Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1346 ggr
dorkey
0

Illrar i Norrland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många illerägare är vi egentligen i Norrland?

Själv är jag ju inte illerägare.. ännu. Men är just nu illervakt åt Remainings iller albinotösen Stumpan på två år.
Ska vara illervakt i cirkus en månad :) 

Har hängt här på forumet ett tag och kan äntligen nu sitta och garva åt alla illerhyss ni skriver, man förstår det lite bättre men en tokig iller i närheten, haha :D

Men hur många norrlandsbor finns det här? och var bor du?

_bild: the lazer eye ferret, stuumpaan
_

Stinko
0

Jag bor i Luleå. :)

LiindaLarsson
0

Jag bor i gällivare :)

ViktorMarina
0

Vi bor i Skellefteå!

Norrskenets
0

Mig vet du redan men skriver det ändå, Jag och töserna bor i Timrå

[Quellii]
0

Jag bor i Boden, men ännu har jag ingen iller x'D

elinn
0

Räknas Gävle till Norrland eller FundersamRäcka ut tungan

dorkey
0

#6, ja vi säger det ;)

adam24
0

Vi finns oxå i Skellefteå

FerretCrow
0

jag finns i ånge/ibland timrå och har två illrar

Aelsklinn
0

Jag bor i Umeå. Och här i stan finns det förutom oss 5 familjer med totalt 8 illrar delade mellan sig. Och vi har två. Så i umeå finns det 10 illrar som jag känner till.

Nattja
0

Jag och min iller bor i Gällivare

Norrskenets
0

Kan bli rätt mycket folk om man drar ihop en illerträff framöver då assåSkrattande

elinn
0

Haha får se hur nära jag får till den träffen. Kanske inte borde räkna mig själv till Norlland trots allt =)

Norrskenets
0

#13 om det blir ja så blir det i Timrå(ca 2mil norr om Sundsvall) och då kanske jag får med amhs-illertorg men de få vi se=D…kanske du borde räknas till norrland ändå;) hehe

FerretCrow
0

#13 1,2 mil norr om sundsvall lilla dam=) men hojta till datum så ska jag planera in det=) vart ska ni hålla till?

Norrskenets
0

#15 hehe okej då 1,2 mil norr om Sundsvall hehe, ingen aning när det blir men ska försöka hitta nån bra lokal som man får ha djur i och sen kolla upp med anette hur det ser ut för dem och vilka datum som passar dem, så man får passa på att spara så man kan shoppa hehe;)

Aelsklinn
0

Det vore faktikt jättekul med en stor Nollands-träff. Problemet är ju bara att ytan som kallas norrland är så fruktansvärt stor och vi bor alla rätt långt bort ifrån varandra. men bara man kan fixa med övernatting någonstans borde det ju funka.

FerretCrow
0

#16 ja men det blir ju super=) kolla med vivansborg för dom hade ju hund utställning där för ett tag sedan vet ja.

#17 ja men övernattning ska ju inte vara nå super problem

Guteillern
0

Träff i Norrland låter intressant. Får jag komma med förslag ;-) Önskar jag visste när vi kommer att vara i Norrland nästa år Fundersam

… en träff för alla, då skulle jag föreslå Skellefteå. Tror (har inte kartboken tillgänglig) det skulle bli ungefär lika långt från Gällivare och Gävle dit.

…två träffar (södra - norra) Sundsvall och Luleå.

Att jag valt kuststäder, beror på att både Stambanan och E4an passerar dom. Träffar i inlandsorterna, tror jag skulle vara en upplevelse för som som bor vid kusten.

MVH Ammi

Redigerat: Formuleringen blev lite tokig *L* Klart att träffar är intressanta, även om jag inte får komma med förslag. Chansen är ju inte så stor att jag ska kunna delta ;-)

Vattunalle
0

Sundsvall, men inom en snart framtid i Umeå

ViktorMarina
0

#19: Mycket bra förslag Ammi, håller helt och fullt med :)

FerretCrow
0

till norrland skulle inte jag plasera in gävle tyvärr och sen är det ju så mycket träffar nära dom iaf =(

Guteillern
0

#21 Anade att du skulle gilla valet av Skellefteå :-)

#22 Nu ska du inte vara petig, Gävle ligger ju iaf norr om Dalälven *S*

Norrskenets
0

#18 jaha okej, får kolla med dem..det är vell ganska så stort där också har ja för mig?=)

Stinko
0

Träff i Luleå och Skellefteå skulle fungera suveränt. Även i Sundsvall om jag är i Östersund då den hålls.. :P

LiindaLarsson
0

ja kommer meig inte längre ner än skellefteå så inte längre än så :(

Norrskenets
0

#26 inte ens om amhs-illertorg kommer? det är ju perfekt då slipper du frakten och får en trevlig illerträff på köpet;)

Aviendha
0

Jag bor i Sveg, härjedalen.. 18 mil söder om Östesund och 14 mil norr om Mora. Ägs för tillfället av två terrorister ;)

ViktorMarina
0

#23: Haha, absolut :D

FerretCrow
0

#24 ja det finns ju tre olika lokaler att hyra där för bio salen behöver vi nog inte men lilla lokalen på hörnet på mot centrum skulle man nog kunna hyra det räcker nog.

hellst skulle jag se en träff i sundsvall då det alltid är uppåt landet det är träffar eller neråt

Norrskenets
0

#30 hmm..får ta och shecka det, så får man kolla hur mycket det kostar, kommer snart att lägga upp bilder på töserna och Stumpan som är på besök idag=) hon är så söt så.

dorkey
0

Kolla på: llrar i Norrland 2 ni som inte gjort det.

FerretCrow
0

#31 ja du får göra de så farligt dyrt har det inte vare förut iaf=)

Norrskenets
0

#33 va bra, har du hyrt där nångång?=)

FerretCrow
0

#34 ja det har jag och jag tror vi betalade 800kr för en hel dag, men det är ju nya ägare nu så jag vet inte vad priset ligger på tyvärr

Norrskenets
0

#35 jaha okej, och det va hela lokalen ni hyrde då eller?

FerretCrow
0

#36 japp hela lokalen mot timrå hållet över hela dagen

Norrskenets
0

#37 okej=)

FerretCrow
0

#38 det e ju kanske bara ringa dit och kolla pris