Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 199 ggr
tokage
0

Uppmuntrande illrar! (halft OT)

Ja jag kan väl börja med att skriva de tråkiga i inlägget Skrikandes.
Jag är just nu i en djup depression, och har fått svåra ätstörningar som kan vara början på anorexia. Trots att jag har gått på antidepressiva i 1 och ½ månad, så har inget hjälpt, utan min situation har blivit värre.

MEN, det lilla lilla ljuset i mitt liv, som får mig att fortsätta kämpa för att leva, det är djuren! Och just dehär med sociala djur såsom katter, hundar osv. Hjälper mig extra mycket! Och jag är i behov av ett djur som är min egna lilla "bäbis", för även om jag inte kan ta hand om mig själv, så kan jag ta hand om djur, eftersom jag värdesätter deras liv före mitt.

I söndags när jag var o hälsade på dom med illrar, det var en lycka jag inte har kännt på länge! Illrar är verkligen speciella djur, när man ser dom busa o skutta runt, en glädje sprids genom kroppen, och nrä jag fick hålla i en liten sötnos som somnade på mina ben, de va alldeles underbart!

På onsdag ska jag till bup (Barn- och ungdomspsykiatrin) och planera min inläggning. Illerköpet blir därför uppskjutet, trist, men jag måste som sagt bli bättre. Och då har jag något att se fram emot när jag kommer ut från bup. Kände bara för att skriva av mig här, ser så fram emot illern! Och kan säga att de minst sagt är nra på att uppmuntra! Skrattande

adam24
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Djur har en speciell inverkan på oss, så här skrev min flickvän om våran iller Dixon nu när hon går igenom en tuff depression.

dixon min älskade "bäbis"
att hålla i dig känna din värme känna att du finns hos mig. känna din päls mot min kind känna din blöta nos mot kinden. att känna att du vill vara hos mig. känslan går inte att beskriva. du är det mest underbara som finns. du vet när jag är ledsen och myser med mig. hålla dina tassar i mina händer och titta in i dina svarta vackra ögon. det får mig att känna en värme som är helt underbar. det känns ända in i mitt hjärta hur mycket jag älskar dig. när du gosar in din nos i min tröja kurar ihop och andas. när man vaknar på morgonen och får en puss av dig. när du finns vid min sida då jag vaknar, känner jag en glädje. när du skuttar runt på golvet och fjantar dig, lyckas du få mig glad och lycklig genom att finnas. du har en så stor del av mitt hjärta, jag har satt dig på en platts i hjärtat dit ingen annan kan nå. visst har vi våra bråk om vem som bestämmer. men när du inser att du gör fel. du lägger dig bredvid och tittar så sött. jag kan inte vara arg på en sån som du, och du är så klok och förstår vad du gjort fel. Bara att få hålla dig i famnen och känna hur du somnar och höra dina andetag, inga ord kan bekriva hur mycket du betyder och hur mycket jag älskar dig!

till min solstråle här i livet Dixon (våran iller)

Norrskenets
0

#0 Det är otroligt vad ens husdjur kan göra för en, hoppas du blir bättre snart

#1 Vilken fin =´)

tokage
0

#1 Det var väldigt vackert sagt! Jag kände likadant med våran hund Jonathan, så när han blev påkörd så var det som om hela min värld gick i kras :/.

#2 Tack, jodå, jag är positiv till inläggningen, och känenr att de kommer nog funka Glad.

Jag längtar tills jag skaffar en iller som jag kan knyta ett sånt band till, de är ju minst sagt speciella!

AlbaStiffler
0

Husdjur är verklgien underbara på att trösta en när man mår dåligt.

#0> Starkt av dig att söka hjälp innan du skaffar iller. Håller med dig, nu har du något att se fram emot när du mår bättre igen! Ta hand om dig! :-)

tokage
0

#4 Jo precis, eftersom jag tappar kontrollen över mig själv hastigt, så vorde det nog bäst för både mig och illern att jag ser till att bli någorlunda frisk innan jag skaffar en Glad

Faxlin
0

Tycker det är starkt av dig att gå in och berätta. Hoppas verkligen att du mår bättre snart.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

håller verkligen med ÅsaF

tokage
0

#6#7
Tack! :), jag är glad att det finns så många omtänksamma personer runtom mig som hjälper mig nu! Och här på iller.ifokus så är ju alla vara så trevliga :)

Alley-Pang
0

Jag har lidit av en depression i ca tre år men är mycket bättre nu när jag äter medicin. Du får ju tänka på att det blir värre de första veckorna och kan ta lite tid att verka som det ska. Annars kommer du säkert få en bättre och starkare medicin.

Jag känner exakt samma sak för djur som du. Även om man är totalt nere så är man så stolt över att kunna ta hand om något så underbart <3

tokage
0

#9 Oj… 3 år?! Och jag tycker det är jobbigt med bara ett år… Jo jag har ju mina bra dagar då jag är jätteglad och så, men de följs oftast av en dag där jag är mer nere än vad jag brukar vara. Men jag fortsätter ta mina tabletter och hoppas att det ska bli bättre!

Vattunalle
0

finns inga som är mer ärliga än djur, dom sviker aldrig ;)