Iller iFokus

Iller

Etiketter: fotonfilmer
Läst 167 ggr
Smeagol
0

namnet på fotot??

Jag har sett att folk har sitt namn på vissa bilder. Antar att det är för att folk inte ska ta bilderna utan lov?? Hur gör man så att nanet står på bilderna?? Och kan man inte bara photshoppa bort namnet om man nu vill sno det?? Väldigt tacksam för svar :)

skrollan
0

på bilden man bifogar i ett inlägg? Såna fall blir det väl så om bilden heter ex Linnéa inna jag publicerar den, när den ligger i mina bilder på datorn?

sarae
0

om du menar att sätta en logga på bilden i PS så kan du lära dig hur man gör här http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e1e2a397-3def-437b-9299-471d8c2868f5

Velsan
0

Om namnet går  att ta bort eller inte beror på vart det är placerat, nere i hörnet e ju lätt, men täcker det hela bilden är det svårare, speciellt om bilden är förminskad :)

Norrskenets
0

Åhh så skulle jag vilja kunna göra men såg att man måste ha photo shop, vet nån vart man kan ladda hem det eller nått?

Smeagol
0

#2 tackar, men har ju tyvär inte ps :(

LiindaLarsson
0

hahah ska du börja sno bilder :)

mjioo
0

#6 tror det är tvärtom att hon vill ha sin bilder ifred :)

jo det gåratt photoshoppa bort loggor inga bilder är säkra på nätet men det är många som är lata och inte orkar ta bort den eller törs inte ta dem eftersom de är logga på. iaf bättre än ingenting.

tyvärr inget tips på hurman kan göra utan ps.. kan behöver ju ett program som man kan redigera bilder i..

sarae
0

det finns ju gimp som är gratis…men jag kan inget om det tyvärr….sen kan man göra så att det inte går att högerklicka och spara ner bilder men jag har ingen aning om hur. Gå i n på bildredigering.ifokus eller foto.ifokus så får du garanterat bra tips!

[tiiia]
0

vill du bara lägga text på så öppna bilden i paint och använd skrivverktyget. ;)

Norrskenets
0

Testade paint och det gick faktiskt bra, synd att man inte kan göra nått lite extra som en logga.

sarae
0

#10 men i paint kan man väl använda vanlig text oxå…..kolla på gimp…sök på google eller inne på foto.ifkous….ska vara ett rätt bra program.

Ceciliaolucifer
0

Man kan annars använad vattenstämpel!

Happ ;) bara för det så hittade jag inte dem med vattenstämplarna!

Norrskenets
0

#11 hittade det här: http://www.gimp.org/downloads/

är det ett gratis program?=)

Velsan
0

högerklickskyddet är busenkelt att ta sig förbi, man bara högerklickar och trycker på enter snabbt efter varann. Så kommer aja baja rutan upp tre gånger typ å sen lurar man systemet så copy text rutan kommer istället