Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 204 ggr
Sara
0

Paketslagningshjälp (läs stjälp)

Har suttit och slagit in paket till julklappslotteriet som vi ska ha på tacoträffen på lördag. Satte på min illerjulmusikcd, plockade fram tejp, papper, snöre, sax och alla paketen. Radade upp allt fint och tog in en påse att slänga alla pappersbitar som blir över.

Naturligtvis vaknade Norpan och beslöt sig för att hjälpa matte slå in paket. Nu är det ju så att Norpan heter Norpan av en orsak. Hon stjäl!

Så var inte saxen (gummihandtag) borta, så var tejpen försvunnen. Pappersbitarna som jag så duktigt la i skräppåsen låg all annanstans än i påsen. Snörrullarna är MYCKET roliga att stjäla och rulla runt på golvet så att ALLT snöre ligger som i ett tilltrasslat knyte.

Jag brukar alltid sätta lite tejpbitar på bordskanten så det är lätt att ta när man behöver. Norp lyckades naturligtvis få en tejpbit i pälsen och hon tyckte matte var pest som ville ta bort den.

De lätta färdiga paketen försvann in under soffan och de tyngre puttades ner på golvet för att sedan puttas runt på golvet av Bus.

Pust.. Nu är iaf alla paket inslagna och allt uppstädat. Paketen ser väl ut sisådär men det är bannemig till att vara snabb att tejpa ihop pappret, annars slinker det snabbt emellan en iller eller två. Skrattande

Sara

Norrskenets
0

haha vilka duktiga medhjälpare du har;)

LiindaLarsson
0

stängin in dom i nått rum medan man gör så. det gjorde jag med stacy :9

Faxlin
0

*Asg* Visst är det härligt att slå in paket med iller (st) hjälp.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#0 hehe ja jag kan riktigt se dina illrar framför mig när dom gör allt detta.

#2 vad elakt, så klart dom oxå måste få hjälpa till med julklapparna. så länge dom inte förstör och bara små busar är det ju ingen fara=)

ferretgirl
0

Ucsh ja, fasar för nästa lördag, ska då sitta och slå in julklappar mest hela dagen, med 7 små norpor som knycker allt som finns. Dom som inte kan ta sig upp på bordet står snällt nedanför och väntar tills Jazz och Kahn puttar ner grejer till dom. Sen försvinner allt in i deras gömmor, dvs allt från under byrån till upp i soffan underifrån. Dom har hittat ett hål där som dom ibland ligger och sover i, det går också bra att dra upp snodda julklappar dit in. Kan ju inte gärna ha dom inlåsta hela dagen hellre, så jag får stå ut med dom små trollen.

bnoffan
0

Muhaha!

"Namnet frett anses härstamma från det engelska namnet för iller, ferret, och furo i det vetenskapliga namnet är latin och betyder tjuv"

holtz
0

Vi har vetenskapliga bevis Glad

AlbaStiffler
0

hehe, kul historia där!

Själv packade jag upp porslinstomtar ur ett sånt där fint silkespapper som låg i en stor låda. Gissa om Leo dök i den lådan. Ju mer tomtar (och destå mer frigjort papper) destå mer poppade han. Låg på rygg och dök i lådan… sött!

Sara
0

Skrattande Ja, även om de är jobbiga när de stjäl och håller på så är ju det en del av att ha iller och det roar faktiskt mig lika mkt som illrarna.

Sara

skrollan
0

vilken härlig hjälpsam tjej du har sara :)

Sara
0

Ja, visst är hon duktig. Flört

Sara