Rest in peace Kiara
"God saw her getting tired and a cure was not to be,
so He put His arms around her and whispered "come to me".
With tearful eyes we watched her, and saw her pass away,
and though we loved her dearly, we could not make her stay.
A golden heart stopped beating, her fuzzy paws were put to rest.
God broke our hearts to prove to us….He only takes the best."
Vi kommer aldrig att glömma våran tjej.
Matte Åsa och husse Mattias
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åsa vi täker på er. Många kramar från Emelie, Malolo, Tadashi och Wilma
Nu kommer tårarna för mig också Åsa……tänker på er. Kram från oss alla
Amor vincit omnia

åh, men gud! Kiara ..? åhnej, är det sötis kiara? neeeeej, men ååh, nej, åsa! åh, stackars er, tänker på er nu. Vad hände egentligen? du kanske inte vill berätta nu, men.. kram på dig åsa ;_____;

Ja, det är min goding Kiara som gått vidare till ett bättre ställe.
Som ni alla vet hade jag parat henne. Tyvärr blev det komplikationer och hon dog av likförgiftning.
Så i princip döda jag min tös, för hade jag inte parat henne hade hon fortfarande funnits hos oss nu. 
Audiatur et altera pars

nej men, klart det inte var ditt fel!
Det kan ju hända vem som helst!
Du är ju expert på illrar, kan hända vem som helst. Ta inte på dig skulden, hon var en riktigt fin iller, och jag är verkligen ledsen för din skull, men det är inte ditt fel!

MEN ………………………………………….
ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH

Jag hoppas att hennes död inte varit helt förgäves. Kanske kan den få folk att tänka på den stora risk som finns inom aveln.
Audiatur et altera pars

Tänker på er!

Åsa, jag tänker på dig. Det här är bara för hemskt !
Nala tog emot sin mor på andra sidan, det är jag säker på.

Tack vad gulliga ni är.
Audiatur et altera pars

Åsa vet inte vad jag ska säga, det är såååå sorligt att en sån fin tös ska råka ut för något sånt hemskt 
Vi tänker på dig jättemycket och är väldigt tacksamma för att vi fick möjligheten att träffa Kiara innan hon gick vidare. En sådan snäll och söt dam får man leta länge efter.
Du vet att du alltid kan ringa mig om du vill prata. Mobilen är påslagen dygnet runt!
Många kramar från Elin, Elvis, Chiquita och Triss.

Tack Elin, jätte gulligt av dig.
Audiatur et altera pars
Vi tänker på er! Sofie och Manfred och Tara, Göris, Örjan och Kola

Tackar, ni är alla så gulliga. Jag har inte gjort annat än gråtit sedan jag skrev ut detta trodde det började ge sig lite, men tydligen hade jag fel.
Audiatur et altera pars
Jag finns här och blev jätteledsen när jag pratade med dig några dagar innan träffen och fick beskedet. Gud vad hemskt att behöva mista sin iller. Som du vet så finns jag alltid här för dig Åsa. Vi skrattar och vi gråter om vart annat. =)
Tänker på dig och ska ta massa kort så du får se från träffen. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Du är gullig Madde. Det känns så skönt att jag har er alla underbara människor omkring mig. Ni är ett verkligt stöd mitt i all vår sorg.
Massor av kramar till er alla.
Audiatur et altera pars
Supernice dikt alltså. Tårarna bara rinner när man läser den. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mitt hjärta slog en extra slag när jag såg det här :( Ville inte tro det var sant, tänker på dig Åsa!

Herregud vad hemskt!! Jag kände inte Kiara men tårarna började rinna när jag läste detta. Var tvungen att leta reda på mina pälsar och krama dem hårt! Tänker på er!

Sorgen kommer att ge med sig med tiden, men minnena komer alltid att finnas.´
Tänker på er!!
Kram /Carola
åååh Åsa, vad hemskt!!!! =( Lider med er och skänker er många tröstekramar i sorgen!!! Finner inga ord….

Tack för erat stöd.
Audiatur et altera pars

Tänker på dig Åsa.

Tack, ni är för söta.
Audiatur et altera pars

Åsa, du vet att du kan msna och maila mig när du vill. Du vet att jag finns här ute!
Nej! 
Kände inte Kiara eller hade träffat henne men det är hemskt att sånt här ska hända
…
Men hon har det nog bra där hon är nu.. Rip Kiara
Vänliga hälsningar Robin och illrarna
Finner inga ord för att trösta dig min vän. Men du skall veta att vi tänker på er, och du vet att det bara är att ringa om du vill prata. Dag som natt.
Många kramar från oss här nere.
Vad hemskt! Stackars Kiara och stackars er. Svårt att hålla tårarna borta. Tänker på er

Tack, det stöd jag får genom er betyder så otroligt mycket.
Tusen tack för att ni finns.
Audiatur et altera pars

När jag läste detta så fick jag gåshud, har förlorat så mycket som jag älskat känns det som. Jag kan förstå att tårarna fortfarande kommer fram. Jag hoppas att du får mycket lycka i framtiden med dina illrar och jag lovar att många fina djur tar hand om henne.
Många kramar

jag/vi beklagar sorgen åsa…förstår att det måste kännas hårt, vill aldrig att vår lilla gis ska åka ifrån oss
Jag beklagar sorgen Åsa.

Jag beklagar sorgen!! så hemskt! Jag tänker på dig Åsa och din familj i denna svåra stund!! sov gott lilla tjejen
Stor kram och många tankar från mig och stitch…
Usch så hemskt tårarna rinner när jag läste den fina dikten!! Vet inte vad ja ska säga men ja lider med er och tänker massor på er!! Många kramar från mig och Ted
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Japp, nu får Kiara vaka över Stitch ihop med Nala från himlen.
Krama om "mitt" barnbarn från mig.
Audiatur et altera pars
det ska jag göra! han skickar en stor nos puss till dig, och många fina tankar till sin mamma

Tackar Stitch för pussen, den värmde. ;-)
Audiatur et altera pars
Tänker på dig Åsa, saknar fortfarande Dino, Ronja och Aslan, trots att det nu är 4 år sedan Dino gick bort, 3 år sedan Ronja gick till honom. Och dryga 1 år sedan min svarte prins Aslan lämnade mig. Även om det har blivit lite lättare att leva, så har jag dom alltid i mina tankar, vad jag än gör. Det blir man nog aldrig fri från. Sänder illerpussar till dig från alla 8 ulltussarna här i Kågeröd

Tackar ferretgirl. det tyngsta just nu är saknaden och skuldkänslorna. Jag har sådan ågren för att jag inte lyckades märka att hon var sjuk i tid, så som Ammi gjorde med Sweetie. Eller att jag parade henne över huvud taget.
Audiatur et altera pars

Tänker på dig Åsa . Vet vad du går i genom. Du får gärna höra av dig om du vill .Jag finns här

Tack så mycket. Ja är det någon som vet vad jag känner så är det ju du.
Tack för att du finns!
Audiatur et altera pars
Vad kan man säga?! Är ledsen för din skull Åsa!
Sara

Leit å høre. Tenker på deg.
Jo Åsa, det är nästan alltid omöjligt att se om dom är sjuka, speciellt om dom är i stort som vanligt. Jag upptäckte för ca 10 dagar sedan att Tiffanie började bli ostadig på bakbenen, så jag drog i henne extra B-vitaminer, och nu är hon sitt vanliga busiga jag igen. Men hon var hängig under ett par dagar, och då blev jag rädd. Ska därför kolla med Torkel om det är värt att hon får ha en kull valpar till nästa år, vill ju inte slita ut henne precis.
Aslan började ju på samma vis, men på honom hjälpte inte B-vitaminet. Han hade fått bukspottscancer som han levde med i ca 5 månader sedan vi hade upptäckt det. Han vägde inte mer än 600gr när han dog, han vägde som mest (efter kastreringen) omkring 1100-1200 gr under vintern. Och sällan mer än 900-1000gr under sommaren.

Hon var tapper min tös. Tyvärr, ja jag säger tyvärr. Om hon inte bitit ihop så otroligt hade jag kunnat märka något i tid, ja kanske i alla fall. Men hon var alltså för sjuk när vi det började rinna valparrester ur henne. Och då blommade också febern upp. Men hon var annars som vanligt, lite hängig men mammas gose bulle ändå.
Audiatur et altera pars
Vilken vacker vers! Den får mina tårar att rinna och tankarna går till vårt sista möte, jag fick möjligheten att ta farväl. Jag såg hur trött du var, men det lindrar inte sorgen.
Åsa: Du måste komma ihåg vad jag sa! Du kan inte lasta dig själv för det som hände! Jag vet hur dina tankar går, eftersom du berättade för mig. Men vännen min, du har fel i det mesta. Din älskade tjej hade inte gått tiden ut, och oftast får man ingen förvarning innan dom börjar föda. Kom ihåg att du reagerade direkt när hon visade att något var fel. Att Kiara var lite tröttare än vanligt, är inget konstigt för en dräktig hona.
Jag beundrar dig, för att du var så uppmärksam och såg att något var fel, innan tiden för valparna var inne.
Det är ingen lindring för dig, men att jämföra med Sweetie går inte, eftersom hon var i rätt vecka och troligen +2 dgr, när vi såg att något var fel. Att jämföra med Stella kan jag inte heller, eftersom det oxå var 2 dar över tiden.
Många kramar till dig vännen! Kramar även till barnen! Ammi

Du kan inte ta på dig skulden för detta Åsa, det är som sagt inte ditt fel. Hade man kunnat förutspå saker och ting så finns det mycket man aldrig ens hade försökt sig på.
Våra kondoleanser får du om det nu är någon tröst. Väldigt synd detta. 

Vi tänker på er!

Ja mycket!
Jag går inte ens sekund utan att tänka på detta!

Va tråkigt för er. Stor kram!
håller en tyst minut för de döda…. ;(

Fy va jobbigt! Men det var ju inte ditt fel Åsa! Sånt kan man ju inte förutse… 
Kramar från hela djur- & människoflocken i Heby!

Kan bara säga att jag tycker ni är världsgulliga allihopa här inne.
Tack för att ni finns.
Audiatur et altera pars

Tack för att du finns Åsa!

vad vackert Åsa :'( ='/
jag beklagar sorgen. ledsamt att höra om din iller att hon har gått bort. snart är det gismos tur med att gå bort. men det är ju livets gång. man födds & man dör.

#62: Visst är det livets gång. Tyvärr blir man lika ledsen ändå.
Audiatur et altera pars
ja,det blir man jag håller med dig. det gör lika ont varje gång man förlorar ett kärt husdjur.