Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1302 ggr
Norrskenets
0

Fickmikroskop på lidl=D

Såg nyss att det kommer få in ett mikroskop som liknar fickmikroskopet på:http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20071222.p.Mikroskop_i_fickformat

Det är förstoring:30x

men det på lidl är förstoringen: 80-100x

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20071222.p.Mikroskop_i_fickformat

Vad tror ni om den? funderar på att köpa den iaf=).

vet inte om tråden ligger i rätt grupp, så det är bara ändra om den passar in bättre nån annan stann.

sarae
0

det låter faktikst som att det skulle funka riktigt bra! kanske t.om lättare att ställa in än det jag har ;)

Faxlin
0

Den ska jag åka in och kika på. Har ju fått pengar av svärmor i julklapp. Så det passar bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

Då ska jag dit och shoppa nu :) Men visst var det samma microskåp på båda länkarna?

Norrskenets
0

Ja jag tycker den borde funka lika bra eller kanske bättre, ska ner på lidl imorn och köpa den tänkte ja=).

#2 Jamen då passar det ju hur bra som helst juh=D, ska också iväg imorn och kolla=). Sen ska jag på konsum och hämta ut min vinst från igår när jag spelade bingolotto på uppesittar kvällen=D

#3 Nä det är inte samma men dom va väldigt lika. Den på lidl verkar va kraftigare och har större förstoring.=)

skrollan
0

nehe, ok. Vet inte om det blev fel för mig då, men vilken av länkarna var från lidel då, jag fick upp båda från dem. Eller det kanske är så det ska vara, två fårn ledel som är olika? jag är förvirrad :)

Faxlin
0

#4: Fusk har ditt Lidl öppet i morgon? Mitt öppnar inte förns den 27:e.

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#5 Ojj bra att du sa det, här kommer länken till fickmikroskopet som endel har köpt, den har 30x förstoring och lidl 60-100x http://www.sagitta.se/humikro.html

#6 Vet inte om det är öppet, men dåligt om dom inte har det..men ska förbi imorn och kolla om det är öppet iaf när jag ändå ska ner på byn. Annars hoppas jag att det finns kvar när dom öppnar.

Faxlin
0

Vilket Lidl är det som är närmast dig? Det står på hemsidan om de har öppet.

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Det är i timrå, bor på berget örnen och lidl ligger bara nedanför mig, men jag vet inte va det ska vara för adress dit=/

tror jag hittade det iaf:

Frölandsvägen 2
861 35 Timrå

Region 2

Avstånd: 1,1 km

karta

Öppettider:
22/12 9-18 23/12 9-16
24/12 9-14 25-26/12 stängt
31/12 9-16 1/1 stängt
må-fr 9-209-1810-18

Verkar som det öppnar den 27:e som hos dig..vilken jobbig väntan*suck*

Faxlin
0

#9: F*n, jag som hade hoppats att ditt öppnade före mitt.

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#10 hehe dårå? men lidl öppnar vell kl 09.00 den 27:e va?så då är det bara att stå och hänga på låset;) ska jag iaf hehe och sen blir det att åka till arken och beställa en Atlas transportbur med hjul=D

skrollan
0

Okej, men då ska jag kolla om det finns i linköping, det är närmast nu när vi är nere i småland, vimmbery. Undra om man kanske kan få vetten att skriva ut recept om man kan se dem själva (A) hoppas :)

Norrskenets
0

#12 Ja man kan ju hoppas, annars sparar man pengar att slippa åka in till vetten då och då bara för att kolla, då kan man kolla det själv..gratis.=)

skrollan
0

precis. just detta som vi bestäöllt till nästa vecka nu, bara en koll för 300 spänn!!

Norrskenets
0

#14 ojj de va dyrt, här tar dom 120kr om ja minns rätt.

imorn blir det att man står och hänger på lidl´s lås 09.00 hehe

skrollan
0

jag var dum och åka 10 mil till linköping och shoppade på mellandgasrean och sedan så åkte vi runt hela staden för att hitta lidl, det som bara låg strax utanför stan, jo tjena!! och så var det stängt!! suck.

Norrskenets
0

#16 nää vilken otur…att du inte checkade det först=(. men imorn öppnar lidl iaf=D

UlrikaD
0

Jag hittar inte mikroskopet bland erbjudanden alls.

Faxlin
0

#18: Jag ser att de tagit bort det nu. Men jag ska kolla efter det i morgon i alla fall.

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Var och köpte det idag, fanns bara 4st kvar här iaf också har jag köpt batterier till den också, men har inte fått till det hur man gör än hehe sen så måste ja berätta att nu har jag också en Atlas 40, hjulen fanns inte hemma men dom är beställda nu….glad?? ABSOLUT!=D

UlrikaD
0

Kan du inte försöka finurla ut hur det funkar och om det är bra tills imorgon. För isåfall kanske man skulle köpa sig ett själv.

FerretCrow
0

ursch dom va slut då jag va på lidl=( men en utställningsbur fick jag iaf med en massa inredning=)

Faxlin
0

#20: Själv kom vi inte iväg idag så jag hoppas de finns kvar i morgon.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#22: Det är inte fy skam. Vad blev det för bur?

Audiatur et altera pars

skrollan
0

min farmor ska åka in yill mig imorgon, hoppas det finns. håller tummarna.

FerretCrow
0

#24 den stora dom säljer på jula kommer lägga in bilder strax

skrollan
0

#26 åhh, där ser man. vad fick du ge för den på jula då?

FerretCrow
0

589kr och det är inte farligt tycker jag då den är ihopfällbar och måtten är 75*57*64cm http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

sarae
0

#28 jag har oxå den..den e kanon. men här fick jag be en viss persons karl att svetsa på minknät för att göra den buffy säker ;)

Faxlin
0

#29: En viss persons karl tyckte inte den var så skojig att svetsa :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#30 nähä det menar du inte? men han fick ju liiiite plåster på såren ;)

Faxlin
0

#31: det kommer han fortfarande ihåg och är så glad över. Han kan nog tänka sig svetsa bur åt dig igen :-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

ja sarae jag vet ju att du haft en sådan och allt bra du sagt om den. thyra är ju liten men med vinter hullet kommer hon inte ut men gör hon det senare blir det nät=)

Norrskenets
0

#21 får se om jag hinner, men man kan iaf reglera förstoringen med antingen 60x, 80x eller 100x=). 

#22 var du i timrå? kanske finns i sundsvall annars.

FerretCrow
0

#34 nej det är slut där med sa dom när jag frågade=( men men fick iaf buren och en massa fina saker

Norrskenets
0

#35 jaha okej men det är alltid nått;)

FerretCrow
0

#36 ja precis som sagt kommer det snart bilder=)

Velsan
0

Kanske nått att införskaffa :)

skrollan
0

#28 okej, tack så mycket för hemsidan också :)

Nu har jag införskaffat ett sådant, de hade det på lidl i eksjö. Men dumma mig köte inga betterier. glad att jag fick tag i ett, fanns inte hemma hos oss i södertälje =/

FerretCrow
0

#39 varsegod=)

finns ingen som kanske kan köpa ett till mig och skicka det? för det va slut på båda lidl i närheten av mig=(

holtz
0

Då måste vi ju få höra betyg om den.. Fungerar den??

Norrskenets
0

Jag testade den idag och den funkade jätte bra=D men det va riktigt äckligt att se öronvax på så nära håll men inga små äckliga skabbmonster iaf hehe;) så jag är riktigt nöjd med den och just att man kan välja p olika förstoringar=) 60x-80x-100x.

skrollan
0

nu jag dessutom vi kollat in lite öronvax. Fy tusen vad det var äckligt, såg ut som en ändå smörja, typ bajs eller likande. Fast jag sett skabb hos vetrinären blir jag ändå osäker att det är det dem har fast jag känner mig 100% säker på att det är vax. Men fy vilken äcklig sörja!

men absolut värd pengarna i alla fall. Den får +++++ :)

Sara
0

en skabb uppförstorat 60 x missar du inte.. *blä*

Sara

skrollan
0

Haha, ok. då känne rjagmig ännu lugnare nu. :) men vaxet såg riktigt åckligt ut också . ucsh.

holtz
0

Får försöka dra mig till Lidl på tisdag eller onsdag då kanske… Eller be Sara komma hit varje gång… Vet inte om jag vill se :S Kan man ju aldrig äta knäck igen :P:P

Smex
0

var också på lidl och ville köpa men det fanns ingen!!

Så jag åkte till teknik magasinet och köpte ett litet praktisk fick microskop som funkar verkligen kanon. Undersökte allas små äckliga öronvax.

Behöver bara lite ljus eftersom det inte fanns någon lampa inbyggd.

Och nu det bästa av allt. Den kostade BARA 49:- Helt värdt det!!!

ViktorMarina
0

#47: Hur många gånger förstorar mikroskopet du köpte på teknikmagasinet?

Smex
0

den heter Detektivkikare Buck Mullin.

Förstorar upp 30x

ViktorMarina
0

såg den på hemsidan, och har kikat på den förr.. men jag har för mig att nån sa att den inte var bra nog för att se skabben..? Vilket är underligt eftersom den förstorar 30x och det verkar även fickmikroskopet alla andra köpt från internet också göra..

Men du tycker den funkar bra, smex? Har den bra skärpa och sådär..?

Sara
0

Frågade veterinären om det en gång och hon sa att 10 x räcker för att se skabben.

Sara

ViktorMarina
0

#51: Kanon! Då ska jag också köpa buck mullin-förstoraren..

Sara
0

Första gången jag såg en skabbis i mikroskåp fick jag kväljningar..

Jag vill naturligtvis se dem för att veta om illrarna bebos men jag är inte speciellt road av att se dem alltför stora.. Skrikandes

Sara

skrollan
0

Knäck, precis. det var så det såg ut!!!! där var det rätta ordet! :)

den på lidl var inbyggd lampa, det var praktiskt :)