan
0

Min iller tjej och katten kommer väldigt bra överäns. inget bråk, dom bryr sej inte om varandra. Första gången dom träffades var det bara *sniff* och så vidare. Hulda (illern) är hur lugn som helst, burrar då inte upp dej :)

Norrskenets
0

#9 hehe jasså, lika dummodig båda två då hehe

Theres
0

I bilden under inlägg #1 ser Nala så söt och flickig ut :P Vacker fågel!

golf.ifokus.se

UlrikaG
0

kul att se andra med nymnfparakit och iller!

jag skulle gärna vilja ha det igen, men får inte skaffa fågel…"vad skall man med de till? De skriker ju bara"….

Nu har jag iofs inte haft samma tur som du heller då två av mina nymnfar har blivit tagna av två av mina illrar, men jag anser att det var mitt fel, jag brast i uppmärksamheten bägga gångerna…

kul att se att andra också anser att fågel och iller kan fungera :)

torchi
0

Åh nymfparakiter är så härliga! jag var nära att skaffa en men skaffade illrar istället, tror inte jag hade lyckats lika bra att föra ihop dom som du verkar ha gjort. Jag tror nog att du gör rätt som håller dom under uppsikt, det är ju knepigt det där med instinkter, mitt i allt kan illern få för sig att anfalla.

Aviendha
0

#13 #14 Jo, instinkterna får man passa sig för, jag har inga illusioner om att det kan förbli som det är för alltid, men när jag är närvarande så känns det lugnt.

Men många med fågel anser att fågeln skulle dö på en gång en iller kom in i rummet.

torchi
0

#15: Anse och anse, du har ju empiriska bildbevis på att de hade fel då alltså…såvida du inte har meckat med photoshop…Flört

Aviendha
0

#16 kan knappt stava till photoshop **skrattar*