Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 594 ggr
Robinsnel
0

Att äga iller, andra sidan.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har funderat lite på det där och måste ut med det igen. Ibland är det bara för jobbigt faktiskt. Så, såhär är det att bo med iller ibland:

Bajs. Överallt hela tiden. Man köper tiotusen lådor och har man tur går de på dem.

Illrar överallt. Ja de är överallt, man kan inte lämnna något framme osv… Tre stycken har jag kan ju nämnas..

Man tar sig lillgrabben för kel, mys mys också får man kiss på hela tröjan för han börjar bli brunstig o har nykissad mage…

De driver en till vansinne de tiderna man själv måste göra annat, och när man själv vill ha lite "quality time" sover de ju givetvis…

Varje gång man kommer upp eller kommer hem får man börja med bajs och kisstorkning på golven.. festligt… 

Tänk.. efter sju år med iller är det fortfarande riktigt jobbigt ibland!

AlbaStiffler
0

Förstår dig precis, men samtidigt inte. Jag torkar hellre bajs än springer ut och in i ur och skur stup i kvarten med en hund, som väl är det djur man skulle ha om man inte hade iller… Brukar tänka på detta då jag just trampat i en pinkpöl.

Men visst, lite väl mycket bajs blir det väl ibland. och lite väl många besök till veterinären…

Robinsnel
0

Just ja.. Glömde nämna att milton är ett bitmonster utan dess like som vanligt. Han måste tyvärr vara instängd i sovrummet varje gång jag tar hem kompisar och jag måste tänka mig för hur jag hanterar honom.. vaaarje gång… *suck*

AlbaStiffler
0

*asg*

Robinsnel
0

Imorrn är det sollentunamässan också. Hoppas verkligen ingen står o säger typ "de går på lådan som en katt", "de bits inte" osv…

Ceciliaolucifer
0

Man glömmer bort ibland att allt inte är en dans på rosor.
Speciellt när man förlorar dem, eller när dem blir sjuka.

Hellre att torka bajs än att vara bunden till helt fasta tider för att ge mediciner.

Robinsnel
0

Jovisst det är också en grej.. Sjukdomar, olyckor och allehanda problem verkar omge illrarna hur man än gör. Fasta tider är jag ändå bunden till iom att jag ger BARF nu, så morgon och kväll…

Theres
0

#4 Mina bits inte ;) Och just nu går de på lådan hela tiden :D De är periodare.

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#4: Men jag tror man måste berätta att de går på lådan som en katt. Här hemma gör alla förrutom Beldin det :-)
Så en av 12. Det är rätt okej odds. Men man ska också vara noga med att säga att de flesta inte blir hundra procentigt rumsrena. Säger aldrig att illrar inte bits. Jag säger att det hänger på uppfostran och individen. :-)
Så vad mig anbelangar kan du vara rätt lugn torsdag och fredag i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Fick parkettgolvet slipat när jag flyttade hit förra hösten och nu är parketten "vattenskadad" på flertalet ställen. Det blir dyrt när jag en gång ska flytta…

Det här med utanför bajsandet och kissandet är det som är absolut tråkigast med iller. Vilken hund/katt matte och husse hade accepterat det?

Sara

Telefonkontakt
0

känner igen det där.. ibland är de bara pina :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

TottsiGirl
0

Vad härligt att man inte är den enda som ibland bara är SÅÅÅ trött på bajshögar och illrar som är överallt och ingenstans!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Telefonkontakt
0

Verkar som om jag är en av de få som slipper alla bajs och kisshögar då mina går på lådorna. Hihi

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

sarae
0

vaknade som vanligt upp till ett härligt kaos. De har rivit ur varenda pinal ur alla hyllor och skåp jag har…så golvet är fyllt med böcker, papper och kläder…och för att inte nämna BAJS! ny favvo stället e en matte nära en låda..9 högar på mattan oc 7 stycken på andra ställen *suck*

LinLin
0

#4#8 Jag hoppas också att ingen påstår att de går på låda som en katt. Eller visst, de går på lådan som en katt. Bara inte lika ofta…

Dessutom, tar man med illern dit där det inte finns en låda, då bajsar de i första bästa hörn. De flesta katter håller sig panikartat tills de kommer hem.

torchi
0

#14: Haha, eller så kan dom göra som mina som håller sig när de är utomhus, för att sen inte hinna fram till lådan när de kommer hem och bajsar i hallen…fast nu har vi en låda i hallen så då går det bättre!