Fågeljakten i helgen=D
Hejsan!
Följde med min pojkvän och hans brorsa och jaga för första gången. Vi hade riktigt mysigt och åkte långfärds skidor och att bara åka i skogen med hur mycket snö som helst på backen och snön på träden va så mysigt..aja här kommer lite bilder för er som är intresserade=)
Fick även test skjuta på en tavla av en tjäder, det va riktigt tufft kan ja lova
Bild: Vi sov i en stor barack och det var en riktigt riktigt mysig jaktstuga, saknar den konstigt nog hehe

Så nu har man världens träningsvärk efter att ha kämpat med skidorna i uppförsbackar och nerförsbackar(går nästan inte styra med dem) så man har ont i muskler man inte ens visste fanns hehe. Töserna fick magmuskel idag och Saga älskade det så det va uppskattat, men man har fortfarande kvar av magmuskel, hjärta, lever och snart fyra stycker rejäla "kycklingvingar" hehe så det ska bli kul och se va dom säger om dem vingarna=).
Håller på att ladda upp en film också som jag kommer lägga in då jag skjuter för andra gången(glömde filma första gången)

Här är filmklippet när jag testar skjuta för andra gången och lika överaskad av gevärets kraft.
Antar att ni äter tjädrarna?
Sara

#12 hehe ja det är klart, men dom ska hänga några dagar innan man slaktar dem mer. Jag tog reda på hjärta, lever, hjärtmuskel och vigarna då det annars skulle slängas. Så, så lite som möjligt går till spillo.
Hur smakar det? Som kyckling, kalkon?
Sara

Härliga bilder nr 2 och 4:a :)
Men mindre härligt att se döda tjädrar :( *leddsen*

härliga bilder emma och vad söt du var på filmen=)

#14 vet inte riktigt, har aldrig smakat men blir att man smakar framöver;) orre har jag ätit och det smakar som kyckling fast med mer smak=).
#15 Tack, synd att det inte gick att knäppa kort på natthimlen, vi hade en helklar stjärnhimmel och jag har aldrig sett så många stjärnor. Mjo men du får tänka att dom inte är skjuten för nöjjes skull utan för vi ska ha att äta.
#16 Tackar=), hehe va ja
, riktigt tufft iaf att fått testa och eftersom jag sköt så bra så kanske jag ska få testa skjuta igen på tavla och om jag skjuter bra så kanske jag får testa att skjuta en egen fågel och ta hem.

åh vad mysigt med snö. Här får man regn.
kanske man skall fira jul uppåt där det är kaltl och snö.

#21 ja det är riktigt mysigt och det va mer snö i junsele och inte särskillt kallt heller=) hehe du får kanske ta och flytta uppåt landet;)
å gud så mysigt ni hade det!

#23 Ja det va riktigt mysigt, inte känna att man behövde passa tider förutom att man gick upp vid 8 men sen va man ute tills det höll på att bli mörkt. Längtar faktiskt tillbaka då det va så roligt och mysig upplevelse=´). Kanske ska dit till nyår igen om det kommer bli bra väder*weee*
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)