Illermat MENU från Vitakraft
Hejsan!
Sett detta foder i djuraffären.. Menu gör ju foder till alla sorters djur, marsvin o undulater, you name it ;)
Nån som har erfarenhet? Kikade på innehållsförteckningen, ca 35% rent protein iaf, men sen är de ju allt annat.. Köpte hen en kartong o blandade ut lite med vanliga maten, o äter gör de små pälsarna.
Frågan nu… Bra foder, eller halvtaskigt, duger som utblandning? Nån aning?
Paulina
Jag fick höra av sofiemanne att det inte alls är bra att ge till djur när jag passade en iller som fick det med sig som mat.
jag gav det till minh allra första iller, och det höll på att ta livet av henne…så aldrig att de kommer innanför min dörr iaf ;)
är väl väldigt mkt socker i vitakraften, därför alla tycker det är så smaskigt. Albin växte upp på det så det var alltid hans favorifoder, brukade köpa det till honom då o då o blada ut med, men det finns ju andra foder som är mkt mkt bättre.

Ojfan. Jag gav Sigge det, men nu ger vi bara BARF. Tur att jag slutade om det inte var bra
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
ja, melker ville inte äta något utam det när han var hos oss, sockret som lockade dårå. men skrollan ville inte ha hans mat ;)
#2 pga av sockret eller?
Aha, då får det bli illergodis av det som är kvar =)
BARF, hört det mkt, vad är det? 
Paulina
pga det höga innehållet kolhydrater å låga protein innehållet….de 2 månaderna hon åt det så gick hon inte upp ett gram (hon vägde bara 300 g när jag fick henne) så hon bar gravt underviktig, bajsade som en tok, uttorkad och sårig i rumpan…
okej, usch vad läskigt det kan bli med fel foder =/
#6 Biologiskt anpassad rå föda….Barf är när man ger sin iller/hund/ katt natulrig föda..alltså kött
men barf är torrfoder?
barf är inte torrfoder utan kött o annan rå föda
okej, köper man det i mataffär då som är en blandind som kallas barf?
#12 återigen så är BARF samma sak som att ge naturlig föda…man köper alltså olika sorters kött och ger sin iller….det finns mängder med trådar å artiklar om detta

Menu jaa.. Förstår inte ens att vissa djurbutiker har det som enda illerfoder… Vem som helst borde väl förstår hur illa det är att ge socker till ett rovdjur.
Okej, har inte läst några trådar om barf, visst hoppat över dem.
Är alldeles villrådig pga foder prat.Jag har gett våran vitakrafts menu och efter har läst era sidor så vill jag ha ett riktigt foder, så vi har bytt men illern tycker inte om den maten som djuraffären föreslog(kattfoder för kattungar).Är det någon annan som har föreslag på bra foder som illrarna tycker om,våran var lite undernärd och smal när vi tog över honom och blev så fin med menu foder, nu börjar han åter bli smal men inte undernärd men han äter inte fodret just utan äter stora bitar som stora katter har.Det är ju för lite proteiner i det.Våran djuraffär har ingen anna sorts mat för illrar.Så vad gör jag?
De bäste fodren på marknaden är enligt mig Vitalin som du beställer på www.amhs-illertorg.se eller Totally ferret som finns hos www.teba.se (där e dessutom frakten riktigt billig 39 kr för 7,5 kg ;) Sen finns det även orijjen för katt i välsorterade sjuraffärer och det är ett bra foder. Sedan är det bra om du kna blanda mer än en sort oxå.
Tack,ska beställa på en gång.Det har varit så många namn på olika mat,det är svårt att komma ihåg alla.