Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 279 ggr
[tiiia]
0

När det gäller "färsk"mat...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kyckling vet jag ju att man kan ge, men hur är det egentligen med fiskkött? Får de i sig de näringsämnen som de behöver genom att få en bit fisk då och då eller är det enbart kyckling som gäller? Vad mer kan man egentligen ge?

Har funderat lite på detta och skulle uppskatta svar :)

Bilden “http://iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=3144bdc3-00b5-4ac8-9a74-59c2cc11404b&Filename=mellandagarna%20077.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

sarae
0

Du kan faktikst i princip ge allt som är kött…även fisk funkar bra, men inte i för stora mängder eller för ofta.ju större variation desstå bättre. Det viktiga är att försöka imitera vad som finns i ett helt bytesdjur, om man nu inte väljer att ge hela djur vill säga. Enbart kycklingvingar, förutsatt att de inte får torrfoder, kommer att ge dem bristsjukdomar. Personligen gillar jag mest att ge kött som de skulle kunna äta i naturen…iaf så nära som möjligt, olika fågelkött, kanin, samt smågnagare. ven insekter och små grodjur kan de äta (inget jag ger mig på dock! :)

cannaydia
0

Puttade BARF-meny tips till dej. hoppas du hittar något "matnyttigt" där…

[tiiia]
0

tack så mkt :)

självklart tänker jag inte sluta ge killarna torrmat, däremot så vill jag komplitera lite med lite gott "kött". Men det känns ju lite onödigt att ge dem kött som de kanske ändå inte kan ta upp någon näring ifrån. :) Då blir de ju endå mätta och äter troligtvis mindre av torrmaten, och det är nog inte så bra..

sarae
0

#3 de kan ta upp näring av allt kött som e rått. Ska de få det som kompliment rekomenderar jag kött med ben..tex kyckling vingar just för tandmotionen