Jag har gjort en Åsa
Det här hör hemma på ridsport egentligen, men jag måste ju bjussa på mig själv här inne också. ;-)
Ni kanske vill ha något att le åt nu under helgen. ;-)
Stod och gjorde ren badkaret i sommarhagen i dag. Innan vi skulle fylla på vatten. Gubben min var med och hjälpte till med dunkar. Flisan kommer traskande, börjar klia av sig knott och mygg mot gubben så han är på väg att tappa balansen. Taskiga Åsa småfnissar lite medans jag står där dubbelvikt över badkaret och skrubbar. Såg faktiskt rätt roligt ut. ;-)
Så vad händer?
Jo Flisan inser att det nog vore roligt att sätta matte på plats. Så hon smyger (ja hon smög faktiskt) upp bakom mig och tar i med huvudet och ger mig en välplacerad knuff i baken. Och ja, dubbelvikt över badkaret kunde bara sluta på ett sätt.
Matte i badkaret, en sambo som inte småfnissade och en dotter som asgarvade.
En snopen Åsa och en häst som om jag inte visste bättre skrattade även hon. ;-)
Vet inte varför jag skrev det här egentligen. Men nu i efterhand var det lite skojigt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
hahaha! jag har i alla fall fått mig ett gott skratt!
Hoppas du hunnit torkat!

hehe, jadå inga problem. Största problemet var väl att vi inte hade fyllt i det rena vattnet utan jag stod med någon röd/grön/brun sörja som var en salig blandning av pollen, gamla döda flugor, gräsrester och annat smått och gott i badkaret. ;-)
Audiatur et altera pars

Mmmm..vad härligt det lät.

Hahha åh vad roligt!! skönt med ett gott skratt
Tänk så uppiggande ett gott skratt kan vara. Beskrivningen av din "Åsa", är så rolig.
ammi
Hihi, nämen tänk så det kan gå :D
I vintras gjorde jag nåt liknande när jag skulle fylla på litte vatten i en hage. Eftersom det var kallt så var slangen som vi vanligtvis använder bortplockad till varmare väder, så jag var tvungen att gå med en stor hink. Alldeles utanför hagen var det visst en isfläck.. Jag gjorde världens vurpa och landade på rumpan. Hinken följde med och landade rättvänd, dvs med botten ner. Det är bara det att den for i backen med sån kraft att allt vatten skvimpade ur och hamnade över mig! Wille och Kurant (hästarna som skulle få vatten) tittade på mig som om jag vore tokig *asg* Jag bara låg där och asgarvade för mig själv, ingen såg men hade nån gjort det så hade jag nog fått höra det än.. Men jag tyckte det var så kul att jag berättade det för dom ändå. Då fnissade dom bara. *suck* det är aldrig lika kul när man berättar, man måste vara med om det själv. 

hehe, fast visst är det skoj att läsa och höra om andras tabbar också. ;-)
Tycker jag i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars
hahah det var roligt *asg*

Hahaha ser det framför mig och skrattar som en tok =)