Sök på din iller
En norsk tjej har startat en databas där man kan registrera sin iller. Sidan heter feritage och många känner till den.
Man kan regga sin iller där och på så vis kan folk som vill veta mer om sina illrar kanske läsa om illerns släktingar och vilka sjukdomar de haft. Allt kan fyllas i.
Självklart kan det bli fel när någon fyller i och blir det fel när du fyller i så kan du kontakta hon som håller i sidan och få det till rätta.
Är du intresserad att läsa om din illers släktingar så kan du alltid gå in och söka på föräldrar/syskon/kusiner, ja alla de släktingar du vet namnet på. Där kan du läsa om sjukdomar och ev dödsorsaker! Gör det så vet du vad du ska hålla ögonen öppna efter på din älskling. Ligg steget före!
Sajtvärd på Iller.ifokus
så här ser en av mina illrars sida ut. där kan du se stamtavla under pedigree och sjukdomar mm.
http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_ilder?dbnr=1889
Sajtvärd på Iller.ifokus

tyvärr finns det ju illrar där som inte är registrerade på rätt ägare med mera det är det enda jag tycker är synd med sidan =(
#4 då är det bara att maila till hon som äger sidan så ändrar hon det direkt. Det är upp till ÄGARNA att uppdatera. inte upp till henne. Hon vet ju inte vem som har vilken iller osv.
jag kan inte lägga in min illers stamtavla där alls :-/..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#6 jasså? vad får du för fel?
lägger jag till tex mammans namn så byts min illers namn istället.
verkar inte fatta hur man får in fler än ett namn. trycker på mother och skriver in mammans namn men sedan ändras min illers namn och illern jag äger är helt plötsligt endast mamman vilket är fel
först måste du lägga in mamman och pappan var för sig. sen lägger du in din iller, och sen går du till set mother. där döker du på mamman, och väljer rätt hona och lägger till henne
ah. så jag får lägga in föräldrarna med alltså. hur är det med resten av släkten?. ska jag lägga in det med? går det?
#8 har du kollat så att föräldrarna inte redan ligger inlagda?
mh inte hittat dom iaf
#8 har han athlas som pappa finns han redan inlagd
Enligt det han skrev ner så var det annan stavning. får testa mig fram
#14 jo det kan det var, men jag vet att den athlas som ligger inne och är reggad av sarandersson är gays atlas ;) så ppan e inlagd iaf. då e det bara att gå in på hans sida och klicka på "set as father too" sen söker du fram din iller. vad heter mamman?