Skicka ett privat meddelande
Alla har väl sett att det finns en möjlighet att ta kontakt med de andra medlemmarna genom att använda sig av meddelandefunktionen? Man går in på den personliga sidan till den som man vill skicka ett meddelande till och klickar på "Kontakta". Sedan är det bara att skriva.
När man själv får ett meddelande så börjar ett litet brev blinka uppe till vänster i Inkorgen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det haaaaade jag inte sett
Skämt osido så kan du knappast ha undått att jag hittat möjligheten. Men det var ju inget svar, så ett skulle du väl ha att börja med. Jag är jätteglad, en till Admiralen/Rustyvalp har hittat hit. Hoppas resultaten av hans frierier som finns här, är hyggliga och svarar på efterlysningen. Du får ett fång rosor, för ditt storartade jobb med illie iFokus, i denna tråd också. Har mottagit beröm ord om stället idag.
Ammi

Vad trevligt att höra Ammi.
Och tack ännu en gång för rosorna.
Att du hittat funktionen vet jag. hihi Men det kan ju vara de som missat detta.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Gästboken däremot ser man inte om man har fått inlägg i utan att gå in på den. Det borde fixas Åsa 

#3 (-eM-)
Håller med dig. Det är en av de saker som ligger högst på vår lista över saker att fixa. Vi kommer också lägga till så att man lättare ser om någon lämnat en kommentar på något man skrivit i sin dagbok.
Mvh // Staffan

Toppen! Det ser jag framemot. Ligger hemma och väntar på det nu.
#4 Det var välkomna nyheter. Tycker synd om dom som skriver i min gästbok, glömmer alltid att kolla den. Ni gör ett bra jobb med ifokus och jag uppskattar verkligen det här stället. Inte bara iller, även om jag är dålig på att skriva på dom andra sajterna. Gör oftast som du gör hos oss.

#6 Ja, visst gör de ett bra jobb grabbarna. Har aldrig varit med om bättre ställe att vara på. Och det är aldrig några problem med att få hjälp heller, vilket någon som är lika otecknisk som en annan verkligen uppskattar.
Audiatur et altera pars

> Ligger hemma och väntar på det nu.
Det kommer att dröja en eller ett par veckor innan vi är klara med det förbättringen så min gissning är att du inte kommer bli liggande hela tiden fram tills dess… :)
#6 #7
Roligt att ni uppskattar det arbete vi lägger ned på att utveckla iFokus. Fortsätt gärna att säga till när det är funktioner ni saknar - ifall det är bra förslag så kommer de att bli verklighet.
// staffan
Staffan: Ang. personliga meddelandefunktionen. Kan vi inte kunna få en svaraknapp upptill? Då slipper man rulla igenom alla oraderade mail innan man kan svar. Visst man kan radera, men ibland vill man ha kvar mailen som stöd för minnet. Det blir ju inte bättre med åren (vilket kanske är tur ibland)
Och visst ni gör ett superbra jobb med iFokus. Önskar det fanns tillräckligt med blommor och kramar åt er, för att visa hur mycket jag (och många med mig) uppskattar ert jobb.
Ammi

#9 (ÅsaF)
> Tror det är svårt att komma på fler förbättringar > än dem vi redan kommit in med liksom.
Det tror inte jag. Vi har sedan 1999 även en sida för aktieintresserade som heter Aktieguiden. Till den kommer vi fortfarande saker som skulle underlätta för alla medlemmar…
#10 (AmmiG)
Håller med dig om att inte meddelandefunktionen fungerar helt optimalt. Inte minst då det inte fungerar att klistra in text utan att sedan hamna sist i meddelandet med markören. En annan sak som ligger högt upp på min önskelista är att lägga till snabbtangenter för att svara på och skicka iväg meddelanden (ex.vis Ctrl + Enter för att skicka ett privat meddelande).
Vi får jobba vidare här helt enkelt; för att göra iFokus till en så "grym" plattform som möjligt för den som vill driva en egen sajt om någonting…

// staffan
Det här är ju rätt bra info. Det tog mig ett bra tag innan jag fattade vad allt betydde. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Det här är jätte bra då man kanske vill fråga något specielt, använder den oftast då personen inte är inloggad men då ser dom när dom loggar in att dom har ett meddelande, jättebra.

Visst funkar denna funktion bra. Och bättre och bättre blir det ju här inne. ;-)
Audiatur et altera pars