2008 års iller i fokus kalender...?
Blir det någon Åsa?
Kanske skulle börja med lite fototävlingar isåfall så den blir färdig i god tid före årsskiftet =)
Amor vincit omnia

Nej tyvärr blir det ingen om jag inte hittar sponsorer. Detta då nästan alla som sade innan att de skulle ha har struntat i att köpa den. Jag har inte råd helt enkelt.
Hittar jag annonsörer så blir det en annan sak. Då kanske det kan bli något av detta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kna inte folk lägga in pengar på ditt konto !!!

#2: Problemet var att förra året var det många som sa att de skulle beställa men sedan när kalendern var tryckt så gjorde de inte det. Så nästan alla kosnader för kalendern hamnade på mig. Och det har jag inte råd med.
Audiatur et altera pars

#3 Tror hon menade att du kan göra kalendern men med villkoret att alla i så fall betalar detta innan kalender trycks. Så att du på så vis vet att du får in pengarn! :)

#4: Aha, var det så. ;-)
Audiatur et altera pars

Skulle du mot all förmodan kunna tänka dig att det blir kalender isf? Eller är ju kanske lite sent nu..? 

#4 det var exakt så jag menade att folk lägger in pengar på ditt konto som vill ha dom.. och sen kan dom och vill dom inte ha den så har dom betalta i onödan då får dom skylla sig själva :) ja föresten kan man få sin egen iller på kalendern asså bara på nån månad ?? kram Linda
#2 det är ju en jättebra idee…man kan ju iaf kolla upp hur många som är intresserade ? =)
det gjordes en koll förra året…och måååååånga var intresserad…många beställde även men betalade aldrig in…
#9 jo men om man betalar innan man får den så kan man ju inte ångra sig;P

Så vad händer då om 3 betalar in, men inga fler? Ska man få tillverka kalendern eller ska man bli tvungen att betala tillbaka pengarna? Som man lätt kan förstå så är det alltid lite tjorv att fixa såna här saker, så jag har full förståelse för att Åsa inte orkar.

Finns det ett geniuent intresse kan jag dra igång månadstävlingar redan nu för att göra ett nytt försök med kalender nästa år. Men en kalender för 2008 är det på tok för sent för att fixa.
Det skulle krävas att jag hade foto tävlingar under året som innan förra.
Men vill ni det kan jag dra igång foto tävlingarna igen.
Mvh ÅsaF Sajtvärd på iller.ifokus
Audiatur et altera pars

#12 det vore super roligt att ha foto tävlingar och jag skulle lätt kunna överföra pengar redan nu för en kalender=) i kalender står det namn på illern på kortet då?

#13: Ja i de fall jag fått namn så stod det med i förra kalendern. Hur det blir nästa gång beror på hur det går att fixa med ett tryckeri. Men det borde gå att lägga in på något sätt. Är alltid roligast tycker jag om man vet vad illern heter.
Får se om fler tycker som dig angående foto tävlingarna. I sådana fall startar jag en i december sedan. Ska kolla upp några bra vinster bara :-)
Men först får jag avvakta och se om någon fler vill ha dessa.
Audiatur et altera pars

#14 ja precis att veta vad illern på bilden heter är ju lite roligare=) pris? räcker det inte med att bara vinna och få ha bilden i kalendern? eller är folk för giriga?

#15: Tror inte folk är giriga. Mer jag som tycker det är skoj med lite vinster. ;-)
Audiatur et altera pars

#15 ok på så vis men som sagt är det ju inget måste=)

Jag skulle lätt va med och tävla och absolut köpa om det blir kalender för 2009 då jag redan köpt en illerkalender för 2008=). Mycke roligare att få bekanta ansikten i almenackan=D

Jag tror att anledningen till att det gick så dåligt med försäljning av kalender förra året berodde på : Att man kan göra en själv ganska billigt, då kan man välja villka bilder man vill ha och så kan man göra den mera personlig. Det är vad jag tror. Fast jag tycker helt klart att det är en kul ide :) Men ska jag vara ärlig så gör jag hellre en egen än att köpa en. TYVÄR :(
Men man hade ju kunnat haft en cyber tävling!? Alltså att man gör en kalender online. Man skulle tex innföra en liten allmenacka på varje persons sida och där skulle man kunna ha en iller för varje månad. Om du fattar hur ja menar!? Men de är väl säkert mycket jobb med det oxså.