Svea 9,5 år till himlen imorn...
Dagen har kommit som jag länge fasat för. Jag har vetat om den ett tag men nu är det dax imorgon. Det är mitt livs svåraste beslut. Svea min 9,5 åriga iller är nu i så pass dåligt skick i sin kropp. Har vetat länge om hennes tumör på rygg och i mage. Men nu så länge hon äter har jag ansett att hennes liv haft innehåll… Men jag märker mer och mer att hon äter allt mindre.
Efter att ha kommit hem från bb, där man varit ett par dagar så upptäckte jag att hon gått ned i vikt och hennes revben börja synas… Det känns så extremt ELAKT på något vis att avsluta hennes dagar… Jag har ju levt med Svea i 8,5 år… Under denna tid har man varit med om så mycket…Men nu verkar det som om hennes kropp vill ge upp… Jag har vetat om denna dag ett bra tag men ändå känns de så SVÅRT nu när beslutet tagits…
Ja hon är gammal och jag ska vara tacksam för denna tid vi haft…
Klockan 11.30 imorgon ska vi vara hos vetrinären. Blev tillfrågad om jag ville ha en vetrinär besiktning, men sa att de behövdes ej.. Jag vet ju vad det är… Imorgon så får hon komma till himlen där sina polare Towa, Tussana och Lilla Nora väntar på henne och en dag ses vi igen…. Med den tron känns beslutet lättare…
Tanja du är stark! Jag har följt och läst allt om lilla Svea, du gör rät beslut! Beklagar sorgen!
Beklagar verkligen, det måste kännas väldigt jobbigt för dig :(
Ang veterinärbesiktning så måste väl det göras om man ska få ut livförsäkringen har jag för mig?
Beklagar sorgen och kommer att tänka på er i morgon.
Sara

stackars både dig och svea =(
beklagar verkligen din sorg =(
*tröstkramar*
beklagar sorgen men du gör rätt i att låta henne få ett värdigt slut
Beklagar verkligen sorgen, men hon kommer ju som sagt att få poppa vidare i illerhimelen, fylld av kompisar, leksaker och allt underbart en iller kan önska sig, och det måste ju vara bättre som situationen är nu, när orken börjar rinna ut…
Paulina

Beklagar sorgen…
Tänk på hur glad hon kommer att bli när hon kommer att få hälsa på sina kompisar på andra sidan, må bra o få hoppa runt o skutta med dom andra!
Tänker på er imon!
Kram

Beklagar verkligen, hon har haft ett långt och bra liv*tröst kramar*
beklagar sorgen- det är rätt beslut- man ska aldrig hålla ett djur vid liv för sin egen skull.. Det här är för Sveas skull.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar din sorg, även jag har följt lilla Svea genom ett par års tid nu, men är man gamal och trött, så är man. Tröste kramar tilla Tanja.
Du gör rätt beslut Tanja, Ge henne ngt extra gott och skäm bort henne ordentligt.
Många många kramar

Förstår att det känns hemskt, men du tar rätt beslut. Kramar

Nääää, vad trist… Lilla Svea. Du gör helt rätt ändå Tanja! Ta med hennes favvofilt och låt den få följa henne i graven! *stor kram* passa på att skämma bort henne med det godaste hon vet! *snörvel*
Beklagar verkligen sorgen jag med.. Aldrig lätt att behöva låta en kompis somna in men tycker du gör helt rätt! Tänker på er idag!
#2 jag var tvungen att göra en veterinärundersökning för att få ut livförsäkringen när Ted fick somna in.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

HÄNVISAR TILL INLÄGG "TILL MINNE AV SVEA 9,5 ÅR… TACK ANNARS FÖR ALLA STÖDJANDE ORD!

Du tog rätt beslut Tanja. Svea var en söt liten tös som inte gillade att bli "bedömd". 

Nix Nea… Så du minns… Domarna på de året vid Iller thriller tyckte att Svea var en välidgt lugn och behaglig iller (hrm i min innersta tanke på alla hennes och mina blodiga historier) men däremot Tussana som var en mysigt gosig iller bet de tyska domarna så blodet sprutade… Hrm… PINSAMT!

#18 Jag tänkte på när jag skulle kolla hur Sveas nos såg ut och hon bet mig i fingret. ;-) Tussana träffade jag aldrig, tyvärr. Har bara hört dig prata om henne.