Han skrämde livet ur mig!
Imorse så letade jag efter illrarna hittade Maja i garderoben som vanligt och så misstänkte jag att Piff skulle ligga som vanligt i täcket, vilket han gjorde, lyfte upp han men då hängde nacken bara ner :S
Fick panik la ner han och han rörde sig inte, förens jag skrek på sambon att Piff är DÖD!
När sambon kommer ut i vardagsrummet och kollar på han så säger han och ler, nej de är han inte och nickar mot han.
Tårarna rinner ifrån kinden och jag vänder mig om och tittar, där står han och kollar på mig i sängen.
Utan att tveka tar jag han ändå och vi sticker till vetten, men där hittade inte veterinären alls något fel, dom tog prover och massa annat men allt var bra sa dom.
Så med en lättnad i bröstkorgen så är man hemma, Piff är precis som förut, men att han skrämde livet ur mig, det kan jag lova att han gjorde!

jag vet hur hemskt det är.
Då min hona var dräktig så gick jag på tårna hela tiden. Varje morgon så var jag beredd på att hon skulle ligga död eller ha förlorat alla ungarna. vet inte hur många tårar jag hann fälla av både sorg och glädje under dom två sista veckorna.

sån där komasömn verkar de få lite då och då…. fast sålänge de är varma vet man ju att de lever :)

Han var nog bara trött :D
golf.ifokus.se
ojoj din stackare! Förstår att du blev chockad!! Tur att det bara var lite illersömn ;)
Men får jag fråga om de tog blodprov på honom? vad sa de om hans blodsocker? med tanke på hans tidigare tillstånd å förra ägarens totala brist på engagemang *grrr*

Herre jisses!
Undra hur många gånger dom små liven skrämt ihjäl en!
Antingen är dom på rymmen någonstans i lgh eller så komasover dom!
Jedrans djur…
det med illersömn är lite läsigt just dessa tillfällen. Kommer ihåg när jag passade melker, han har illersömn!! Var super rädd varenda gång hon sov, han kunde ligga på en säng och ha huvudet hängandes utanför.
då hade jag bara skrollan, visste knappt vad ilelrsömn var eftersom hon kan sova, så ropar man på henne och hon kommer som ett spjut.

Jo dessa två är ju mina första så jag var ju inte berädd på nått liksom, de va det som skrämde mig…
Men men nu traskar obäket runt här som inget alls och ser hel nöjd ut…
Hans blocksocker värden såg jätte bra ut, som sagt allt såg bra ut med han, och veterinären var chockad när jag sa att han hade vart sjuk för ca 1 år sedan, för han va så pigg glad och såg bra ut i hullet och i övrigt välmående! Så jag glädje mig över att han va frisk och i bra skick =)
#7 åååh va kul att höra! börjar mer å mer tvivla på att han verkligen varit sjuk…utan pappren vet vi ju inte. Du har inte fått nått ur blåstjärnan ännu?

Nupps dom krånglar så mkt med det =( *suck*
funderar egentligen på att kontakta han själv ägaren alltså.
tänkte att jag skulle ta de med dig på lördag =)
#9 mmm kan bli svårt…han bytte nummer ju….så fick jag hans nya sen när han ringde…å nu går det inte att nå på det heller….men jag tror jag har adressen nånstans..man kanske kan hitta nått på den vägen?

Jadu du är inte den första som trott illern varit död och knappast den sista heller om det är till någon tröst. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja de kan man säkert, blir bara lite less att han säger en sak sedan så sker inget liksom… Man vill ju gärna veta liksom…
Men om han har varit opererad borde de inte synas minsta lilla på Piff? gammal ärr ? va som hälst, nått tecken? För när ja ringde blåstjärnan så kollade han om han kunde hitta en iller med namnet Piff men icke… så man börjar ju fundera…
#11 Nej jag har förståt detta :P Men nu när man vet iallafall så kanske man kan ta de lite lugnare och inte se sambon halt ihjälskrämd för att jag skriker i hela lägenheten :P Alla djuren tyckte jag va knäpp iallafall, och piffs Min då när han stod upp plötsligt.. *hatar han just nu* :P
#12 oftast syns det ingenting ett par månader efter operation så syns där oftast ingenting alls ;( det e verkligen skumt,, han sa att de hade vart hos blåstjärnan massor med ggr….å symptomerna han sa att piff hade haft stämde precis..men ändå så slingrar han sig med pappren. blir tokig!

mjo jag vet att han sagt detta, men tycker dock att de är konstigt att han inte ens finns med på datorerna, fanns ingen iller vid namn Piff iallafall, han i luren fråga ifall han hette de då och ja sa att de antar ja för jag har då inte döpt han :P
Men nupp, ingen piff i datorerna… tycker ju att de borde synas men vet ju inte hur deras system funkar..
Jo jag vet, de är segt verkligen, dom fanns väl inte på agria heller när du pratade med dom??
#14 han har hetat piff hela tiden han haft honom…så finns han inte i datorn så tror jag aldrig de vart där….skulle inte bli förvånad. men varför ljuga om att han varit sjuk? det e det jag inte får ihop. Nope..agria hade ingenting på dom, på pers.nr, adressen eller någonting

jag förstår inte heller det?! :S
asså inte för att det skulle vart några problem att omplacera pojken här hemma för dig annars men om han hade gått ut som helt frisk så hade de verkligen inte tagit någon tid, för han är ju helt underbar, sedan att jag fick med ett monster till klagar vi inte på helller :P *så länge hon inte sitter fast i fötterna eller som hon gör just nu vandaliserar mitt julpynt!*
#16 moahahahaha (ursäkta!) men maya e en speciell lite dam hihi..ska bli så kul att se hur de ser ut på lördag!
nej, jag fattar verkligen inte…och det här med nummerbytet får jag inte heller ihop. jag tänker ju inte polisanmäla honom :P
Men skönt iaf att veta att piffs värden är normala!

haha! speciel är hon verkligen, S*TAN! va ont de gör de gånger hon sätter sig i fötterna!!! IIH!
Fast nu har hon fått någon fetisch grej och skall på allt med hård gummie, hon sliter efter sambons arbetskniv efter skaftet på den där den typen av gummie finns, hundarnas klosax sprang jag och jagade henne efter förut då hon klätrade in i städskrubben upp på hyllorna tog sig längst upp och hämtade den.
Även alla sorters verktyg med just detta gummie materialet är hon på! bara de och inget annat! Funderar seriöst på att köpa en klump med skiten och ge henne i julklapp så kan hon tugga på den *skämt och sido*

just de, båda har fått hår på svansarna helt nu med :P piff saknar väl ett och annat hårstrå :P
HAHAHAHA ja liv i luckan blir det iaf! härligt att höra, att hon e så frammåt eftersom hon var den som var mest tillbaka dragen av de två ;) Låter som hon lärde sig av rickie under den korta tid hon var här;) gummi fettisch - jo tack! Ja, svansarna var inge vackra när de var här..så det e underbart att höra att det e bättre!

Jo de skulle inte förvåna mig! Skyller allt på din iller nu :P
Men men, snart får du allt se dom igen =)Spännande? haha du kan få låna dom hela lördagen skall du se ;) Speciellt pms tanta som sitter under stolen och väntar på att föterna skall serveras på silverfat -.-
#21 haha skicka hit pms tantan ;) nä, men det ska bli jätte spänannde! å piffen som var så go! måste bara mata honom med godis hela dan så jag får se hans snygga ät stil! hahaha

hans ät stil sitter kvar än allt ;) han äter mot allt, väggarna, stolsben, sitt tält, borden, soffan, sängen, tv:n aah you name it :P men det SKALL ätas mot något tycker han ;)
Dessutom så har han även betraktat Muspinkies som ett val på menyn ;) efter lite om och men så står de nu på bådas menyer :P
#23 jisses!!! i have a job for you! du får ta dig an mina 3 kött ätare ;) lyckas du få 2 "äldre" illrar som aldrig ätit kött innan att gilla de så e mina ingen match för dig ;)

haha, kasta hit dom bara ;)
jag är faktiskt stolt över att dom äter kött, och att dom är villiga att prova på nya saker =) Enligt många så skall ju dom tydligen vara envisa som taxar och inte alls gilla nytt :P Men inte i detta hushåll ;) haha
Just det! Piff reagerar inte längre på när man tar fram russinen ;) maha… har annat gott och tuggbart hemma istället, dock vill ja ju ha tag på dom där gröna sakerna som du hade.. *suck* dom gillade dom ju båda! + att dom va bra för deras tänder…
#25 mina är VÄRRE än taxar! jag lovar ;) men jag kanske ska låta dem åka på bootcamp hos dig tills de lär sig ;) för här ger vi snart upp! INGET funkar ju…hur mycket jag än camoflerar köttet med olja, grädde mm så genomskådar de mig. suck.
har en lite överaskning till dig på lördag ;)

hahaha! du får inte ge upp ;) jag behövde ju bara ställa fram det åt mina sedan var de borta :P
Trodde ju nästan att de va hundarna som vart och knyckt maten men kom dock på att dom va ute med husse när jag gav dom maten :P maha
vadå överaskning? va e de nu du har i kikarn??
#27 moahaha säger jag inte ;)
suck…varför ska mina va så tvära? ställa fram det hjälper inte…om stitch inte hade vart så rädd för köttet så hade han gått fram å kissat på det. tror det e matte det e fel på..jag har haft sönder mina bäbisar :(

neeeej då! du får bara hitta "det där" som dom vill ha så att dom äter kött, och " det där" kan ta sin tid att finna :D
Komigen nu :P säg… hatar när folk säger så :P blir knäpp ju! är de överaskning till illrar eller mig?
#29 fortsätter att säga "moahahaha" ..men det e nog mest till pälsisarna ;)
jadu..har snart gått igenom hela kött disken. men om åtminstonne kunde få över EN till så att man hade odsen på sin sida ;)

#30 haha :P okej då kan jag sluta oroa mig :P då kan dom oroa sig istället *asg*
haha det kommer det kommer, har jag lyckats med dessa som levt på russin och chocklad så kan du :P
#31 ja det e ju det som e det otrolig! ;) å glöm inte att han även levt på brunsås och vanilj sås ;) hur e förresten tandstenen sen de började äta kött?

#32 just det ja ;)
Jag tycker inte att de är någon förändring, majas ena tand är gul =( skall försöka att skrapa bort med tandskrapan nu i dagarna lite gran, skall ta hundarna nämligen på samma gång hade jag tänkt. Men vill ju ha hårt godis eller liknande också som dom kan tugga på, men finns ju inte de ja vill ha :P
#33 fast kyckling vingar å så e nästan bättre än greenies har jag märkt. molle blev av med sin tandsten på knappt 2 veckor ;) men sen e ju maya å piff äldre å har gått med det längre. Testa att köra i grovt benmjöl eller krossat äggskal i deras mat, funkar bra för att slipa bort tandsten ;)
lurigt det där..ibland så sover dom så djupt så man kan inte fatta att dom inte vaknar *s* men iaf, när en iller dör som blir dom kalla och stenhårda väldigt fort i kroppen så det kan du ha som kännetecken nästa gång….

#33 tack för tipset !!!
#35 jo de gäller ju de flästa djuren dock, men min hjärna klickade bara till när huvudet hängde ner.. hehe
ja ögonen går före hjärnan *s*

fick samma chock när aiia gjorde sådär första gången, tror det var andra dagen vi hade henne.. jag hann ringa både uppfödaren och sambon och börja storgråta innan hon kvicknar till, kikar på mig och ser ut att tänka "men vad är det NU då?!" hoppar ur famnen och går och lägger sig igen.. det borde följa med en varningslapp med alla illrar till förstagångsägare med information om illersömn :P