Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 193 ggr
*L*
0

Samlar din iller på något?

samlar din/dina iller/illrar på något eller har den en spec illerleksak som den alltid har med sig?

Faxlin
0

Mina illrar samlar på allt de över huvud taget kan flytta omkring på. Annars hamnar varenda boll undangömda i deras sovhus. Detta innebär att man med jämna mellanrum lär böka ur alla gosedjur och bollar för att de får inte plats själva längre.

Det syns tydligt på dem att de tycker jag är dum som kommer och förstör för dom. När jag plockar ur deras gömställen får de bara mer jobb. De måste ju släpa tillbaka allt in igen. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*L*
0

*asg* men det förstår man ju dom! skulle inte du tycka att någon var dum som tog din blomkruka och ställde den på fel ställe? Räcka ut tungan

Faxlin
0

GladJo, jag skulle nog ifråga sätta vad de höll på med. och det gör illrarna också fast de inte kan prata. Men det är lite bra för då ger jag dem sysselsättning liksom.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

elinn
0

Här hemm bär Elvis alltid runt på uggla (han från nalle puh). Det är hans och den får ingen annan röra. Fast nu har jag iof inte sett den på bra länge, han måste ha kommit på ett jäkligt bra jömställe Elvis Fundersam Chiquita tuggade sönder mina förra jumpaskor. När jag köpte nya så slänge jag inte dom gamla utan jag gav dom till henne så nu ligger dom under våran säng. Försöker ibland ställa tillbaka dom på skohyllan men det får jag ju ingenting för. Det dröjer inte länge förrän dom är tillbaka under sängen igen. Triss har faktiskt inte mani på någonting.

ronja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min ambra är alldeles galen i mattor som har gummi på undersidan.. det är en ständig kamp mellan oss och hallmattan (hon vinner!)Fundersam nu får jag nöja mig med att endast lägga fram den när jag väntar besök(ser iaf lite fint ut, tihi..)Hemlis eller när svärmor kommer~som vi fått den avGeneradSkrattande Även golvmoppen är ett stort hatobjekt.. när man torkar golvet sitter det genast fast som två förlängningsmoppar, som vägrar släppa taget!! Annars älskar de som alla andra att samla på precis allt..såsom: skor(gympadojor),nallar,pipleksaker,handskar,mat.. ja allt möjligt…

Troja på jakt efter intressanta samlingsobjekt…

ang3lica
0

Busan samlar på skosulor… Hon börjar bli expert på att gräva ur dem ur folks skor.. Hihi!!

Faxlin
0

SkrattandeSå roligt att läsa om era illrars egenheter.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Mina små rackare samlar på allt de kommer över, särskilt smutsiga strumpor Skrattande Men Kron har en lite annorlunda egenhet, han ÄLSKAR råa morötter och tycks avsky russin Fundersam Konstig liten kille tror jag. Fast hans kullbror Zack är också förtjust i råa morötter, dock inte i lika stor grad…

För att inte tala om att mina små hajar är GALNA i Galiamelon.

Faxlin
0

Hmm, fast de flesta illrar brukar älska meloner. Åtminstone de jag känner till. Men morötter var orginellt. Skrattande

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Malolo samlar på allt..

Här är en bild på henne i sin gömma, dock har jag just städat och hon har bara hunnit dra in några få saker, annars brukar hon dra filtar, allt som hon hittar, mat och godis in dit.

Faxlin
0

Blir Malolo lika glad som mina töser när matte kommer och städar deras gömmor?

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Jag antar det, man ska vara snabb innan hon hugger i leksakerna eller flyttar dom till ett annat ställe.
Men usch vad jag inte tycker om henes mat-samlande. Ibland är det en hel matskål i gömman. Suck.

nisse
0

Jag blir galen på nisses bitande i kadborrband..det låter så kul tycker han..han biter å biter på sonens skor och på väskor..han försöker gömma dom så jag inte tar dom eftersom det ljudet låter så illa tycker jag..han gör konstiga grimaser när han biter.

Fundera på att skaffa en liten kompis till nisse..men jag vet inte om jag vågar det..tänk om han gör den lilla illa då?..nisse samlar på det mesta..en gång hittade jag en paprika i min gaderob..och två prinskorvar..har hittat det mesta bland mina underkläder..Fundersam

Shelby
0

Ronja samlar inte på något, vad jag vet än, det har inte försvunnit något i alla fall, men hon gillar fruktkolor, så dem håller jag uppsikt över…Räcka ut tungan

Bonzo
0

Bonzo samlar mat (såklart) i varenda hörn, men han brukar även samla ihop alla fjärrkontrollerna + TV-tidningen från soffbordet och dra in allt under soffan. Som tur är börjar han bli lite för rund om magen så han kommer inte riktigt in under soffan längre… Räcka ut tungan

Han har även (o-) vanan att samla ihop alla sina favvoleksaker och placera dom i sina skitlådor!? Han älskar tennisbollsleksaker (hundleksaker alltså) i alla färger & former!! Han har även en halv tygelefant som han ofta bär runt på… Var den andra halvan av elefanten är gömd är det ingen som vet…!? Skrattande

Jaha-jaa
0

Busan samlar på allt som man kan bära iväg!

hon lägger de längs in under sängen.

igår plocka jag fram strumpor skor kanalväljaren leksaker papperspåse kläder hon hade fått tag på bla nån tröja ja o så klart mat! de hamstrar hon oxå

Faxlin
0

Så skoj att läsa om era illras egenheter. Och samtidigt lite skönt att få det bekräftat att så gott som alla illrar är maniska på något. hihi

Audiatur et altera pars

Malena
0

Bettan har ett par röda gympa dojor som hon älskar måste jag säga att det gör även hennes "mamma" jag alltså fick aldrig ha dem i fred så nu har jag gått och köpt ett par nya och Bettan älskar sina skor hon sover till och med med dem

Baghera älskar att gömma och springa runt med mina strumpor

Benjamin har ingen favorit han leker med det mesta

Sabina-old
0

Min pappa har en kudde med en ficka och i den sitter ugglan från nalle Puh. Varenda gång som jag öppnar dörren och Max får vara ute så är det första som han gör är att ta ugglan och springer in på mitt rum för att gömma den. Han älskar den, kanske för att han gör pappa galen… Hihi

Det är roligt att höra min pappa säga: Var är den nu då? Då vet man att han syftar på ugglan. Efter det så hörs en knackning, Sabina har Max tagit min uggla.

Jättekul tycker både Maxen och jag…

ferretgirl
0

Mina samlar på olika saker.
Laban är en strump och mus samlare
Lina samlar bara på mat
Lillman samlar mat och strumpor
Tiffanie samlar mat, skor och handdukar
Tilly samlar på skor, skosulor och handdukar om hon kommer åt dom
Sheere Kahn samlar på mat och strumpor
Nanooq samlar mat, strumpor och skor
Men sen försöker dom flesta också att ta alla sulor och skor som folk har satt i hallen när dom kommer och hälsar på.
Tilly har t.o.m försökt sig på att få med sig min symaskin, men den var för tung, så hon nöjde sig med att ta överdraget.
Vad lilla Agnez 6 veckor idag (7/5), vet jag inte vad hennes favorit objekt blir, så det återstår att se om några månader. Men liknar hon sin mamma Tiffanie, så blir det säkert mat och skor.

DG
0

Strumpor är väldigt populära hos oss och även skor brukar samlas under soffan.
Annars försvinner nästen allting som dom orkar släpa med sig om man inte håller koll på :D

Faxlin
0

Kan nog hålla med om att allt som inte sitter fast är värt att stjäla om man är iller ;-)
Speciellt de saker matte är rädd om. Som mobilen och fjärrkontrollen. hihi

Audiatur et altera pars

DG
0

Ju, mobilen höll på försvinna bakom byrån en gång…
Tur att jag såg det, vet inte hur jag hade fått den ut då byrån e stor och tung och händerna får inte plats bakom (men en iller konstigt nog gör det, även Moon fast han hade lite problem med bakdelen).

sarae
0

Buffy samlar på strumpor (bara rena strumpor, och det måste vara ett par), näsdukspaket samt tamponger….lite pinsamt när man har besök och plötsligt får dom syn på söndertuggade tamponger lite här och var…suck Flört

Faxlin
0

haha, det är kanske inte det mest ultimata man vill ha utspritt i hemmet. haha, kan se det framför mig när någon kommer på sitt första besök och snubblar över en lite tuggad tampong på vardagsrums golvet. hihi

Usch, så kom sjuka humorn fram igen. Men det skyller vi på solen. Som jag förresten ska gå ut till igen. hihi

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Här har den elektiska tandborsten varit ute på utfärd några gånger bakom tv bänken och under soffa. hihi dom e fenomenala på att gömma saker och de snabbt och diskret.. Men Ted får nog erkänna sig besegrad när han smiter in i skrubben och försöker bära iväg Kristians STORA verktygslåda lite för stor och mycket för tung men å vad hantaget är gott att tugga på Räcka ut tungan

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

*Asg* då har han skaffat sig jobb med andra ord. Kan tänka mig att han tycker om handtaget, de brukar ju kunna vara gumerade. Ni tänker på att hålla koll så att han inte kommer åt den när ni inte är med va? Hualigen tänk om han i sin envishet skulle få bort en bit.

Audiatur et altera pars

Malena
0

Bettan samlar på mina skor speciellt ett par hon blir galen om jag tar dem!! Benjamin samlar ihop mina strumpor =0)

ferretgirl
0

hos mig försvann både mina glasögon och mobil när Aslan levde. Han var väl ca 1 år då detta skedde. Fick ringa mobilen från den vanliga telefonen för att hitta den. Och vet ni vart den var?? Jo, UNDER diskbänken, fick riva halva bänken för att komma åt den. Mina glasögon kom han med i munnen precis som för att säga "titta vad jag har hittat mamma, är jag inte duktig". Aslan var fenomenal på att gömma allt som inte var fastspikat, både TV och Video kontrollen var ofta i farosonen när han var i farten. Godispåsar var också hans favorit att sno åt sig, speciellt om han luktade att där var ljustchoklad i. Var där inte det så strutade han totalt i påsen, han älskade ljuschoklad, och det fick han en liten bit av då och då.

TottsiGirl
0

Nejdå ted har inte en chans att komma åt handtaget när vi inte är hemma för då är verktygslådan instäng i skrubben det är bara när vi ska in där iblad somdet säger swissh och så har man en nyfiken iller att leta reda på :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Weazel
0

Merlin samler bare på mat, som han spiser under soffan.

Speedy har en tyggeknute som er bare hans og som han flytter rundt på. En dag skal den være under soffan, den neste inne i teltet, eller innerst i buret. Ellers kan han stjele sokker, men det får han ikke lov til siden han spiser dem…

Arinya samler på stoffballer som hun legger under soffan eller inne i buret.

Janna
0

Ugglan iNalle Puh verkar vara populär, fler än en iller tyckte om den!

Timon vill ha strumpor, rena eller smutsiga och gillar och tugga i ansiktet på min dotters goseapa. Det är lite gummiaktigt och smarrigt!

Faxlin
0

Tänk vad många illrar det finns som tycker om strumpor. ;-)

Audiatur et altera pars