STOOOORA bajslådor
Har en ny idé angående bajslådor. Hemma hos Stifflers förra ägare hade de jättestora och låga bajslådor. De var väl kanske 1 kvadratmeter stora (dvs 1x1m) samt kanske max 1 dm höga endast.
Använder någon av er såna gigantådor? har nån tips på var man kan tänkas hitta en låda av likande format? Kanske får man modiera en låda för att passa? Foton på era stora lådor uppskattas. :-)
Tanken var att det ska vara så lite motstånd som möjligt att gå i den, Mina illrar bajsar ju helst framför lådan. Så om "hela hörnet" istället är en gigantisk låda så kanske de kan lockas gå i den? Tänkte ha den i badrummet där de bajsar i hela duschutrymmet annars. (använder inte det badrummet till att duscha så det är inget problem med att den står där).

Eller varför inte göra en enda stor bajslåda i hela lägenheten? Då går det ju inte att pricka fel!

Har en av dom större här hemma, jätte bra tycker jag!
Får ta kort hemma sedan!

hahaha… en sån megabajslåda till hus har jag redan! :-D Ingen är gladare än jag!
#2> Perfekt, vore uppskattat! :)

de bajsar ju ändå bara i ETT hörn på en fyrkantig låda… spelar det då roll hur stor den är? 
golf.ifokus.se
#4 olika från olika illrar. Dexter la allt i en fin hög i ena hörnet men nu har jag dom som gärna håller i kanten o skiter mitt i.. :)
En stor låda.. hmmm.. Dom har ju bra och stora plastlådor på IKEA men då krävs ju viss modifiering. Har en jättestor vit rektangulär plastlåda som kaninerna får jord och grästuvor i så dom kan gräva lite. Har även en sådan under sängen med filtar och leksaker i till illrarna. Vet i sjutton vad den heter och tror det finns lock till också om man vill ha.. är inte säker..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Hemma hos mig har jag satt ihop 4 stycken bajslåder så det blir ungefär 1x1,5 meter. Funkar jätte bra
"Chaos is a friend of mine."

har också tänkt tanken, tror det skulle funka faktiskt!

#4 Här bajjar dom i lådans alla hörn o även i mitten….
här är bara ett hörn.

Smurt Sara! Sågar man ner 2 av sidorna till lite lägre så skulle en sån funka perfekt.
#4> I wish… Mina bajsar ungefär inom en radie av 0,6 meter från väggen/hörnet. Dvs precis framför en vanlig liten bajslåda… *suck* Va mycket smidigare med mina honor, de backade ända upp i hörnet… hehehe

#11, är du säker att det är 0.6meter från väggen och inte 0.1 meter från lådan? Hos oss har större låda bara betytt bajs längre ut från väggen… men .. lycka till 

haha, det är säket som du säger… dvs 0,1 meter frånlådan som gäller. men man måste testa. skam den som ger sig…
Jag har en stor låda, det var en gång i tiden burbotten till en papegojbur. Gallret försvann i en flytt, så jag tänkte att botten kan man ju använda till en toalåda. Så det gör jag nu. den är dock inte så stor som du säger #0# men den är nog omkring hälvten så stor, ca 45 x 55 cm eller så, har aldrig mätt den.

jag har ju massa gamla råttburar jag inte använder… skulle kunna göra hela golvet i lekstugan till en bajslåda :D
eller kan jag bara hälla ut sand direkt på plastmattan 
golf.ifokus.se
min erfarenhet av STORA bajslådor är att illrarna tycker dom blir mer gräv vänliga speciellt då man bytt ut sanden…. jag kör själv nu med en vanlig kattlåda + en mindre bajslåda ala "iller låda" båda funkar men då jag bytt ut sanden helt i den stora så vill Devil genast börja utforska sanden mer än att skita på den….

Som tur är gillar inte mina illrar att gräva, en sak som är skön med att ha gamlingar… hehehe. De är för lata för att orka gräva. *tvi tvi*
Mina har också en tendens att gräva i toalådorna, men bara när sanden är helt ny, sen rör dom den inte. Inte ens om jag häller ny sand ovanpå den gamla rör dom sanden då. Så jag får säga att mina pillrar är snälla och söta små änglabarn ( nån som ser hornen på dom) och går inte i sanden om den inte är ny. #17# Jag har 2 gamlingar som älsakar att gräva, men det ska vara ny sand direkt från paketet, annars får det vara tycker Laban och Lina, båda snart 6½ år gamla.

det är samma här, verkligen jätte kul att gräva i sanden när den är ny, men när ja började med träpellets så grävde dom bara ytterst lite men inte så att hälften kom på golvet=)
Mina vill tydligen bajsa så nära väggen som möjligt för dom puttar ut lådan från hörnet och backar in bakom lådan.. då hamnar det väääldigt nära väggen och har man riktig tur så sitter det lite på listen oxå… ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#20 Haha låter som hemma hos oss. Molly puttar åt lådan och Daisy sätter sig bakom.. Myyys