Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 526 ggr
Spraycanstories
0

Kastrering på illerhona.

Hej.

Jag har en illerhona som precis har kommit in i brunsten, så fort jag såg hennes.. grej, då ringde jag veterinären i Ultuna, men dom hade bara tid den 20 januari.

Jag är orolig att det är för lång väntetid, tror ni att hon håller ut så länge? Eller vad ska jag göra? Jag känner inte till flera veterinärer som kan om illrar. Ni får gärna slänag fram lite nummer.( Bor i Bälinge )

Robinsnel
0

Ja det kanske blir gränsfall. Vad sa ultuna? Om de anser att det går att vänta en månad kanske man ska lita på det? Annars har du ju stockholmsveterinärerna, av dem skulle jag rekommendera roslagstull eller väsby djurklinik.

Upplands Väsby Veterinärmottagning AB

Vilundavägen 30

194 34 UPPLANDS VÄSBY

Tel: 08-590 307 08

Fax: 08-590 843 50

Djurkliniken Roslagstull, Valhallavägen 12 A, 114 22 Stockholm, tel 08-612 57 60, fax 08-673 31 08
Faxlin
0

Håll koll på henne. Så att hon inte blir slö och apatisk. Då är det dax att bli orolig. Annars om du inte har henne i för mycket värme borde det gå bra att ha henne okastrerad tills du får komma in på Ultuna.
Min veterinär kastrerade nyss en hona i brunst, men han åker på semester idag och jag glömde fråga när han kommer tillbaka. Men jag tvivlar på att han är borta till den 20 januari. Och han är duktig på att ge en snabba tider utan att ta akutpengar för det. Så hojta till om du vill till Gävle och kastrera din tös.

Mvh ÅSa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

putt

Spraycanstories
0

det är ju stängt överallt, men jag ska ringa imorgon och kolla.

ÅsaF, du får gärna höra av dig om du vet när han kommer, för jag vill ta första bästa tiden.

Faxlin
0

#4: De öppnar igen den 7 januari. Så om du hör av dig dit då tror jag du kan få komma in snabbt om du förklarar läget. Om inte annat får du hälsa från mig :-)

Audiatur et altera pars

Miss-Me
0

bälinge i skåne?? nära örkelljunga

AlbaStiffler
0

#0> Prova ringa Ekeby Djurpraktik i Uppsala. Jag brukar åka dit med mina illrar för mindre småsaker (skabb, avlivning, valpspruta) och de verkar vara de mest illerkunniga i Ua efter Ultuna. Har dock aldrig kommit på frågan att fråga dem om de kan göra operationer och såna ingrepp eftersom Ultuna känns "bättre" på detta och har akutöppet (vilket det tyvärr handlar om mest för min del när det är operationsdax :(  ). Men med lite tur har de koll på detta med! De är iaf bra att komma ihåg för andra småsaker i framtiden, man får alltid komma fort, de är hjälpsamma och snabba… och billiga!

Annars säger jag nog som Åsa, prova Gävle!!!

#2> Vad heter denna veterinär och veterinärstation? Mina föräldrar åker hellre till Gävle nuförtiden  med sina draghundar och säger att de (vem det nu är) är superbra!

Faxlin
0

#7; Hur vet du att vi använder samma? :-) Fast det låter som samma i alla fall om de är superbra :-)

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#7> Det är ju just det jag frågar dig ju, vad heter din veterinär? :) Kan va bra å ha i minnet för akuta stunder. Har din veterinär akutöppet med?

Spenderade en gång 13 h i väntan på att få komma in akut hos veterinären på Ultuna (dock med en hund), och då hade man hunnit många vändor fram och tillbaka till Gävle… *suck*

Faxlin
0

#10: haha, okej såååå menade du.

Norra Djurkliniken heter den. Och han tar oftast emot akuta ärenden också. Då får man ringa mobilnummret hans dock.

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#10> Ok… tyckte min morsa pratade om att de hette något om "Hund och Katt" i namnet… så det kanske inte är samma. Ska lägga det namnet på minnet dock! :)

Spraycanstories
0

ville bara säga att kastreringen gick fint.

Tack för hjälpen.

ViktorMarina
0

#12: Skönt att höra! Verkar hon må bra såhär i efterhand?