Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1152 ggr
Lillith
0

Finns det nån iller där ute?

Ja, nu har den stora kullen med kattungar flyttat hemifrån och lämnat ett stort tomrum efter sig.

Nu letar jag i vintermörkret efter en liten lurvig krabat som vill lysa upp min vardag och som letar efter ett långt och varaktigt hem.

Jag har inga krav på ålder, kön eller beteende, jag vill ändå så småningom skaffa flera illrar, men det skulle underlätta om hon/han gick ihop med katter då min mammas katter bor inne hos mig på natten!

Jag kan inte åka så långt i landet som jag skulle vilja, men så nära Uppsala/Stockholm som möjligt vore guld.

Mer info om mig som person finns på min sida. 

mail:Villdvittran@hotmail.com

LiindaLarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är kattan som ska vara snäll mot illern… illern är snäll mot katten,, jag har en iller som är jätte snäll mot katter och hunadar kan sitt & är rumsren hon kommer när man ropar på henne,m.m.. fundera på att sälja henne pga att jag kanske kommer få tillbaxa min schäfer hund..   stacy heter min iller hon är  17 veckoor.. B.O.S jag sa aldrgi att jag ska få tillbax min schäfer det är bara kanske …

FerretCrow
0

#1 har du baar haft stacy tills du kanske får tillbaka din hund? varför kan du inte ha båda två? Du och stacy verkar ju riktigt trivas med varandra nu när du jobbat så hårt med henne. synd om du ska sälja henne=(

Sarah
0

Jag skulle nog säga tvärtom… mina katter tycker att illrarna är ruskrigt läskiga :) Men ett förslag är annars att du skaffar valpar till våren. Det finns några uppfödare som har katt och iller (jag själv inräknat om det blir någon kull) så att du kan köpa illrar som är kattvana från början. Jag bor i Rimbo, inte så långt ifrån uppsala om du vill hälsa på illrar :)

[tiiia]
0

#1 varför skaffade du ens en iller om du tänker göra dig av med den för att du ev får tillbaka din hund?! förlåt men jag förstår verkligen inte?

FerretCrow
0

#4 det gör inte jag heller

UlrikaD
0

Jag har både katter och illrar och det är lättare att introducera en illervalp till katterna än en vuxen iller. Så kolla runt efter uppfödare och satsa på en valp till våren så går det nog jättebra tror jag. Jag har 8 illrar varav 2 av omplaceringarna inte tycker om katterna alls. Det är ju också lite från iller till iller men jag har inte haft några problem med de illrar som kom hit som valpar. Lycka till.

Lillith
0

=) Jag tackar så mycket och agree! Det blir nog valpar till våren om det inte dyker upp nån som behöver omplacering. det är jag van vid.

tog hand om en chinchilla för tre år sen som hade blivit så misshandlad hos sin förr förra ägare så hon inte ens litade på andra chinchillor… tänk att det finns sånna som kan vara så grymma…

FerretCrow
0

ärligt tror jag ju att ska det vaar en omplacering bör den vara valp ålder eller vara van katter redan.

Lillith
0

=) Nu har jag fått hem två söta pojkar på ett och två år! Tack så mycket för all hjälp och alla bra svar!!

FerretCrow
0

#9 hur går det med katterna då?

Lillith
0

det går bra :) katterna håller sig en bit ifrån och går fram och nosar på illrarna när dem sover ;) dem bråkar i alla fall inte :)

JossanH
0

vad härligt!

Många grattis! Nu väntar vi på bilder på dom små liven!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#11: Vad roligt för er. Men nu vill jag se bilder ju :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Grattis! vill såklart också se bilder=D

Lillith
0

Här är en ganska dålig bild på Timon :)

Lillith
0

Och här är en på Sebbe och katterna (två av dem i alla fall =)

Faxlin
0

Här har vi ett till kort på Timon.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ett till på Timon.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Också bara måste jag in med ett till på Timon grabben. ;-) Sedan ska ni slippa fler härifrån :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Men jag sa inget om att inte lägga ut fler på nästa kille. Så här kommer ett på Sebben med, eller Cingo som han heter i stamtavlan.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Så ett till på Sebben.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

riktigt stiliga grabbar du fått tag i =)

Lillith
0

haha :P jaså Åsa dem kommer från dig? eller =)

Faxlin
0

#23: Nej det gör de inte. Men Cingo kommer från Veronicas uppfödning och jag har syrran här hemma hos mig. Och just nu bor Veronica här så Cingos mamma och pappa är också här :-)

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

va söta grabbar=)

Lillith
0

#24 okej :) va mysigt! Ja det vore ju lite kul att veta varifrån dem kom!