Kung Ranes Illershow 2022
Äntligen, äntligen, är det dags för utställning i Sverige. Det var alldeles för längesen det var något speciellt för illrarna, därför vill vi dra ihop till en alldeles egen dag för dem. Dagen vi har tänkt är den 10/9 i Flistad Prästgård.
Återse gamla bekantskaper och knyt nya kontakter. Vi fixar fika och har ett lotteribord med fina vinster. Vill du röra på dig lite så kan du gå en tipspromenad i vår stora fina lokal.
Anmäl din iller till utställningen och kanske vinner du ett pris eller går så långt att din iller tar hem hela utställningen och blir Bäst In Show.
Allt är inte på plats och hemsida är under uppbyggnad. Uppdaterar allt eftersom saker blir klara.
Varmt välkomna till en dag i illerns tecken önskar Anette & Sören, Hillbiörns illrar
Wohoo, vad kul!
FRÅGOR
- Vad gäller för Att ställa ut sin iller?
- Måste illern vara kastrerad?
- Måste illern vara schamponerad? (När innan utst ska man bada illern?)
- Vad gäller ang vaccinering mot valpsjuka? (Det menades ju för något år sedan att illrar inte behöver vaccineras då valpsjuka på illrar inte finns… och även att illervaccinet är supersvårt att få tag i osv osv…)
- Kommer det finnas någon på plats som säljer roliga illerprylar som hagar osv?
- Vad kostar det att ställa ut?
- Vilka klasser ställer man ut i?
Allt du behöver veta inför utställningen finns på hemsidan. Hemsidan är under uppbyggnad så jag återkommer med länk när den är klar. Ville bara att illerfolk skulle notera dagen för att kunna komma :-)
#2 Super.
I morgon är det dags för hemsidesläpp. Kan dock inte säga vilken tid det blir men nån gång under dagen….så håll utkik efter Kung Ranes Iller Show :-)
Kul. Haha "hemsidesläpp"…
internet-skutt…
Istället för kosläpp blir det hemsidesläpp :-) :-)
Nu är hemsidan uppe så kika in på www.kungrane.show
Där hittar du all information du behöver och hittar du inte det du letar efter, fråga mig :-)
#6 haha
Hemsidan är uppdaterad med kraven om valpsjukevaccinering:
För att delta på utställningen krävs en vaccination inom de senaste tre åren, dock senast 14 dagar innan utställningen, eller fullvaccinerad iller med fem vaccinationer i följd, det vill säga en dos per år i fem år.
- Redigerat 2022-05-08 14:03 av Hillbiörns illrar
Jag har fortfarande frågor
- Måste illern vara kastrerad?
- Måste illern vara schamponerad? (När innan utst ska man bada illern?)
- Kommer det finnas någon på plats som säljer roliga illerprylar som hagar osv?
- Vad kostar det att ställa ut?
- Nej, illern måste inte vara kastrerad.
- Nej, illern måste inte vara schamponerad. Läs gärna vår sida om tips inför utställningen, https://www.kungrane.show/utstallningen/nyborjareravar
- Det är inget vi vet med säkerhet idag eftersom det inte finns någon som säljer specifika illertillbehör.
- Det kommer när anmälan öppnar 1/7.
Jag håller en tumme hårt för att du kan komma :-)
#10 Super.
Det fanns väl en finsk affär som sålde illergrejer, bland annat Marshallhagen… (för många år sedan visserligen, men kanske finns han kvar)
Håller också en tumme för att jag kan komma.
- Kommer du ihåg vad det heter? För i så fall kan jag kontakta hen och kolla läget :-)
#12 Näe. Men det ska kunna sökas på, då han var på en utställning jag besökte för ett gäng år sedan. Jag köpte då några hagar…
Ha! Hittade på en gång!
24pets
Men ser inte ut att ha illerprylar längre
#15 Jag kikade också in på sidan men som du skriver, så verkar hen inte ha några illerpryttlar längre :-(
Attans… varför… varför är det så svårt att hålla liv i en illershop?
Nu är anmälan öppen så surfa in genast på www.kungrane.show och anmäl din iller/illrar. Vi ser fram emot en mycket trevlig dag i illrarnas tecken :-)
Har du frågor? Vill du sponsra? Hör av dig till oss på info@kungrane.show så får du svar :-)
Kan jag man ha en iller ett sådant här rum
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
#0: Men så underbart!! Nu kommer jag vara bortrest det datumet ( så himla typiskt ) annars hade jag ju tagit mina pojkar och bokat tåg direkt!! Nu är ju allt mycket nytt förstår jag, men har ni planer på att ha flera event/utställningar till nästa år med? :-)
Idag är sista anmälningsdag för denna utställning.
Jag har tyvärr bestämt att inte delta, då jag inte kan vara på en utställning så många timmar som det kan bli med illerutställning. Det är ju en bit att åka också. Tyvärr, för Qotho är eg värd att visas upp.
(Om det där med vaccinering hade funkat förstås…)
#21 Vi hoppas det ska bli ett återkommande evenemang :-) Det vore himla roligt om du och dina pojkar vill komma nästa år.
#22 Det var, för oss, ett tråkigt besked. Det kanske går bättre en annan gång.
#23 Troligen inte, då jag inte har någon hundvakt…
Sen tror jag inte att jag kommer att vaccinera heller, då veterinären sist sa att valpsjuka inte finns i Sverige, samt att det var apsvårt att få tag på vaccinet…
Jag var där och tittade idag! Så många fina illrar! Ursnygga rosetter och massor av fina priser och lotteripriser.
Jag blev lite kär i en jättemörk iller, såg svart ut och i en liten silverfärgad hona ❤
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
- Redigerat 2022-09-10 15:20 av ajanki