Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 196 ggr
AlbaStiffler
0

OT: en helvetisk natt

Inatt var en sån natt som man bara hatar, en sån som gör att man vill skippa att gå upp till jobbet och bara ligga kvar och sura resten av dan.

Kl 03 vaknar jag av att sambon för oljud i sömnen, han smackar med tungan i gommen jättehögt, låter som när man manar på en häst, ja ni vet. han gör 5-6 såna här höga smack, sen blir det tyst i ca 3 minuter, sen smackar han, osv osv. Efter att ha slagit till honom 3-4 ggr, knuffat på honom och gnytt åt honom fortsätter han ändå smacka med jämna mellanrum. Tillräckligt ofta för att jag inte ska somna fast jag numer pluggat i öronpropparna. Av nån anledning funkade inte öronpropparna på vissa ljud denna natt. Framemot 4 får jag nog, blir jättevresig och knuffar till honom så hårt att han tydligen vaknar. *asg* Så nu ligger vi båda vakna, men försöker sova.

Nu tar illern Leo vid och börjar gny i sömnen. Han ligger och gnyr en halvtimme i sömnen i korgen bredvid min sida av sängen. Detta retar tydligen min sambo, för nu kravlar han över min säng för att väcka Leo så att han slutar gny så högt. Detta resulterar i att jag, som äntligen (efter att ha vart vaken snart 2 timmar) precis somnat, blir flyförbannad när jag vaknar av att sambon kravlar över mig. hehehe. Jag fräser åt sambon som trumpet kryper ner i sängen igen.

Sen ligger vi vakna fram till 05:30 kanske, så jag lyckas somna. Sambon skulle dock gå upp en timme innan mig var planen, men han stänger av sitt larm och tänker gå upp med mig. Mitt larm ska ringa 05:45. Och när mitt larm ringer så stänger min gulliga sambo av det, och tänker väcka mig snällt genom att krypa nära och ha lite mysstund. Vad får han för svar på det? Jo, en ännu vresigare tjej mumlar "lämna mig ifred, jag vill sova tills det är dax för mig att gå upp, inte behöva bli väckt bara för att ditt larm ringer". Stackars snälla sambon viskar i mitt öra "men det är ju ditt larm som ringer, ville bara väcka dig snällt".

Sambon går upp och lämnar mig kvar i sängen. Till saken hör att jag har nackspärr sen några dagar och av den anlednignen sover ännu sämre. Nu ligger jag kvar i sängen, fryser och är allmänt ämlig och har ont. Sambon kommer med Stiffler och lägger honom i min famn för lite morgonmys. Jättemysigt har vi det, Stifflan är ovanligt morgonkelig. Han tom är lite snäll och slickar mig i pannan… Så snäll att han plötsligt gör "slick slick biiiiiiit" i ÖGONLOCKET!!!! Morgonmonstret (jag) gallskriker och börjar böla så förbannad som jag är. Ingen fara med ögat, men ett litet blåmärke fick jag. Stiffler for iväg som en pil, vettskrämd. *flin*

Efter ett morgonbesök hos naprapaten med ny-knakad nacke känner jag mig något bättre. men har fortfarande dåligt samvete för det morgonmonster jag förvandlades till i natt, såååå elak mot min stackars sambo.

DG
0

Liknande nätter har jag alldeles för ofta (nästan varje natt) men det hör til graviditeten att man blir lättväkt. Alla ljud som antingen min sambo gör eller illrarna gör väcker mig och sen har jag nästan omöjligt att somna igen.
Kan gissa hur grinig jag är oftast (och förbannat trött).

Hoppas dagen blir bättre i alla fall!

smurfb
0

Härligt målande berättelse!

Tesan
0

Ja,jag säger då det, en del nätter kan verkligen ta död på en!

Telefonkontakt
0

Nej stackars :(

Mina nätter brukar vara att jag får ont i magen och spåringer och äter 7 ggr (på två timmar ofast) och sedan börjar Sigge sätt apå Gördis och de skriker och poppar så sambon vaknar och klampar i hela lägenheten och skäller på Sigge.. Fast 2 minuter senare är han på G igen och det pågår så i en haltimme till en timme ungefär… Sen vaknar jag med mer ont i magen och får äta 7 ggr till och sen så runt 7 så somnar jag jättebra och vaknar runt 13 som idag och har äntligen sovit gott…

Det här pågår varje natt… :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlbaStiffler
0

hehe, lajbans!

zzzzzZZzzzzzZzzzzzzz…

skrellet
0

jag vågar inte berätta om mitt morgonmonster för hon läser på den här sidan också Generad

_troll_
0

uäh låter som en heljobbig natt!

Mina nätter kommer nog bara bli bättre från och med idag hoppas jag. Slippa springa på toa var 20e minut. Pencilin är bra skit ibland!

HannaM
0

På nätterna sover jag.. när jag väl somnat är det inte mycket som väcker mig.. inte ens hundtassar i magen uppenbarligen.. inte heller fyrverkerier…. sover jag lit edåligt så är det bara att trycka i sig lugnande så sover jag gott ett par tolv timar så där.. bara att fråga ÅsaF

AlbaStiffler
0

ÅåååååååÅÅåååååÅÅååååå…. :-D :-D Inatt sov jag som en gud eftersom jag skaffat ny stora mjuka öronproppar som inte ens släpper igenom väckarklockans ljud…. SÅåååååååå underbart! :)

bnoffan
0

#10 Hur tusan kommer du då upp morgonen människa? ;)

AlbaStiffler
0

#11> haha, jo min snälla sambo väckte mig med en puss på kinden. Såna väckarklockor är trevliga! :)

Ilokay
0

#6 passa dig du:P