Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 425 ggr
tokage
0

Illershopping, nu längtar jag!

Idag var jag i bromma zoo, kollade runt där. Vi skulle ha köpt en värmelampa till leguanen… men det fanns inte rätt storlek…
Så jag kom ut med en hängmatta för illrar och råttor, en liten bädd och en illersele! Och mamma köpte råttmat till syrrans råttor och leguanmat.

Haha! Jag ville så gärna stanna hela kvällen och shoppa illergrejjer, hihi!
Men tycker att det är synd att de inte har någon bra illermat :/…

Kan säga att när jag kommer in till en djuraffär, så blir jag som ett litet barn i en godisaffär Oskyldig

Men nu när jag ser alla saker i rummet… Hängmattan, bädden, selen, matskålen, vattenskålen, transportburen…

Jösses vad jag längtar tills jag får se lilla Cinkajou! Vill passa på att tacka Hanna föratt han får vara hos dig tills alla förberedelser är klara här hemma! Jättesnällt! :D
Så hinner vi göra klart stugan där jag, Cinkajou och ödlorna ska bo!

Nu gäller det bara att hitta någon som kan ta honom närmare Stockholm från Falun :/

FerretCrow
0

ja visst är det roligt. du kommer vara lika shopping galen sen när du väl har illern hemma om inte mer=)

tokage
0

Hihi! Kan tänka mig det :'D. Jag spenderar mer pengar på djur än på mig själv Oskyldig. Mina ödlor finns det inte så mycket att skämma bort med än med lite paprika, som då är deras favoritmat.

Men en iller kan man ju köpa roliga leksaker till osv. Det ska bli så kul att få en liten älskling att skämma bort :'D

FerretCrow
0

#2 ja men vet du vad som oxå är kul det är att göra egna saker=) ja alla mina pengar jag fick i julklapp har gått till saker till illrarna tex en utställningsbur, sen har jag köpt en valphage och en massa andra saker=)

tokage
0

#3, Tihi, ja de kan jag tänka mig. Min styvpappa och mamma rensade min styvpappas mammas hem för ett tag sen, jösses vad hon hade samlat på sig saker! Men mycket användbart också, har fått en massa lådor över, och lite vad som helst! :)

Nu har jag fått glädjande besked! Troligtvis så kommer jag kunna ha Cinkajou här direkt, istället för att låta honom bo hos Hanna först! :D, min mamma har gått med på att jag ska få ha honom i mitt rum, om jag illersäkrar noga, fixar galler så han inte kan springa ut när jag öppnar dörren, och fixar så att jag kan begränsa rummet lite medans jag är i skolan osv. Så att han inte gör sig illa medans jag är borta! :D

FerretCrow
0

till dörren behöver du bara en playwood skiva eller liknande för det är tyvärr svårt att hitta galler som en iller inte klarar av att klättra över eller ta sig igenom.

HannaM
0

jag har plywood det funkar jättebra om man inte känner folk som är väldigt stela=p

FerretCrow
0

#6 ja precis då kanske det inte är så bra=/ men som sagt ska det bara användas tillfälligt så går det prima sitället för att köpa galler som illern kanske tar sig över eller igenom

tokage
0

Smart!, Min styvpappa bygger en hel del, så han har nog det nånstans :)

FerretCrow
0

#8 ja som har ni det hemma redan så blir det ju lättare och billigare för om den inte är fin spelar ju ingen roll. jag gjorde ju en egen grind med saker vi hade hemma i träväg sen målade jag den bara men då har vi ju den grinden hela tiden men du kan nog stå ut med en ful playwood för stunden=)

AlbaStiffler
0

Köp sprayfärg på flaska och spraya den snygg! :)