Bästisar i förstaögonkastet !!
Idag har Stacy fått träffa en iller flicka i hennes egen ålder.. Dom busade och lekte jätte mycket.. Stacy var så glad det gjorde mig så glad att hon var glad.. Hon vill inte vara i famnen för hon ville bara leka leka och leka med sin nya vän Chika :) Chika vart oxå jätte glad det är första gången min och hennes iller träffara andra illrer… det var så under bart att se :) länktar bara till helgen då ska jag träffa Pyr en annan iller tjej och sen ska jag åka till ViktorMarina och föra Stacy på uppfostringsanstalt :) haha det har var nod den bästa dagen i mitt liv med Stacy förutom dagen hon kom <3
en bild på busungarne :)

dom är så söta :9
kul att dom får leka av sig=)
men var noga med att ingen av dem har öron skabb då det smittar väldigt lätt mellan illrar

hur ser öron skabb ut? kan du visa en bild samtidigt du förklarar
Örat på illern är svart, men man kan bli lurad också, här hemma ser det ut som att skrollan har det fast hon bara proucerar en massvis öronvax tydligen. Sbårt att ta kort, men örat är fyllt av mörk gegga =/ inge vidare, jätte jobbigt för illrarna också.
man ser inte skabbdjuren så bra med blotta ögat, därför kan man använda sig av ett mikroskop.. har puttat upp en tråd till dig
"Illrar och odjur" och "KT Öronskabb"
du får hälsa till pyr från safir, jade och rubin (hennes systrar) =D
va skoj att de blev så glada…:D

#6 det ska jag göra :)
^_^

En grej att tänka på gälland eöronskabb att det anaglien är en tidsfråga innan man får det på sin iller. Jag brukar be veterinären kolla varje år vi besöker dem. Inte alltid man som matte märker det, för illrarna kliar sig inte nödvändigtvis massor, som vissa gör. :-)
När illern blivit smittad tar det ungeför en månad innan du kan se det på din iller.